carbon Posted February 13, 2012 Author Share Posted February 13, 2012 Hvis det medfører riktighet at oppsettet ditt ble sjikanert og kritisert så er det det mest overraskende.Med ny motorolje, "korrekt" forspent aktuator og en god og riktig justert bleed ventil for 1,8 - 2,0 BAR ladetrykk så tenker jeg at garasjekompisene dine og flere andre skal få noe å bryne seg på. :-) håper det. I følge Rune va det jo bare søppel.. Hehe. Hadde det vært opp til han hadde han hevet kammene på sjøen.... Hehe har tro på at det ska funke meget greit eg :-) 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 :-) håper det. I følge Rune va det jo bare søppel.. Hehe. Hadde det vært opp til han hadde han hevet kammene på sjøen.... Hehe har tro på at det ska funke meget greit eg :-)Hmm! Ok. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 13, 2012 Author Share Posted February 13, 2012 Hmm! Ok.Han skjønte heller ikke vitsen med justerbare kamdrev, det va noe han aldri brukte. Så han slaktet hele oppsettet egentlig, chip fra pukkelrygg va helt på trynet. Så va ikke så mye positivt der for å si det sånn 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Han skjønte heller ikke vitsen med justerbare kamdrev, det va noe han aldri brukte. Så han slaktet hele oppsettet egentlig, chip fra pukkelrygg va helt på trynet. Så va ikke så mye positivt der for å si det sånn Såpass....Hørtes jo noe spesielt ut.. Hehe, at han slakter Pukkelrygg-chip kommer jo ikke som noen overraskelse, siden han er konkurrent Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Syns hele greien høres veldig rar ut, og det er gjerne 2 sider av samme sak. Både når det gjelder pukkelrygg chip og justerbare kamdrev (når de trengs) har han i alle fall vært positiv når jeg har snakket med han. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Han skjønte heller ikke vitsen med justerbare kamdrev, det va noe han aldri brukte. Så han slaktet hele oppsettet egentlig, chip fra pukkelrygg va helt på trynet. Så va ikke så mye positivt der for å si det sånnog det kom fra han personen som ikke klarte å stille inn kammene engang ? hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 (edited) og det kom fra han personen som ikke klarte å stille inn kammene engang ? heheNår det kommer til å time kammer så har ikke eg noe spes kunnskap med det. Derfor har eg satt det vekk til andre. Men når en motor bygger tar peng for å time de og det ikke funker så e det jo noe gale. Men skjønner ikke helt koffor det ska lastes over på meg! Men fornøyd med at bilen virker! No vet jeg hvem jeg bruker neste gang. Men sef har alltid en sak 2 sider Janna, men syntes det er dårlig at han ikke kunne komme opp å se på feilen når han fikk beskjed om at noe va gale og at bilen ikke startet. Har tross alt betalt han peng for det Edited February 14, 2012 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 kansje han bare ville tjene penger på din uklokhet er mangen sånne rundt om... ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 kansje han bare ville tjene penger på din uklokhet er mangen sånne rundt om... ;-)Tviler litt på det, vi har sinnsykt masse felles bekjente, og han bor bare5 minutter unna meg. Han vet jo at vi vil treffes igjen flere ganger så tror nok ikke han ville lure meg. Kanskje han har tatt på seg for mye og då blir min lille "filleting" utsatt eller glemt. Kunne ha rettet opp i det for lenge siden, men ville at han sku fikse det siden det va etter han skrudde på den at den ikke startet. 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Når det kommer til å time kammer så har ikke eg noe spes kunnskap med det. Derfor har eg satt det vekk til andre. Men når en motor bygger tar peng for å time de og det ikke funker så e det jo noe gale. Men skjønner ikke helt koffor det ska lastes over på meg! Men fornøyd med at bilen virker! No vet jeg hvem jeg bruker neste gang. Men sef har alltid en sak 2 sider Janna, men syntes det er dårlig at han ikke kunne komme opp å se på feilen når han fikk beskjed om at noe va gale og at bilen ikke startet. Har tross alt betalt han peng for detDet var ikke deg jeg tenkte på da altså hehe ! jeg hadde også en god bekjent til å komme å se over mine instillinger før jeg startet motoren min når den var nybygd var han andre fyren jeg hinta til Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Det var ikke deg jeg tenkte på da altså hehe ! jeg hadde også en god bekjent til å komme å se over mine instillinger før jeg startet motoren min når den var nybygd var han andre fyren jeg hinta til Okei :-) hehe 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 (edited) Hva slags kamdrev har du? Jeg har opplevd flere Piper drev som er 180 grader "feil" i forhold til merkinga, altså gradeskiven.Sjekk mine f.eks, fort gjort å gjøre feil her. Edited February 28, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Problemet med en rekke justerbare kamdrev er at de er litt utenfor posisjon.At når de står på merkene er de noen grader for mye retard. Med justerbare kamdrev MÅ motoren times, enkelt og greit. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Se på kammene mine. Her står de faktisk i utgangspunkt ØD, blir selvfølgelig litt korrigert når de spennes opp, men gradene peker feil vei ser du For å få de like som de orginale kan man enkelt og greit sammenligne de ved å legge dem oppå de gamle. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Ja, men største problemet er at man må justere kamdrevene vekk i fra "0" for å få de korrekt i forhold til org. kamdrev.Ja, man kan bruke org. kamdrevene som et utgangspunkt..Slik er det vertfall på Kent sine, og er ganske så sikker på at det er samme problem på Piper sine. Men tenk hvor mange det er som montere slike kamdrev, setter de på "0" og tror at det er riktig.For det er det jo ikke, alt for mye retard, på både inn og ut. Derfor jeg mener det er absolutt best å time motoren når man monterer justerbare kamdrev. