Stianwang Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Det der så helt feil ut ! de skal ligge så tett og rett inntil hverandre som mulig !? Hvem super trimmer er det som har laget disse ? Sånn som dette skal det se ut :
møffe Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Hvis jeg ikke husker forkert, så skal hver stempelring ned i den foring som den skal ende i. Når du har monteret den (iden stempel) så kan.du måle dit Gap. Men sådanne ringe er hårde at file i.
as. Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 (edited) Veldig feil, om det ikke er noe hemmelig "1000hk" gapping som bare proffa vet om. Kan jo være det for det skal være en "annerkjent" motorbygger som har gjort monterings jobben på denne motoren. "Heldigvis" var bare øverste kompringene på syl.1 og 2 gappa ca. 0,7mm om jeg ikke husker feil, og resten var urørte med 0,45-0,5mm gapp. (kanskje forskjelig gapping på forskjelige sylindre også er et 1000hk triks?) On 2/9/2012 at 5:37 PM, møffe said: Hvis jeg ikke husker forkert, så skal hver stempelring ned i den foring som den skal ende i. Når du har monteret den (iden stempel) så kan.du måle dit Gap. Men sådanne ringe er hårde at file i.Riktig det, filing gjøres med en tynn flat fil som spennes fast og man filer med å bevege ringen ikke fila, man skal file begge ender på en gang (fila i ringgapet)og alltid file bare en vei (så eventuelle grader kommer inn mot stempel,disse files selfølgelig bort før montering på stempel). Dette er hvordan jeg har lært det i motorbygge bok, ikke på nett/forum/rykter. Edited February 9, 2012 by as.
grcossie Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Jeg fikk beskjed på å bare file ene enden, da man bruker den adre som mal, når man presser dem sammen. Har fungert fint for meg. Dette kom fra EBB
Tore_TJ Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Man får spesielle filer for dette der man spenner opp ringen hvis man ikke vil gjøre dette på feelingen (hehe..)
RS 1000 Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 On 2/9/2012 at 5:16 PM, admiralen said: Er dette gromme stempelringer?Det der er ødelagte stempelringer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Kverna Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Så ut som noen custom wrc gr.a spec-ringer Min fotoblogg
Cosworth_ftw Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Hvem er denne annerkjente motorbyggeren?
admiralen Posted February 10, 2012 Author Posted February 10, 2012 On 2/10/2012 at 11:36 AM, RS 1000 said: Det der er ødelagte stempelringer. Det var besynderlig, denne "gappingen" har jo blitt utført av en velkjent motorbygger med over 40 cosworth-motorer på samvittigheten.
armani Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Hvorfor er alle så redd for å nevne navn på de som har utført drittjobber? 2wd sierra cosworth
Fakeworth Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 (edited) Det gjelder nok samme motor/motorbygger som blir nevnt her http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/66684-hvor-mye-taler-org-veiv/page__st__140 Edited February 10, 2012 by Fakeworth -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
RS 1000 Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 On 2/10/2012 at 12:17 PM, admiralen said: Det var besynderlig, denne "gappingen" har jo blitt utført av en velkjent motorbygger med over 40 cosworth-motorer på samvittigheten. Jeg ser det slik: At man har bygget mange motorer betyr ikke annet enn at man har klart å få mange kunder. Dette betyr vanligvis at man er hyggelig å snakke med og at kan klarer å si det kunden ønsker å høre."500 hk er o-problem. Gi meg 2 uker så ordner jeg dette lett. Det kommer ikke til å koste allverden heller. osv osv"(Desverre er mange slik avslørende og beviselige innlegg slettet.) Slik jeg ser det er iallefall dette grunnen til at en norskbygget Cosworthmotor koster under 50% av det en seriøs engelskbygd motor koster og funksjon, pålitelighet og holdbarhet har vært på ett så lavt nivå at det ikke er klokt. Kundene er ofte ivrige, utålmodige, unge og uerfarne og stoler (blindt?) på det som sies.Dessverre er det dem som må leve med konsekvensene og dette har man sett akk så mang en gang. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
møffe Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 problemet i netop tuning hvor alt skal være i orden, er at timeprisen hurtigt kommer op på det samme som del prisen , for så at ende ud i at folk forventer flere hk når de ser total beløbet. levetiden på en motor er ofte meget nedsat, når folk som selv bygger motor glemmer at tjekke tolerancer på stempler/boring plejlstænger/krumtap/krydspind
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now