Jump to content

Merkelig eu kontroll


rs88

Recommended Posts

Tja, dette måtte vel komme før eller seinare??

 

"Da er du trygg og har ryggen rein" takktikken er ikkje noko å leva etter for ein god kontrolør. Det burde være; "Bruk hode og fornuften".

Slik eg husker det er det også ganske alvorlig om et verksted oppfører feil og mangler som heilt klart ikkje er til stades, dette kan også føre til reaksjoner frå BT, stemmer ikkje dette??

 

Jeg er enig, en kontrollør kan bruke hue, kommer det inn en 20åring med grisesenka bil og man får mistanke til at den er trimmet, ja da skal den til BT. En 20åring har ingenting i en sånn bil å gjøre, personen bør kunne lære seg å kjøre først før han drar strikken for langt.

 

hvis BT skal fortsette å være så strenge som dem er, så må dem åpne øya litt mer for godkjenning. hvorfor skulle det ikke være mulig å få godkjent coilovere på Cosworthen?

 

 

Ting som sitter orginalt er testet og typegodkjent. Hvis hvem som helst skulle ha lagd f.eks coilovers så er det nok mange som hadde tatt snarveier, og snrveier er som kjent ikke de beste bestandig. Mye ulykker kunne ha skjedd, det er derfor det er som det er, for og forhindre at ulykker skjer. Vært stolt over at vi har så streng lovgivning, da kan vi være forholdsvis trygge i trafikken.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er enig, en kontrollør kan bruke hue, kommer det inn en 20åring med grisesenka bil og man får mistanke til at den er trimmet, ja da skal den til BT. En 20åring har ingenting i en sånn bil å gjøre, personen bør kunne lære seg å kjøre først før han drar strikken for langt.

 

 

skjønner noe av hva du meiner, men du sier også her att vis du er eldre så kan du ha bil som er livsfarlig i trafikken bare fordi du "kan" kjøre.... da er du ute å sykkler... :whistling:

 

men det eg meiner, att som skybert og andre er att det har gått galskap i regelverk og ellers mye anna i norge i mange år nå... eg og meiner 100% att bil skal vere i orden teknisk.

 

i meir eller mindre alle ulykker så er det førerfeil som er hovedgrunn, men i dag så må jo alle ha noe anna eller andre å skulde på.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Har liten tro på biltilsynet etter egene erfaringer og andres historier.

 

Hvis de sitter inne med mye kunskap om bil så skjuler de det godt.

 

Jeg er enig, en kontrollør kan bruke hue, kommer det inn en 20åring med grisesenka bil og man får mistanke til at den er trimmet, ja da skal den til BT. En 20åring har ingenting i en sånn bil å gjøre, personen bør kunne lære seg å kjøre først før han drar strikken for langt.

 

 

 

 

Ting som sitter orginalt er testet og typegodkjent. Hvis hvem som helst skulle ha lagd f.eks coilovers så er det nok mange som hadde tatt snarveier, og snrveier er som kjent ikke de beste bestandig. Mye ulykker kunne ha skjedd, det er derfor det er som det er, for og forhindre at ulykker skjer. Vært stolt over at vi har så streng lovgivning, da kan vi være forholdsvis trygge i trafikken.

 

 

Ja er like stolt over de sinsykt bra veiene vi har i Norge.

Det er ikke vits å fikse de så lenge vi sender de med chippa dieselbil til BT så skal det bli 0 skadde etter hvert.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Ting som sitter orginalt er testet og typegodkjent. Hvis hvem som helst skulle ha lagd f.eks coilovers så er det nok mange som hadde tatt snarveier, og snrveier er som kjent ikke de beste bestandig. Mye ulykker kunne ha skjedd, det er derfor det er som det er, for og forhindre at ulykker skjer. Vært stolt over at vi har så streng lovgivning, da kan vi være forholdsvis trygge i trafikken.

