Rotax Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 hallo vingebilen min skal inn på eu kotroll i mars, og som jeg har forstått det i tidligere post^^, "Det er nye instruksjoner fra BT som gjør det, ved mistanke til trimming skal det settes 2 i punkt 9, så har man trimmet bil bør man være på godfot med bilverksted". så lurer da på om det er noen her som evt kan hjelpe meg litt der? litt kjipt om jeg blir nødt å vise den hos BT, da lar jeg den heller stå. har ikke noen kjenninger som tar kontroll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 jeg au trenger hjelp til den forbanna eu godkjenninga aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 kan jo ringe å høre med verkstedene først? hvis ikke det er mye som peker seg ut..kommer til å gjøre det selv med coilovers der hvor jeg pleier å levere bilene mine! Men vi får no se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 gjør som en kompis av meg som har coilovers og trim.. han tok cosworth`en sin til en gammel kar som driver et verksted helt alene.. han var imponert over det flotte sportsunderstellet det var på de nye sportsbilene og godkjente bilen Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Det jeg har gjort de gangene jeg har levert biler med ting som ikke burde vært godkjent. altså senk o.l. er å snakke med de. gjerne en av gutta som kontrollerer bilene om hva slags ting som er på bilen å at jeg ikke har papirer på de. Da pleier det å gå greit. Så lenge man ikke kommer med åpenbare mangler som går utover sikkerhet så er veldig mange litt omgjengelige med sånne ting. Ihvertfall hvis du ber de være nøye med bremser å slikt så de skjønner at du vil ha en bil som er i orden. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Cross, ta kontakt med meg du. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotax Posted February 10, 2012 Author Share Posted February 10, 2012 hmm tja, får se hva som skjer når tiden kommer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Jeg hvet om hvertfall 2stk, som jobber i biltilsynet, som er innpå her av og til. Er ikke alltid så lurt å diskutere dette på en slik plass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 (edited) Er ikke alltid så lurt å diskutere dette på en slik plassDette tenkte jeg også på når jeg så tråden første gangen. Hvor dumme er dere? 1: I mange andre tråder så snakkes det varmt om hvor vanskelig og tragiske SSV er, fordi de gjør sånn og sånn og blabla og alt er vanskelig. Er det da ingen som skjønner at det er sånne temaer som denne tråden som gjør at ting hos SVV blir som de blir??? 2: grcossie vet om 2 og jeg vet om 1 fra SVV som leser her. Kanskje flere som vet om SVV folk her inne også? Så da velger dere som vil ha bilen eu godkjent på alternativ måte å diskutere alle juksemulighetene på et åpent forum, med masse folk dere ikke hvem er og hvor hvem som helst kan lese?? Hva tenker dere med? Nå føler jeg at dere bare har gjort saken verre for dere selv. Er jo flere bekjente som har fått innkallelse til kontroll hos bt etter falsk eu, etter salgsannonser med litt mye skryt om effekt og store turboer og etter for mye snakk hit og dit. Dette regnet jeg med at folk var smarte nok til å skjønne. Edited February 11, 2012 by Breda Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Helt ening med Breda her, dette er et offentlig forum tross allt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Sån bare for å opplyse litt.. Er flere en et par fra BT som er her inne + lovens lange arm har flere medlemer her Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skybert Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 (edited) Jeg er enig med de siste innlegg! Det som tas opp her passer seg ikke noen steder og er grunnen til innstramminger og unødvendige turer til BT for godkjenninger av ellers bagateller. Jeg synst vi skal være for gode til å holde på slik. Synst også det er greit at BT og lovens lange arm er her og på andre forum. Kansje vi med tiden kan få forståelse og hjelp av disse til å dyrke hobbyen vår enda bedre Edited February 11, 2012 by Skybert Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Hvis det faktisk er myndighetspersoner på forumet her som følger med denne typen tråder, så burde de vel være voksne nok til å gi seg til kjenne, og ta del i diskusjonen, i stedet for å opptre som KGB!! Kansje vi til og med lærer noe også? Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Til info kan man trimme bra mye selv om motorrommet ser originalt ut.. Ladetrykk kan også begrenses, utslipp manipuleres vha e85 osv.. Ting er ikke vanskeligere enn man gjør det selv.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Ett oppsett på vei og ett på bane er vell ikke helt uvanlig det heller..... Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skybert Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 (edited) Ett oppsett på vei og ett på bane er vell ikke helt uvanlig det heller..... Hadde ønske om slikt oppsett og har faktisk åpent og ærlig diskutert dette gjennom tidligere søknad på bygge, og der gjenspeilte det seg en god del dårlig kunnskap og forståelse fra saksbehandler. Fant det mer underholdende å lese dagens reklame enn svaret jeg fikk pr post. Da måtte man gjøre dette uten godkjenning noe som var uaktuelt da jeg ville bruke kjærra etter vei også. Edited February 11, 2012 by Skybert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Dette tenkte jeg også på når jeg så tråden første gangen. Hvor dumme er dere? 1: I mange andre tråder så snakkes det varmt om hvor vanskelig og tragiske SSV er, fordi de gjør sånn og sånn og blabla og alt er vanskelig. Er det da ingen som skjønner at det er sånne temaer som denne tråden som gjør at ting hos SVV blir som de blir??? 2: grcossie vet om 2 og jeg vet om 1 fra SVV som leser her. Kanskje flere som vet om SVV folk her inne også? Så da velger dere som vil ha bilen eu godkjent på alternativ måte å diskutere alle juksemulighetene på et åpent forum, med masse folk dere ikke hvem er og hvor hvem som helst kan lese?? Hva tenker dere med? Nå føler jeg at dere bare har gjort saken verre for dere selv. Er jo flere bekjente som har fått innkallelse til kontroll hos bt etter falsk eu, etter salgsannonser med litt mye skryt om effekt og store turboer og etter for mye snakk hit og dit. Dette regnet jeg med at folk var smarte nok til å skjønne. +1 Breda, godt og viktig sagt! [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Hvis det faktisk er myndighetspersoner på forumet her som følger med denne typen tråder, så burde de vel være voksne nok til å gi seg til kjenne, og ta del i diskusjonen, i stedet for å opptre som KGB!! Kansje vi til og med lærer noe også? Er mangen som er innpå og leser her, uten at de har laget seg en profil Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 har som teknisk leder for verksted prøvd å forklare litt om risikoen for verkstedene ved å vere snill på eu med modifiserte biler i den andre eu tråden men det virker som mange ikkje vil forstå at risikoen med å vere snill, for verkstedene er blitt veldig høg, og at de absolutt skal ha igjennom bilene sine uten å løfte en finger eller å godkjenne noe som helst hos bt, den tida da slikt kunne gjøres er nok forbi og de som fortsetter blir nok raskt luket ut da dette er høgt pri hos bt.... blir nok mange uregbare biler billigt tilsalgs framover.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Ja gi ungdomen narkotika, før bilinteressen tar de. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 har som teknisk leder for verksted prøvd å forklare litt om risikoen for verkstedene ved å vere snill på eu med modifiserte biler i den andre eu tråden men det virker som mange ikkje vil forstå at risikoen med å vere snill, for verkstedene er blitt veldig høg, og at de absolutt skal ha igjennom bilene sine uten å løfte en finger eller å godkjenne noe som helst hos bt, den tida da slikt kunne gjøres er nok forbi og de som fortsetter blir nok raskt luket ut da dette er høgt pri hos bt.... blir nok mange uregbare biler billigt tilsalgs framover....Synes du har gjort ett veldig godt forsøk på å forklare sammenhengen her. Meget nyttig å informativt. Du kjenner uttrykket, å snakke til en treståkk. Det er det du forsøker nå. Det virker som enkelte personer her inne nærmest er i opposisjon mot biltilsynet, politiet og staten. Disse personene vil aldri forstå att du prøver å hjelpe de, så de må bli tatt både en og to ganger for å forstå. Ja gi ungdomen narkotika, før bilinteressen tar de.Påstår du nå att det ikke går å være bilinterissert uten å være på kanten med loven? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 (edited) Påstår du nå att det ikke går å være bilinterissert uten å være på kanten med loven? De gjør det ihvertfall ikke lettere for de av oss som liker å tukle litt med sin egen bil. Jeg skjønner jo at BT å verksteder må være strenge. Jeg er ikke intressert i å dele veien med biler som er helt falleferdige eller som er trimmet eller tuklet med langt utover det som kan kalles trygt i forhold til bremser å den slags. Det burde være mulig å kunne ha litt større bremser på bilen sin uten å måtte "godkjenne" de hos BT så lenge de fungerer tilfredstillende.Senkefjærer som senker bilen en fornuftig mengde f.eks. 40mm eller kanskje ikke det engang burde kunne gå igjennom en kontroll uten å være skrivd inn i vognkortet. Et uoriginalt eksosanlegg eller luft filter kan like godt være kjøpt inn av pris