carbon Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 (edited) Arve e en god kompis som ska forsvare selvfølgelig. Sånn som ebb e ovenfor turbo kongen !De e feil fri skjønner du! Du e no den som kan bekrefte historien over, du har jo vært til stede under hele prosessen Cosworth Racing1 Edited February 23, 2012 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Du sier selv at Rune har fikset mye for deg,så jeg ser ikke vitsen med å legge så mye i det.Dessuten har jo dere vegring mot å svare på det jeg konkret spør om,som om motoren var startklar eller ikke og om hva fasesensoren har med kam innstillingen å gjøre.Verken Rune eller spesielt jeg er feilfri,men vi har faktisk ikke problemer med å innrømme slikt,men hele denne saken viser vel at det er noen andre som har dette problemet.Så til det å synnliggjøre hvem jeg er,dere er superflink jeg la jo ut dette nikket og hvor jeg er fra for at dere skulle skjønne hvem jeg er.Det er vel ikke nødvendig å bli useriøs når en stiller et par spørsmål.Det er riktig at Rune vet at jeg svarer,men han liker det ikke.Jeg kunne skrevet mye om denne saken,men jeg tror jeg toner ned litt for en får jo ikke skikkelig svar Arve RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 (edited) Hva slags kamdrev har du? Jeg har opplevd flere Piper drev som er 180 grader "feil" i forhold til merkinga, altså gradeskiven.Sjekk mine f.eks, fort gjort å gjøre feil her. er ikkje farligt om du hadde sett dei 180 grader feil berre og bytte om tennings rekkefølge det, so hadde motor fungert fint...ser på kammene dine om du vrir begge 180 grader og bytter om tennings rekkefølga so hadde denne gått fint.. Problemet med en rekke justerbare kamdrev er at de er litt utenfor posisjon.At når de står på merkene er de noen grader for mye retard. Med justerbare kamdrev MÅ motoren times, enkelt og greit.hadde folk vist kor mykje kam timinga har og sei,so trur eg alle hadde gjort dette.. Edited February 23, 2012 by HUSNES MOTORSPORT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 hadde folk vist kor mykje kam timinga har og sei,so trur eg alle hadde gjort dette.. Heilt sant Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 er ikkje farligt om du hadde sett dei 180 grader feil berre og bytte om tennings rekkefølge det, so hadde motor fungert fint...ser på kammene dine om du vrir begge 180 grader og bytter om tennings rekkefølga so hadde denne gått fint.. hadde folk vist kor mykje kam timinga har og sei,so trur eg alle hadde gjort dette..Dette er vi alle enig om håper jeg...... RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 (edited) Dette er vi alle enig om håper jeg...... sant nok arve gratiss med rå maskinist, blir vel ikkje mangen som holder følge med den loppa der... Edited February 23, 2012 by HUSNES MOTORSPORT Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 sant nok arve gratiss med rå maskinist, blir vel ikkje mangen som holder følge med den loppa der...Er satt litt tilbake akkurat nå,men kommer sterkt tilbake håper jeg.Motoren skal i på lørdag,så vi er igang.Ting tar tid så den er ikke ferdig rigget til sommeren,men gearkasse er på vei over dammen så jeg skal nok ut å kjøre med den i sommer..... RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Er satt litt tilbake akkurat nå,men kommer sterkt tilbake håper jeg.Motoren skal i på lørdag,så vi er igang.Ting tar tid så den er ikke ferdig rigget til sommeren,men gearkasse er på vei over dammen så jeg skal nok ut å kjøre med den i sommer.....Hørres bra ut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Hadde ikke venta å se deg Arve innpå her, men det er jo bare kjekt. Får ta deg en tur oppover og lage lit røyk når du er klar Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Hadde ikke venta å se deg Arve innpå her, men det er jo bare kjekt. Får ta deg en tur oppover og lage lit røyk når du er klar Glede blandet med frykt er det eneste jeg har å si RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 sant nok arve gratiss med rå maskinist, blir vel ikkje mangen som holder følge med den loppa der...Det skal vi fort bli enig om. Du skulle sett den dreiemomentkurven. Den er uvirkelig imponerende og det sykeste jeg har sett. Det er jo vanlig motorbremsebenker ikke klarer å holde igjen en V8 Big block motor, men når en 4. syl Cosworthmotor gjør det samme - da er det rett og slett utrolig. Det blir fantastisk interessant å se denne bilen i funksjon i praksis. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thedriver500 Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Bilen stopper med en gang eg plugger i kontakten på fordeleren, har byttet alle sensorer, plugger , pluggledninger, coilf, hjerne, chip osv. Det gjelder en 200motor med gt3071turbo, portet topp, bd14 kammet , Siemens 750 dyser, lavkomp stempler osv. Alle tenningsmerker stårsom de skal, har prøvd å snu tenning 180 grader men ingen forskjell! Noen som har vært borti dette? Eller har noen tips? På forhånd takk mvh Thomas gudmundsen hvordan snur man tenningen 180 grader? MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Bytte om på pluggledningene. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 er ikkje farligt om du hadde sett dei 180 grader feil berre og bytte om tennings rekkefølge det, so hadde motor fungert fint...ser på kammene dine om du vrir begge 180 grader og bytter om tennings rekkefølga so hadde denne gått fint.. at jeg ikke har tenkt på det lærer alltid noe nytt. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
thedriver500 Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 men når motoren har vært helt i atomer og man setter den sammen igjen etter verkstedhåndboken, er det da mulig å få satt tenningen 180 grader feil?jeg har nemlig lekt doktor med motoren min og den starter ikke nå som jeg har satt den sammen igjen... starter NESTEN men ikke helt... MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Nei. Er registret riktig da? God jord motorkarosseri og ecu til innsug?Utover det ville jeg sjekket avstander på veivsensor og phasesensor. Neste å ohme sensorer. Så ledningsnett.Tror du har finni den etter det. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
thedriver500 Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Nei. Er registret riktig da? God jord motorkarosseri og ecu til innsug?Utover det ville jeg sjekket avstander på veivsensor og phasesensor. Neste å ohme sensorer. Så ledningsnett.Tror du har finni den etter det. er det noen måte å måle om registret er riktig? jeg syns de "pilene" på kammene ligger jamt med "sprekken" slik det står i boka. har skjekket avstand på de to sensorene slik det står i boka og har ohmet hver eneste ledning på ecu for å se at alle ledninger går til riktig sted, da fant jeg ut at en ledning som skulle vært til jord var satt på pluss. dør disse ecuene fort?alle sensorene er nye. MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Du kan ha brent ecuèn da ja. Simco fikser dem visst behov Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 er det noen måte å måle om registret er riktig? jeg syns de "pilene" på kammene ligger jamt med "sprekken" slik det står i boka. har skjekket avstand på de to sensorene slik det står i boka og har ohmet hver eneste ledning på ecu for å se at alle ledninger går til riktig sted, da fant jeg ut at en ledning som skulle vært til jord var satt på pluss. dør disse ecuene fort?alle sensorene er nye.Hvilken ledning er det snakk om da? Utgangen kan fort brenne. Er det snakk om analog inngang bruker det ikke å være no problem, men blir fort uggen å få liv i da respektive sensor står fullt til ene siden av skalaen. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now