bazzxr4i Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Hvordan kontrolleres dysene på 2.9 v6? Sliter med startvansker og har målt alle dysekontaktene og der er strøm til alle dysene men der er to som ikke åpner.4 av 6 plugger blir våte. Noen ideer? Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
Granada 2.8 Ghia Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Stått lenge? Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra. Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad. Har du pluss til alle dysene?Har du testet en annen ECU? Det mest sannsynlige er nok defekte dyser.... Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle. De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt. Stått lenge? Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra. Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad. Har du pluss til alle dysene?Har du testet en annen ECU? Det mest sannsynlige er nok defekte dyser.... Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle. De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
bazzxr4i Posted February 11, 2012 Author Posted February 11, 2012 Stått lenge? Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra. Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad. Har du pluss til alle dysene?Har du testet en annen ECU? Det mest sannsynlige er nok defekte dyser.... Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle. De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt. Stått lenge? Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra. Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad. Har du pluss til alle dysene?Har du testet en annen ECU? Det mest sannsynlige er nok defekte dyser.... Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle. De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt. Heia. Har pluss til alle dysene og har prøvd 4 forskjellige hjerner. Tok ut alle dysene i dag,og den ene mangler faktisk den kjegle tingen på tuppen som vel har med spredning/fortøving av bensin og gjøre. Tok ut alle pluggene og var tre som var våte,tre tørre. Når jeg kjørte den på starteren stå bensin spruten ut a sylinder 2...så den får nu bensin i overflod. Motoren har vell stått i 1,5 år i mitt eie..å visstnok lenge i tidligere eiers eie og.. Er det noen plass man kan kjøpe dyser til en fornuftig pris? Mvh: bas. Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
Maarius Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Det er forskjell på dysene mener jeg.Mine 2.9 dyser som er brune. Spyler stråler. Ikke en fin dusj. Dette kan "repareres" med nyere dyser som har annet sprøytebilde etter hva jeg har forstått.. Uansett; Har vært borti at dyser som har stått lenge har satt seg. Gi dem en kakk, så bruker dem og funke som dem skal igjen
scorpio2,9i Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Stått lenge? Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra. Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad. Har du pluss til alle dysene?Har du testet en annen ECU? Det mest sannsynlige er nok defekte dyser.... Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle. De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt. har dyser til deg, er di brune eller grønne?Stått lenge? Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra. Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad. Har du pluss til alle dysene?Har du testet en annen ECU? Det mest sannsynlige er nok defekte dyser.... Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle. De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt.
bazzxr4i Posted February 12, 2012 Author Posted February 12, 2012 Hei. Di er sort og grønn mener jeg. Har du et mob.nr. kan jeg sende deg bilde av dem. Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
bazzxr4i Posted February 12, 2012 Author Posted February 12, 2012 Hei. Dysene er grønne ja. Hva skal du ha for alle 6 dysene? Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
bazzxr4i Posted February 13, 2012 Author Posted February 13, 2012 Heia..var ikke dysene som var ødelagte... byttet om på dysekontaktene og da åpnet di dysene som ikke åpnet tidligere.. da må det vel være at jeg må bytte motornett? Noen som har et som er i orden? Alle låsinger på kontaktene er jo knekt på mitt nett:-( Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now