 

dem trenger ikke godkjenne hva som helst. hva med om dem testa en produsent sine coilovere på no vis og fastslo at dem var bra, og uten snarveier. så kunne det vært mulig å få godkjent det merket

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

dem trenger ikke godkjenne hva som helst. hva med om dem testa en produsent sine coilovere på no vis og fastslo at dem var bra, og uten snarveier. så kunne det vært mulig å få godkjent det merket

 

det koster for godkjenninga, så det er opp til produsenten å gjøre det da bt driter i det og er ivertfall ikkje intresert å hjelpe noen med det. er ditt problem å få dokumentasjon så da bryr ikkje dei seg.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mye snakk om 6-12 måner etter pkk, at man kan få problemer. Vi har hatt flere kontroller av biltilsynet, på jobben, der de tar inn igjen en bil vi har kontrollert og går gjennom den, de kan da bare ta en bil vi har hatt eu kontr på den dagen de kommer og de har ikke lov å komme uanmeldt slik de gjorde tidligere. Verkstedene kan ikke hvite hva folk gjør i tida etter kontroll, så lenge allt er på stell ved kontroll, og er heller ikke ansvarlig for hva som evt blir gjort i etterkant av bileier eller andre.

De hang seg opp i noe rust på ene bilen de tok inn, som var ført opp, og deres kontrollør ikke fant, men han måtte innrømme at han såg at innerskjermen bak på en gammel Mazda, var flattbrød med hull i

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mye snakk om 6-12 måner etter pkk, at man kan få problemer. Vi har hatt flere kontroller av biltilsynet, på jobben, der de tar inn igjen en bil vi har kontrollert og går gjennom den, de kan da bare ta en bil vi har hatt eu kontr på den dagen de kommer og de har ikke lov å komme uanmeldt slik de gjorde tidligere. Verkstedene kan ikke hvite hva folk gjør i tida etter kontroll, så lenge allt er på stell ved kontroll, og er heller ikke ansvarlig for hva som evt blir gjort i etterkant av bileier eller andre.

De hang seg opp i noe rust på ene bilen de tok inn, som var ført opp, og deres kontrollør ikke fant, men han måtte innrømme at han såg at innerskjermen bak på en gammel Mazda, var flattbrød med hull i

 

er ikkje snakk om vanlige biler med rust og andre mangler disse er du ikkje ansvarlig for i etterkant i noen spesiell grad ihvertfall ikkje etter 3mnd, iflg verkstedtilsyns mannen her i området,

 

problemet så langt i etterkant som 6mnd er modifiserte biler du slipper igjennom feks en trimmet cosworth med bur etc etc.... ihvertfall her i området så ville denne bilen vert fulgt med av bt og politi og viss den hadde blitt stoppet på veien i etterkant , skal eg garantere deg at det hadde blitt trøbbel

 

og så har du de da som har fått noe tvilsomt igjennom og blir stoppet.... og da er det første de sier "ulovelig...nææææ.....det veit eg ikkje noke om.. den er jo akkurat eu godkjent....." det lønner seg sjelden å vere snill da....

 

å sjå på en bil om den er chippet er ikkje altid så lett men det er ikkje disse som er farlig å godkjenne, men en yere bensinbil vil det somregel vise på avgassmålinga på forhøget tomgang at lambda verdien ikkje er 1.000

 

men nå kan ikkje alle vite alt om alle biler så noe slipper nok igjennom, vi fikk engang ei liste over hva vi skulle se etter ang trimming, fy fy var viss det var tuklet med turbo andre manifoilder og andre typer turboer, uorginale intercoolere, bleedventiler, bostcontrollere, eksos var ok viss det var kjøpt til bilen (ikkje hjemmemekk) men obs på støymåling der det er påkrevd, luftfilter med obs på oljeånding måtte ver som orginalt, dumpventil ok viss den ikkje invirka på avgass, altså ikkje biler med eobd (der kan motorlampen tende etter noe kjøring

viss dumpen blir liggende delvis åpen på delgass/tomgang) eobd er fra 2002-

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

Rust er en ting, som ikke plutselig kommer etter 3 måner, men trim kan gjøres dagen derpå. Visst jeg tar pkk på en bil, og dagen etter blir det skifta motor, så er ikke jeg ansvarlig for det, slikt kan man ikke hvite.En annen ting visst noen godkjenner en bil, som er trimma osv og biltilsynet, kan bevise at den var slik i kontroll tidspunktet, som er vanskelig å bevise. Er mangen ulike meninger om dette fra biltilsynet også, jeg har god kontakt med dem her.

