Asil Racing Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 (edited) Har en 7,5 " diff til cosworthen min nå , men skal bruke 7" stikkaksler .Noen som vet hvilke medbringere jeg må ha ? 7 " er 30 mm mens 7,5 " er 33 Edited June 24, 2012 by Asil Racing
carfreak Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Jeg har 7,5" diff med drivakslinger fra 7"(4x4) i min nå, og det har ikke vært noe problem
Asil Racing Posted February 5, 2012 Author Posted February 5, 2012 er det anderledes med zf sperra mi da kanskje?
carfreak Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Det skal du nok ikke se bort ifra nei, men det er det sikkert andre enn meg som kan gi deg et sikkert svar på
Asil Racing Posted February 5, 2012 Author Posted February 5, 2012 noen som vet hvilke sperrer som har 33 mm tykkelse på medbringerene da? og passer 2wd drivknuta på 4x4 aksel?=
fostad Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 skal du bruke 4x4 akslinger må du ha medbringere fra alt annet enn 2wd cosworth. jeg kjørte 2wd cosworth diff med 4x4 akslinger, da brukte jeg medbringere fra gamle 4x4 diffen Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
hår ball Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 (edited) er det anderledes med zf sperra mi da kanskje? vill tro at zf bruker egne medbringere, for orginal 7 og 7,5 cosworth har akkurat samme dimensjonene, på delene som går inn i diffen.Men jeg vet at både quaife og gripper leverer med egne med bringere, så det er ikke utenkelig at ZF også gjør det. i værstefall, så går det vell og få dreid no hylser som er 30mm innvendig, og 33 utvendig. Men er du sikker på at det er ZF og ikke ei Eton sperre, eton sperra har nemmelig dette problemet.! at det må lages "hylser" Sjekk ut guid`n på mc2racing.com sin side. Edit: tviler på at 2wd knuta passer 4wd akslingen, da 2wd akslingen er betydelig tykkere. Edited February 5, 2012 by hår ball
Asil Racing Posted February 6, 2012 Author Posted February 6, 2012 vill tro at zf bruker egne medbringere, for orginal 7 og 7,5 cosworth har akkurat samme dimensjonene, på delene som går inn i diffen.Men jeg vet at både quaife og gripper leverer med egne med bringere, så det er ikke utenkelig at ZF også gjør det. i værstefall, så går det vell og få dreid no hylser som er 30mm innvendig, og 33 utvendig. Men er du sikker på at det er ZF og ikke ei Eton sperre, eton sperra har nemmelig dette problemet.! at det må lages "hylser" Sjekk ut guid`n på mc2racing.com sin side. Edit: tviler på at 2wd knuta passer 4wd akslingen, da 2wd akslingen er betydelig tykkere. ok , skal ta noen bilder og legge ut jeg . Kan hende at det er noe annet , men han som jeg kjøpte den av sa at den var brukt i motorsport kanskje no 909 greier ?? hehe
hår ball Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 zf er vell en felles nevner fort ford og motorsport.Men med kunnskaps nivåt til enkelte innad cosworth miljøet, så kan fort en åpen scorpio diff gå som en org 2wd diff med små"4wd" medbringere. ta noe bilder, så finner vi helt sikkert ut av det, hylsa er nokk uansett enkleste vei
kh turbo Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 (edited) 909 ZF sperre har spesielle forsterkede medbringere. En venn kjørte i stykker sin medbringer på en 7 1/2 909 ZF diff og måtte få laget nye på GKN i Oslo, kom vel på nærmere 10 000,- mener jeg å huske. Ring og hør med de, dette var vel for et par sesonger siden. Er det 909 så har 7 1/2" 909 like lange medbringere og ikke en lang og kort som den orginale. Det billigste blir vel og bytte aksler Tommy. Edited February 9, 2012 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Asil Racing Posted June 24, 2012 Author Posted June 24, 2012 909 ZF sperre har spesielle forsterkede medbringere. En venn kjørte i stykker sin medbringer på en 7 1/2 909 ZF diff og måtte få laget nye på GKN i Oslo, kom vel på nærmere 10 000,- mener jeg å huske. Ring og hør med de, dette var vel for et par sesonger siden. Er det 909 så har 7 1/2" 909 like lange medbringere og ikke en lang og kort som den orginale. Det billigste blir vel og bytte aksler Tommy.her er noen bilder , noen som kan fortelle meg hvordan diff dette er ? std 7" og 7,5" medbringere er 30 tykke på denne diffen er di 33 tykke .
Tommen Posted June 24, 2012 Posted June 24, 2012 Er ikkje det Eaton diff da? der må du ha shims på selve akselen hvertfall.. The Golden era.. 1986-1987-1988
Asil Racing Posted June 25, 2012 Author Posted June 25, 2012 Er ikkje det Eaton diff da? der må du ha shims på selve akselen hvertfall..det må man ikke ha på denne , så eaton er jeg ganske sikker på at det ikke er .
kh turbo Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 (edited) Jeg er usikker, med om det er zf så er det normalt at det er "stemplet" inn dele nr og zf i diff huset. Ofte veldig vanskelig å finne/se.Ps. iforhold til min så vet jeg ikke, da jeg aldri har åpnet den. Mvh. Kjetil Edited June 29, 2012 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now