årsaker. Jeg kan ikke skjønne at en bil som er i teknisk toppstand kan bli sett på som en "dødsfelle" bare fordi den ikke er helt sånn produsenten tenkte. De kontrollørene å verkstedene som bare føyer BT er feige spør du meg. De burde tørre å sette grenser for galskapen. Å det at de har "folk" innpå her for å overvåke oss skumle bilentusiaster sier jo bare mer. Jeg kjenner det at jeg føler meg nesten overvåket. Edited February 11, 2012 by 2.3 GL Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Synes du har gjort ett veldig godt forsøk på å forklare sammenhengen her. Meget nyttig å informativt. Du kjenner uttrykket, å snakke til en treståkk. Det er det du forsøker nå. Det virker som enkelte personer her inne nærmest er i opposisjon mot biltilsynet, politiet og staten. Disse personene vil aldri forstå att du prøver å hjelpe de, så de må bli tatt både en og to ganger for å forstå. Påstår du nå att det ikke går å være bilinterissert uten å være på kanten med loven? Er en grense mellom hva som er uforsvarlig og hva siom er flisespikkeri og paragrafrytteri. Jeg føler meg mer trygg i en ny bil som er chippa opp 30hk en en kompis sin charger fra 68 med 500hk og tromelbremser forand og bak alt gokjent på BT. Gode greier. Men den nye 2012 mod med chip er samfundsfiende Nr1. Resursbruken på chippede og biler med efektanlegg er helt feil. Og skaper liten forståelse hos publikum.Har fått kamerabil her i Bergen nå, den leser skilter til alle som kjører forbi og de blir stoppet.Ting som manglende eu kontroll, ikke forskring og betalt veiavgift blir luket ut og må parkeres.Helt konge tiltak som jeg støtter fult ut. Men at folk ikke kan komme på EU med luftfilter fra K/N for det er trimming og så må man på BT er helt mongo for min del. Og trodde for lenge siden at de var intressert i og hjelpe folk som ville gjøre ting skikkelig. Få ting godkjent og høre på råd og tips om hvordan ting kan gjøres forsvarlig. Men etter egene erfaringer. Og historer fra andre så har jeg mistet mye respekt.Hvis ikke du kjenner noe da, da er det ingen problem. Alt kan bli godkjent. Er null likehet for loven, to identiske biler trenger ikke nødvendig hvis bli godkjent på samme grunnlag. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 (edited) Synes du har gjort ett veldig godt forsøk på å forklare sammenhengen her. Meget nyttig å informativt. Du kjenner uttrykket, å snakke til en treståkk. Det er det du forsøker nå. Det virker som enkelte personer her inne nærmest er i opposisjon mot biltilsynet, politiet og staten. Disse personene vil aldri forstå att du prøver å hjelpe de, så de må bli tatt både en og to ganger for å forstå. Påstår du nå att det ikke går å være bilinterissert uten å være på kanten med loven? virker som det er mange treskaller med 14is moped tanker ja som ikkje vil forstå desverre De gjør det ihvertfall ikke lettere for de av oss som liker å tukle litt med sin egen bil. Jeg skjønner jo at BT å verksteder må være strenge. Jeg er ikke intressert i å dele veien med biler som er helt falleferdige eller som er trimmet eller tuklet med langt utover det som kan kalles trygt i forhold til bremser å den slags. Det burde være mulig å kunne ha litt større bremser på bilen sin uten å måtte "godkjenne" de hos BT så lenge de fungerer tilfredstillende.Senkefjærer som senker bilen en fornuftig mengde f.eks. 40mm eller kanskje ikke det engang burde kunne gå igjennom en kontroll uten å være skrivd inn i vognkortet. Et uoriginalt eksosanlegg eller luft filter kan like godt være kjøpt inn av pris årsaker. Jeg kan ikke skjønne at en bil som er i teknisk toppstand kan bli sett på som en "dødsfelle" bare fordi den ikke er helt sånn produsenten tenkte. De kontrollørene å verkstedene som bare føyer BT er feige spør du meg. De burde tørre å sette grenser for galskapen. Å det at de har "folk" innpå her for å overvåke oss skumle bilentusiaster sier jo bare mer. Jeg kjenner det at jeg føler meg nesten overvåket. det er mulig å eu godkjenne en bil med større bremser du må bare få bt til å gå god for det ved å inskrivet det i vognkortet ditt, hvem skal si om bremsene dine har blitt verre eller bedre etter du har montert det.... hva med bremsebalansen i bilen, pedaltrykk, virker abs og antiskrens slik som det skal etterpå, du må også huske at "racingbremser" fungerer dårlig på vanlig vei, de blir aldri driftsvarme ved normal kjøring og mangler ofte støvmansjetter på stemplene sine slik at de ruster/eirer fort fast ang senkefjører og slikt så er det de som fortsatt driver å kapper fjører monterer fjører fra andre typer biler, er bare å lese igjennom noen prosjektråder inpå her det så skjønner man at fet er mange med høl i hue som ikkje skjønner seg heit på hva de driver med, det er