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Rust er en ting, som ikke plutselig kommer etter 3 måner, men trim kan gjøres dagen derpå. Visst jeg tar pkk på en bil, og dagen etter blir det skifta motor, så er ikke jeg ansvarlig for det, slikt kan man ikke hvite.En annen ting visst noen godkjenner en bil, som er trimma osv og biltilsynet, kan bevise at den var slik i kontroll tidspunktet, som er vanskelig å bevise. Er mangen ulike meninger om dette fra biltilsynet også, jeg har god kontakt med dem her.

 

 

nei men vis det har skjedd med 2-3 biler som har vert på ditt verksted.....

 

og bt er ikkje dumme de veit hvilke biler som går i området, ihvertfall her, her er ikkje så store forhold,var innom bt å snakka om et motorbytte ien bil eg har, da sa han har du en slik også?.... har ikkje du en .... også....

 

og når folk også er flinke til å legge ut skrytebilder på fb og div forum so er det ikkje så veldig vanskelig å bevise...

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

nei men vis det har skjedd med 2-3 biler som har vert på ditt verksted.....

 

og bt er ikkje dumme de veit hvilke biler som går i området, ihvertfall her, her er ikkje så store forhold,

 

og når folk også er flinke til å legge ut skrytebilder på fb og div forum so er det ikkje så veldig vanskelig å bevise...

 

Det er så, og klart de følger med, det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor folk spør om hjelp til eu kontroll, som i den adre tråden her. Blir nok fler og fler kontroller av verksteder også, da de har dannet egne grupper, som har den jobben. Er ening med deg i det meste, men vi er kunn ansvarlig for at eu kontrollen blir utført på rett måte der og da

Link to comment
Share on other sites

Det er så, og klart de følger med, det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor folk spør om hjelp til eu kontroll, som i den adre tråden her. Blir nok fler og fler kontroller av verksteder også, da de har dannet egne grupper, som har den jobben. Er ening med deg i det meste, men vi er kunn ansvarlig for at eu kontrollen blir utført på rett måte der og da

 

vi er kun ansvarlig der å da ja, men med modifiserte biler blir det litt spesielt da bt vet hva som foregår rundtom og de er ikkje dumme, en bil har sjelden 204hk en dag og 600hk neste dag

Link to comment
Share on other sites

Det er så, og klart de følger med, det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor folk spør om hjelp til eu kontroll, som i den adre tråden her. Blir nok fler og fler kontroller av verksteder også, da de har dannet egne grupper, som har den jobben. Er ening med deg i det meste, men vi er kunn ansvarlig for at eu kontrollen blir utført på rett måte der og da

Folk blottlegger jo alt om bilene sine her inne i prosjekt tråder. Vi viser ikke Reg nr, men med alle.bildene vil det være mulig å identifisere bilene uansett og hvor vi kommer fra vises som oftest.

 

Jeg vil ikke tro BT vil bruke forumet til å ta ikke godkjente senkesett og tonene vinduer. Det gir kun i verste strafferamme en liten bot, men bremsepappirer og skryt om både 4, 5 og 600hk. Det er de nok interisert i. Der er det tross alt penger å hente for staten.

 

Ved en eventuell rassia. Hvordan stiller Ford klubben seg til å gi ut info om medlemmene til politiet og biltilsynet? Det er utfordringer vi kan stå ovenfor i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

vi er kun ansvarlig der å da ja, men med modifiserte biler blir det litt spesielt da bt vet hva som foregår rundtom og de er ikkje dumme, en bil har sjelden 204hk en dag og 600hk neste dag

 

bt må uansett **** bevise att den var modifisert også ved kontroll. og bt har ikkje godkjent utstyr til å måle effekt... eg treng ivertfall ikkje over ein dag på å bytte motor i ein cosworth for å ta det som eksempel(vis alt står klart er det snakk om rundt ein time)... så kan fortsatt ha vert heilt org ved godkjenning... vis person som eier bil er oppegående så sier dei ikkje at den var sånn ved eu kontroll når det går på vennskap og kjennskap... men er desverre mange som legger seg ned å griner å tyster på alle dei veit om når dei blir konfrontert av bt eller politi...

