hansmartin Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 dieselvarmeren på min bil vil ikke slå inn i det hele tatt hører ingen innslag eller noe! har noen ide om hva som kan feile den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Har vell låst seg etter for mangen start forsøk, uten at den har tent. Stor sjanse for at den trenger overhaling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Det du kan prøve da, er å ta sikringene til varmern og se om det skjer noe mer etter det. Hvis ikke så må du inn på ford og "åpne" varmern igjen. Hvis det er tilfellet, så er det en grunn til at det har blitt sånn, så da må du nok regne med å ta den ut og overhale den. Den låser seg sånn når den ikke får startet over flere forsøk. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansmartin Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 ta sikringen! hvem sikring er dette! skal den stå lenge uten? går det overstyre den og test kjøre den ved og koble på annen strøm?(kjøre i benk) er det noe man kan gjøre for og åpne den selv? kan det være controll uniten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansmartin Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 opp=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 (edited) Har ikke vurdert å bruke søke funksjonen i forumet da? Ditt søk for ordet Eberspacher returnert 28 resultater Edited February 7, 2012 by viceguy Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansmartin Posted February 9, 2012 Author Share Posted February 9, 2012 har lest i gjennom trådene men er egentlig ikke mye klokere! kan man tvangskjøre den når den har låst seg? kan jeg lese ut feil koder på brenneren med vanlig obd2 kontakt selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Nei, den må låses oppNei, varmern må gå for å lese feilkoder. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansmartin Posted February 10, 2012 Author Share Posted February 10, 2012 da er det ikke lett og finne feil når den ikke gjør forsøk på og starte! kan den låses opp selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Som jeg skrev i innlegg nummer 3, for 5 dager siden, så må du til ford for å låse opp varmeren. Når det er gjort, så kan man gjøre startforsøk, og få ut eventuelle feilkoder. Så tar man ting derfra. Ble kanskje litt feil det jeg skrev i forrige innlegg, men varmern må være aktivert og "slått på" for å kunne lese feilkoder. Det går altså da varmern er låst opp og man trykker på knappen til varmern. Hadde du gjort dette for 5 dager siden, så hadde kanskje varmern vært ferdig overhalt nå. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansmartin Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 er ikke noen bryter på denne=) men takk for svar=) bare lurer på om det finnes koblings skjema for denne varmeren? hvilke ledninger som gjør hva! har bestilt service sett til den og tenkte åpne den og test kjøre før den ble satt på plass=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 er ikke noen bryter på denne=)Hvordan starter du den da? Eller er det bare en kjørevarmer?Isåfall så lurer jeg da på første post, hvor du skriver at du ikke hører den slår inn. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansmartin Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 kun en kjøre varmer! skal vel tikke i dieselpumpe og viften skal begynne og gå eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Ja, det skal tikke i pumpa, men det skal jo litt til å høre når motor går. Vifta inni kupeen du tenker på? Den startes ikke av kjørevarmer. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Jeg hadde tilsvarende problemer for to år siden. Brenneren, som forresten bare er kjørevarmer og ikke har egen bryter, startet og stoppet flere ganger og ga tilslutt opp og ble "død". Jeg kan fint høre tikkingen fra pumpen under kjøring, det tikker gjevnt og trutt. Etter en kuldeperiode der jeg ikke fikk varmen i bilen og dieselforbruket steg til over literen på milen, demonterte jeg brenneren, renset flammesensor og kammer. Etter dette startet brenneren opp igjen uten noe besøk hos Ford eller opplåsing av noe slag. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansmartin Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 ja for jeg hører ikke noe fra pumpen heller! tankte ta den ut og rense den og prøve koble strøm rett på=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Hmmm, det er ikke bare å ta den ut, det er en rimelig omfattende jobb. Fullt mulig, men ikke særlig artig. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 ja for jeg hører ikke noe fra pumpen heller! tankte ta den ut og rense den og prøve koble strøm rett på=)Du hører ikke noe fra pumpen fordi varmern er låst, og gir da ikke strøm til den. Reis og lås den opp nå Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Det hjelper vel lite å låse den opp hvis den er kokset og ikke kommer til å fungere. Da vil den jo bare låse seg igjen. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Den opplåsingen Breda snakker om er kun hvis varmeren er har forsøkt å starte 3 ggr uten at flammevakten har registert flamme. Da låser den seg. Ergo er det langtfra sikkert det er nødvendig. Overhal den uansett først Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Skal holde å ta av batteripoler i en halvtime ca for å låse opp kjørevarmeren ifølge verksmester på ford. Kan koble strøm direkte inn i kontakta under bilen for å se om den starter da, PM meg for koblingsskjema.Jeg endte opp med å måtte bytte hjerne/styreenheten til 3000kr. Da ble det liv i min igjen. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now