disse som ødelegger for de som er seriøse og vil forbedre bilen sin de kontrolørene som sender deg til bt er ikkje feige de gjør bare jobben sin, og har kansje tenkt å ha den fremover også, vaanskelig å leve på penger fra nav overvåke å overvåke, mange som sitter å leser på forskjellige forum rundt om, ser på prosjekttrådene at det er flere biler i mitt distrikt inpå her som aldri ville gått igjennom verken en eu eller teknisk kontroll..... Er en grense mellom hva som er uforsvarlig og hva siom er flisespikkeri og paragrafrytteri. Jeg føler meg mer trygg i en ny bil som er chippa opp 30hk en en kompis sin charger fra 68 med 500hk og tromelbremser forand og bak alt gokjent på BT. Gode greier. Men den nye 2012 mod med chip er samfundsfiende Nr1. Resursbruken på chippede og biler med efektanlegg er helt feil. Og skaper liten forståelse hos publikum.Har fått kamerabil her i Bergen nå, den leser skilter til alle som kjører forbi og de blir stoppet.Ting som manglende eu kontroll, ikke forskring og betalt veiavgift blir luket ut og må parkeres.Helt konge tiltak som jeg støtter fult ut. Men at folk ikke kan komme på EU med luftfilter fra K/N for det er trimming og så må man på BT er helt mongo for min del. Og trodde for lenge siden at de var intressert i og hjelpe folk som ville gjøre ting skikkelig. Få ting godkjent og høre på råd og tips om hvordan ting kan gjøres forsvarlig. Men etter egene erfaringer. Og historer fra andre så har jeg mistet mye respekt.Hvis ikke du kjenner noe da, da er det ingen problem. Alt kan bli godkjent. Er null likehet for loven, to identiske biler trenger ikke nødvendig hvis bli godkjent på samme grunnlag. er et problem at det ikkje er likhet for loven ja, enkelte får godkjent det meste hos bt andre ingen ting.... en dodge charger fra 68 har maks 425 hk SAE orginalt(426 hemi) , og da har den skivebremser foran, så viss kompisen din har 500hk og trommelbremser så er den trimmet/ombygget og skal da visest hos bt før den evt kan eu godkjennes, men viss han har det inskrevet i vognkort så er jo allt ok da men nok er nok melder meg ut av diskusjonen her.... håper de som vil skjønner litt fra kontrollørenes side også hvorfor man får en merknad på punkt 9, det er ikkje fordi vi liker det men viss vi fortsatt skal jobbe med bil så er vi nødt Edited February 11, 2012 by bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 det er mulig å eu godkjenne en bil med større bremser du må bare få bt til å gå god for det ved å inskrivet det i vognkortet ditt, hvem skal si om bremsene dine har blitt verre eller bedre etter du har montert det.... hva med bremsebalansen i bilen, pedaltrykk, virker abs og antiskrens slik som det skal etterpå, du må også huske at "racingbremser" fungerer dårlig på vanlig vei, de blir aldri driftsvarme ved normal kjøring og mangler ofte støvmansjetter på stemplene sine slik at de ruster/eirer fort fast ang senkefjører og slikt så er det de som fortsatt driver å kapper fjører monterer fjører fra andre typer biler, er bare å lese igjennom noen prosjektråder inpå her det så skjønner man at fet er mange med høl i hue som ikkje skjønner seg heit på hva de driver med, det er disse som ødelegger for de som er seriøse og vil forbedre bilen sin de kontrolørene som sender deg til bt er ikkje feige de gjør bare jobben sin, og har kansje tenkt å ha den fremover også, vaanskelig å leve på penger fra nav overvåke å overvåke, mange som sitter å leser på forskjellige forum rundt om, ser på prosjekttrådene at det er flere biler i mitt distrikt inpå her som aldri ville gått igjennom verken en eu eller teknisk kontroll..... Det er det jeg ikke skjønner. De klarer jo å måle bremsene dine på verkstedet. Da ser de jo om bremsekraften er tilstrekkelig å om pedaltrykket er ok. Men hva skjer da? Når du kommer på BT med bilen for å skrive inn at du har montert større bremser uten TUV eller noe slags dokumentasjon på hva slags bremser det er? De kommer ikke til å godkjenne det uansett om alt er i skjønneste orden. At folk kapper fjærer er jo folks egne problemer å det syns jeg ikke skal gå igjennom en EU kontroll. En kappet fjær burde jo bli det samme som en knekt fjær. Men et senkesett som er helt å pent skulle ikke behøve masse tull så lenge det senker innen rimelighetens grenser. Et 70mm senkesett f.eks er ikke ok for da vil hjulvinkler å alt bli drastisk forandret. Men et lite 25-40mm senkesett endrer ikke så mye at kjøreegenskaper blir ødelagt. Kanskje de kunne godtatt en "fersk" 4 hjuls måling som er i orden som nok papirer for godkjenning. Det blir jo ikke overvåking i så måte. Men det blir jo litt sånn, hvor skal man føle seg trygg når man veit at de kikker inn overalt. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now