 

men det beste er selfølgeli att alt er iorden og godkjent, men sånn er det ikkje alltid...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

hehe, jo da skybert, sitter å leser og følger med på tråden,tråden eksploderte jo, hehe, men tror mange vil få problemer med akkurat det samme som meg fremover.Men så klart syns jeg egentli det er litt bra å ha en original rs turbo som er godkjent hos Bt,(noe jeg håper og tror den kommer til å bli)

Men no er jo time hos BT bestillt med meg så dette skal gå i orden.

Link to comment
Share on other sites

Det er ivertfall et interesangt tema å følge med på :) Det viktigste som jeg plukker ut av alt som prates om her er, at skal det bygges om så søk om å få det godkjent. Det kan virke litt vrient å få gjennom ting nå men jeg har litt tro på NFSOK. Både når det gjelder amatørbygd kjøretøy og med å lempe på dokumentasjonskrav for fremtiden. Du har no ivertfall fått svar på hvorfor eu kontrollen var merkelig i forhold til tidligere :)

Link to comment
Share on other sites

hehe, jo da skybert, sitter å leser og følger med på tråden,tråden eksploderte jo, hehe, men tror mange vil få problemer med akkurat det samme som meg fremover.Men så klart syns jeg egentli det er litt bra å ha en original rs turbo som er godkjent hos Bt,(noe jeg håper og tror den kommer til å bli)

Men no er jo time hos BT bestillt med meg så dette skal gå i orden.

 

 

Det er ivertfall et interesangt tema å følge med på :) Det viktigste som jeg plukker ut av alt som prates om her er, at skal det bygges om så søk om å få det godkjent. Det kan virke litt vrient å få gjennom ting nå men jeg har litt tro på NFSOK. Både når det gjelder amatørbygd kjøretøy og med å lempe på dokumentasjonskrav for fremtiden. Du har no ivertfall fått svar på hvorfor eu kontrollen var merkelig i forhold til tidligere :)

 

endelig noen som har skjønt det :) :) er ikkje så lett for oss kontrollører heller, tipper innen 5 år så må vi som jobber på verksted på et annet verksted for å få eu på bilene våre og interne verksted biler, var hintet om dette på siste "møte/kurs" pr i dag kan en annen person på verkstedet godkjenne men bilen må igjennom faktura systemet også slik bilen kan spores i begge system....

Link to comment
Share on other sites

endelig noen som har skjønt det :) :) er ikkje så lett for oss kontrollører heller, tipper innen 5 år så må vi som jobber på verksted på et annet verksted for å få eu på bilene våre og interne verksted biler, var hintet om dette på siste "møte/kurs" pr i dag kan en annen person på verkstedet godkjenne men bilen må igjennom faktura systemet også slik bilen kan spores i begge system....

 

Det høres bra ut du ser lys i tunellen :) Og jeg vet at det ikke er lett for kontrollørene rundt om i landet. Men Husk når dere blir pålakt å raportere unødig så reis dere å si nei. Det er stort sett bare dere og de ulike høringsinstanser for vegdir. toll og avgiftsdir. og finansdep. som kan stoppe slikt. Kanskje du slipper å kjøre bilen din på et annen verksted om fem år da. God helg! :)

Link to comment
Share on other sites

Det høres bra ut du ser lys i tunellen :) Og jeg vet at det ikke er lett for kontrollørene rundt om i landet. Men Husk når dere blir pålakt å raportere unødig så reis dere å si nei. Det er stort sett bare dere og de ulike høringsinstanser for vegdir. toll og avgiftsdir. og finansdep. som kan stoppe slikt. Kanskje du slipper å kjøre bilen din på et annen verksted om fem år da. God helg! :)

 

vi har nok veldig lite vi sku ha sagt opp mot bt, ihvertfall når det gjelder eu, dette er en kontroll som vi utfører på vegne av dem, så her kan vi bare velge å vere med eller ikkje, og et veksted uten eu..... neppe levedyktig i dag,

 

ang interne biler som de kaller det så spørs det jo hvor mye det fortsatt fuskes med eu da rundtom det da...

