Rexton933 Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 hei, har en 2001 2.0 mondeo. rett før helgen så kjørte jeg til sverige og da begynnte den å fuske, og motorlampen begynnte å lyse. Når jeg kom fram så tok jeg av plugghettene, og da var det olje på to av dem. Så når jeg kom hjem så skruvde jeg opp alle fire og tørket av dem. Men det hjalp ingen ting. Så jeg lurer på om det er noen som har noen tips til å finne ut hva det kan være. På forhånd takk:)
Ron Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 Skift toppdeksel pakning, å kjøp NYE plugger burde kurere problemet ditt. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Rexton933 Posted January 30, 2012 Author Posted January 30, 2012 testa pluggene å de gnistet. men skal prøve å skifte paking, koster ikke allverden
Ron Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 Du burde skifte dem, at det gnister vil ikke si at dem er gnister som den skal. Plugger å olje er dårlig combo.. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
balltusen Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 dersom motorlampa di lyser ville jeg sjeket litt opp. Kan være egr-ventil,lambdasonde osv. Men prøv det enkleste først. Men jeg ville ikke kjørt for lenge med lysende motorlampe.
Kverna Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Bytt coil, plugger og toppdekselpakning så tipper jeg du er i mål Min fotoblogg
Stian MH Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 dersom motorlampa di lyser ville jeg sjeket litt opp. Kan være egr-ventil,lambdasonde osv. Men prøv det enkleste først. Men jeg ville ikke kjørt for lenge med lysende motorlampe. Jeg hadde også en motorlampe som lyste på min mondeo en gang, så jeg bestilte time for å få dette sjekket, og da viste det seg at de hadde bestilt egr ventil til meg allerede før jeg kom dit, men lampa slutta å lyse så jeg avbestilte timen:-) [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red
focusst Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Motorlmpa vil jo lyse ved tenningsfusk. Mao plugger og toppdekselpkning Over til fienden...
balltusen Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 er ikke alltid motorlampa lyser ved tenningsfusk. Dette har jeg vært borti på min 1,8 l bensin mondeo. Da var det overslag i koilen. Men ingen lampe lyste.Det er min erfaring. men veldig kjedelig ja
Granada 1,6 Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 (edited) Det samme skjedde med vår '02 1,8 forrige uke; olje ved plugg 2 og 3. Byttet først plugger og pluggledninger, og selvsagt toppdekselpakning. Som fryktet gikk fortsatt ikke bilen som den skulle og ny coilpakke ble kjøpt inn også. Coilen hadde mao. fått seg en smell. Da ble alt som det skulle, bortsett fra at motorlampa lyste fortsatt. "Resatte" den ved å koble fra batteriet mens jeg spiste middag. Så var det bare å finne igjen koden til radioen... Så om bilen nærmer seg 10 år og toppdekselpakningen ikke er byttet, kan nok en pakning til 300,- være en god investering, fremfor nytt tenningsanlegg til 3000,- ++ Edited February 15, 2012 by Granada 1,6
Recommended Posts