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Hva slags kamdrev har du? Jeg har opplevd flere Piper drev som er 180 grader "feil" i forhold til merkinga, altså gradeskiven.Sjekk mine f.eks, fort gjort å gjøre feil her. Eg har original drevne som ebb har gjort om til justerbare 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Eg har original drevne som ebb har gjort om til justerbare Jøss, da har noen virkelig vært på bærtur 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Jøss, da har noen virkelig vært på bærtur Jepp, det er det flere som mener. Hehe 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Er ikke helt sikker på om dette er den hele og fulle sannheten.... RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Er ikke helt sikker på om dette er den hele og fulle sannheten.... Hva tenker du på..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Hva tenker du på..?Trekker litt i tvil diverse forklaringer her. Han starter alltid opp motorer som han klokker kammer på. Var denne mtoren klar til start??????Hva betalte du egentlig for å få gjort denne jobben???????bensinpenger til rune eller?????Fasesensor og kam innstilling er det sammenheng der eller????? RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 (edited) Trekker litt i tvil diverse forklaringer her. Han starter alltid opp motorer som han klokker kammer på. Var denne mtoren klar til start??????Hva betalte du egentlig for å få gjort denne jobben???????bensinpenger til rune eller?????Fasesensor og kam innstilling er det sammenheng der eller?????Tenning sto riktig bilen hadde gått, eksos kammen sto 2 tenner feil! Men alle kan selvfølgelig gjøre feil. Betalte 500 kr for å time kammene, toppdeksel å alt var demontert. Så det tok han vell knappe halvtimen å gjøre jobben. Bilen startet ikke etter dette! Men no e alt ordnet å bilen går som en klokke og eg e kjempe fornøyd! :-)Motor ble ikke startet fordihan ikke hadde tid å vente på at eg sku skru på toppdekselet, og dagen etter reiste han på sjøen! Men både meg og veldig mange andre vet at Rune er en guru på både disse og mange andre motorer, men er fortvilende når slikt skjer. Bærer ikke nag over Rune, han er et menneske som alle andre og alle gjør feil. Så er det bare, men synes han kunne tatt en tur når han ble gjort oppmerksom på problemet. Men no virker det bytte plugger på motor i dag og den går så fint som den aldri har gjort før :-) Edited February 22, 2012 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 500kr er det du har betalt.rune bor minimum en halv time fra der hvor bilen din står. Det blir til sammen en og en halv time hvis en løper litt.det var vel ikke mye over bensinpenger vil jeg si.....Lurer på om han ikke ventet en god stund utenfor lokalet før noen dukket opp i tillegg?Du skriver at han stilte med måleur.grunninnstilling må til før en kan begynne og time kammer,men du sier at eksoskam sto to tenner skeivt.det betyr at han må jo ha bommet allerede på grunninnstillingen?Du mener vel ikke at vi skal tro på at Rune har bommet SÅ grovt vel? Jeg spør meg selv: har der vært flere kokker her mellom denne opperasjonen ifjor sommer og frem til bilen startet?Hvar motoren startklar når Rune hvar der,og evt.hvorfor startet han den ikke?Har fremdeles ikke fått svar på hva fasesensoren har med kammene å gjøre? Eller er det mere her som ikke er fremstilt på riktig måte?? RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 At Rune fikk 500 kr var fordi det va det han ville ha, spurte når han va ferdig kor mye han ville og 500 kr va svaret eg fikk. Det fikk han, han hadde fått mer visst han ville hatt mer! Han ventet litt ja, men det va fordi han ikke viste hvor han skulle og sto utenfor, eg sto inne å skrudde av toppdeksel når han kom!Ja då har han allerede bommet på grunn innstillingene! Nei har ikke vært noen andre kokker der å skrudd før , Jon oddvar og Raymond kom å så på motoren. Raymond ringte RS1000 med en gang toppdeksel va av og konkluderte med feilen! RS1000 var med å time kammene forrige gang det ble gjort ( før rune var der oppe) grunnen til at i hovedsak eksos kammen måtte times igjen står i begynnelsen av tråden. Rune mente det ikke stemte sånn som det var, og stilte mye på eksos kammen. ( problemet no va jo at eksos kammen så vidt åpnet noe i det hele tatt)Eneste som måtte gjøres for at bilen skulle starte når Rune var der va å skru på toppdekselet, men han hadde ikke tid å vente på det for han sku fixe en gravemaskin skuffe med B. Villanger.Ikkje helt med den phasesensoren , men jeg byttet alle tenningsdeler når bilen ikke startet, for kunne aldri tenke meg at det va noe annet som var gale. Har ikke prøvd å fremstille noe annet en det som har vært skjedd. 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Kan legge til en opplysning. Motoren gikk i utgangspunktet. Vi skulle bare stramme registrereimen, da jeg av en eller annen ukjent grunn slapp taket, og vi så reimen hoppe en eller to tenner.For å være sikker ringte jeg Rune, og fikk han opp.Han kom opp og justerte. Jeg reagerte på at han justerte såpass mye på kammene, og presiserte at den bare hadde hoppet maks et par tenner.Jeg har brukt Rune en del, og han har alltid. Vært hyggelig og fikset tingene billig. Men alle kan gjøre feil. Skjønner ikke Mr Frosk hvorfor da aser deg opp over betalingen?!! Rune fikk der han ville ha. Hva du regner ut i kjøretid og andre ting, har ingenting med historien å gjøre! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now