 

man hører jo stadig på nyhetene om salg av godkjenninger som blir avslørt, nå har vi blitt pålagt å legge passord/tidslås på eu programmet og at bilen skal kunne spores over i faktura/ordre systemet, neste blir vel at teknisk leder må legge inn bilene som skal testes i programmet slik mekanikeren kun kan fylle ut seddelen...

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

vi har nok veldig lite vi sku ha sagt opp mot bt, ihvertfall når det gjelder eu, dette er en kontroll som vi utfører på vegne av dem, så her kan vi bare velge å vere med eller ikkje, og et veksted uten eu..... neppe levedyktig i dag.

 

Nja stemmer vel sånn bortimot, joda. Men litt sånn digresjon, har studert dette også litt.. BT har stilt seg selv dårlig nå med å si at dem ikke tar kontrollene selv lenger. Om bransjen(ikke mekanikern eller bilverksted) vil så kan den teoretisk da ivertfall stille krav, BT har ikke sjangs å behandle mengden biler selv.

Edited by Skybert
Link to comment
Share on other sites

Min far har godkjent en god del lastebiler på biltilsynet i Bergen.

En uke var han oppe med 2 identiske nye lastebiler, en om mandagen alt ok, onsdag ny kontrolør og den ble ikke godkjent. Identiske biler.

 

Han fortalte meg en historie fra en annen plass i landet om en som jobbet på BT som laget store problemer og var ekstremt vanskelig på lastebil avdelingen. Det var når man kunne ta EU på BT.

De forskjellige lastebilforhandlerene i det distriktet slo seg sammen og nektet og utføre EU kontroll til han ble fjernet.

Og de "vant" etter at alle da måtte på BT for å ta EU så fikk han kontroløren en ny stilling.

 

Så bilverksteder har nokk makt hvis de gidder å samarbeide og står sammen.

 

Er det samme ellers i samfunnet og det. Hvis alle står sammen og finner ut at de skal boikotte ett produkt.

Så er det ikke lenge den bedriften som produserer produktet, eller yter en tjenste ikke er levedyktig lengre.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

skal foreslå det til daglig leder i morga at vi skal nekte å ta eu kontroller til bt har skjerpet seg slik vi får odkjenne det VI vil :lol:

 

du må huske at ca95% av bilene vi kontrollerer på eu er standardbiler uten problemer med godkjennning så har du ca 4% som må på bt og kangodkjennes der viss de vil, så har du den 1% da som hater alt og alle som veit best sjøl og treng ikkje eu for det er noe herk fordi de har kappede fjører xenon kit svartlakkede lykter trimmede motorer etc eller evt har en racebil de mener de skal bruke på gata for å plukke opp småberter med

Link to comment
Share on other sites

skal foreslå det til daglig leder i morga at vi skal nekte å ta eu kontroller til bt har skjerpet seg slik vi får odkjenne det VI vil :lol:

 

du må huske at ca95% av bilene vi kontrollerer på eu er standardbiler uten problemer med godkjennning så har du ca 4% som må på bt og kangodkjennes der viss de vil, så har du den 1% da som hater alt og alle som veit best sjøl og treng ikkje eu for det er noe herk fordi de har kappede fjører xenon kit svartlakkede lykter trimmede motorer etc eller evt har en racebil de mener de skal bruke på gata for å plukke opp småberter med

 

 

Nei nytter nokk ikke å klage på å bli urimelig behandlet av folk som lager sitt eget regelverk.

De har faktisk rettningslinjer og regler på BT og. Og skal i teorien være litt service intressert og hjelpe folk få nye og bruktimporterte biler godkjent. Egne interesser bør ikke gå foran som det ofte kan virke som det gjør nå.

Har man gode argumenter og folk står sammen er det ikke noe problem og forandre på ting.

 

Hvis en privat frisørsalong ansetter en person som plutselig en dag finner ut han bare skal klippe de som har rødt hår. Tror du han har jobb lenge i det private markedet?

Statlige bedrifter er dessverre litt som en vernet bedrift der ingen tør å gå mot det som er "kultur" det betyr ikke nødvendig vis at det er riktig.

