Jump to content

Eberspacher


hansmartin

Recommended Posts

Det du kan prøve da, er å ta sikringene til varmern og se om det skjer noe mer etter det. Hvis ikke så må du inn på ford og "åpne" varmern igjen. Hvis det er tilfellet, så er det en grunn til at det har blitt sånn, så da må du nok regne med å ta den ut og overhale den. Den låser seg sånn når den ikke får startet over flere forsøk.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i innlegg nummer 3, for 5 dager siden, så må du til ford for å låse opp varmeren. Når det er gjort, så kan man gjøre startforsøk, og få ut eventuelle feilkoder. Så tar man ting derfra. Ble kanskje litt feil det jeg skrev i forrige innlegg, men varmern må være aktivert og "slått på" for å kunne lese feilkoder. Det går altså da varmern er låst opp og man trykker på knappen til varmern.

Hadde du gjort dette for 5 dager siden, så hadde kanskje varmern vært ferdig overhalt nå.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

er ikke noen bryter på denne=)

Hvordan starter du den da? Eller er det bare en kjørevarmer?

Isåfall så lurer jeg da på første post, hvor du skriver at du ikke hører den slår inn.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Ja, det skal tikke i pumpa, men det skal jo litt til å høre når motor går. Vifta inni kupeen du tenker på? Den startes ikke av kjørevarmer.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tilsvarende problemer for to år siden. Brenneren, som forresten bare er kjørevarmer og ikke har egen bryter, startet og stoppet flere ganger og ga tilslutt opp og ble "død". Jeg kan fint høre tikkingen fra pumpen under kjøring, det tikker gjevnt og trutt. Etter en kuldeperiode der jeg ikke fikk varmen i bilen og dieselforbruket steg til over literen på milen, demonterte jeg brenneren, renset flammesensor og kammer. Etter dette startet brenneren opp igjen uten noe besøk hos Ford eller opplåsing av noe slag.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

ja for jeg hører ikke noe fra pumpen heller! tankte ta den ut og rense den og prøve koble strøm rett på=)

Du hører ikke noe fra pumpen fordi varmern er låst, og gir da ikke strøm til den. Reis og lås den opp nå :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skal holde å ta av batteripoler i en halvtime ca for å låse opp kjørevarmeren ifølge verksmester på ford. Kan koble strøm direkte inn i kontakta under bilen for å se om den starter da, PM meg for koblingsskjema.

Jeg endte opp med å måtte bytte hjerne/styreenheten til 3000kr. Da ble det liv i min igjen.

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...