 

Er IKKE snakk om ulovlig trimming osv. osv. her.

Det er snakk om vanlige folk med interesse for bil og motorsykkeler som blir motarbeidet på alle fronter av et system som bare er int. i tyne mest mulig kroner ut av folk. Og hale ut ting i det uendelige til folk blir lei og gi opp.

 

Godkjenne en 2002modell harley fra USA ingen problem gjort på 5min.

Godkjenne samme sykkel som 2003modell så må harley norge inn i bildet med pappirer, blinklys må byttes, eksos må byttes.

Samme sykkel like sikker/usikker. Men ett pappir i NORGE sier dette skal gjøres.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

skal foreslå det til daglig leder i morga at vi skal nekte å ta eu kontroller til bt har skjerpet seg slik vi får odkjenne det VI vil :lol:

 

du må huske at ca95% av bilene vi kontrollerer på eu er standardbiler uten problemer med godkjennning så har du ca 4% som må på bt og kangodkjennes der viss de vil, så har du den 1% da som hater alt og alle som veit best sjøl og treng ikkje eu for det er noe herk fordi de har kappede fjører xenon kit svartlakkede lykter trimmede motorer etc eller evt har en racebil de mener de skal bruke på gata for å plukke opp småberter med

 

Tullprat!! Ingen her har ment at du skal få ordna dette slik at det blir som VI vil! Hva er vitsen å skulle dra alt i så feil retning hele tiden og komme med slike utsagn kun for å provosere. Du kan ikke ærlig mene at vi skal sitte å godta alt som blir tredd ned over hode på oss, mener du det så værsågod å sitt der. Om % din stemmer tror jeg ikke, men om den gjør det så sitter du å diskuterrer dette på den ene av de få plassene du finner noen (den lille %)som går ut over originalt bygge og kommer bort i ekstraordinære godkjenninger. Far på et eldresenter og frem ironien, det er der den hører hjemme(Les: tror ikke det er ombygde biler der, hvis det er biler der). Det er ingen problemer med kontrollene slik dem har vært, men BT må finne andre måter å fange opp ulovlighetene på enn gjennom ordinær PKK. Dette går ut over andre enn det dette er tenkt til. Du kommer sikkert til å vri på dette også, men for all del gjør det.

Edited by Skybert
Link to comment
Share on other sites

Tullprat!! Ingen her har ment at du skal få ordna dette slik at det blir som VI vil! Hva er vitsen å skulle dra alt i så feil retning hele tiden og komme med slike utsagn kun for å provosere. Du kan ikke ærlig mene at vi skal sitte å godta alt som blir tredd ned over hode på oss, mener du det så værsågod å sitt der. Om % din stemmer tror jeg ikke, men om den gjør det så sitter du å diskuterrer dette på den ene av de få plassene du finner noen (den lille %)som går ut over originalt bygge og kommer bort i ekstraordinære godkjenninger. Far på et eldresenter og frem ironien, det er der den hører hjemme(Les: tror ikke det er ombygde biler der, hvis det er biler der). Det er ingen problemer med kontrollene slik dem har vært, men BT må finne andre måter å fange opp ulovlighetene på enn gjennom ordinær PKK. Dette går ut over andre enn det dette er tenkt til. Du kommer sikkert til å vri på dette også, men for all del gjør det.

 

 

enda en som kun vil lære the hard way, mitt råd til deg er å bygge bilen din moderat å få den godkjent hos bt, da vil du kunne cruse rundt uten en bekymring å ta eu med et smil.... men viss du absolutt vil snike med eu og godkjenninger så er det jo ditt problem egentlig, men forvent at det kan bli vanskelig fremover å beholde skilter på bilen

 

er jo mulig å få godkjent mye rart går jo granadaer som skal vere godkjent med 1000vis av hester, stå på sett deg inn i regler snakk med bt og prøv igjen og igjen så går det nok til slutt,

 

men ikkje ver sur på enstakkars mann av eu kontrollør som bare gjør jobben sin når han sender deg på bt.....

 

takk for meg i denne diskusjonen og............... :wacko:

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...