k3nn37 Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Et lite noob spørsmål jeg blir sittende å lure på etter å ha lest tråden her.. Finnes det noen bakdeler med å setter på for stor ekstern wg?.. Eller går den ikke ann å få for stor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 (edited) Et lite noob spørsmål jeg blir sittende å lure på etter å ha lest tråden her.. Finnes det noen bakdeler med å setter på for stor ekstern wg?.. Eller går den ikke ann å få for stor?Resultatet blir det samme uavhengig av om WG er ekstern eller intergrert. Hvis Wg har for liten kapasitet så får man boost creep. Ladetrykket stiger ukontrollert ved høye motorturtall.Hvis Wg har for stor kapasitet så får man ustabilt ladetrykk og derfor dreiemoment i spool up området.Som vanlig er det lagom som er best. Edited February 2, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 (edited) Har vurdert dette lenge nå, og jeg tror jeg går for intern. CossieRich (skamgromt oppsett) på Passionford bremset 480hk med 0.82 intern, så det burde nok fungere bra til mitt bruk også Da har jeg fortsatt mulighet til å gå tilbake til T35 eller lignende seinere også hvis jeg skulle være uheldig å bli stoppa... Har trua på det CossieRich oppsettet Minst mulig modifikasjoner av org deler Edited February 2, 2012 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Har trua på det CossieRich oppsettet Minst mulig modifikasjoner av org deler Ja, det er et oppsett som virker veldig godt Kjekt å se hvor mye ladetrykk de kjører Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 650Nm på bilen til CossieRich 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Et lite noob spørsmål jeg blir sittende å lure på etter å ha lest tråden her.. Finnes det noen bakdeler med å setter på for stor ekstern wg?.. Eller går den ikke ann å få for stor? Du kan ikke styre dit ladetryk præcist nok med for stort wg, hvis den er for lille kan du så ikke få dit ladetryk langt nok ned. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 3, 2012 Author Share Posted February 3, 2012 Det ble 44mm tial på meg.. Klarte ikke la være 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Det ble 44mm tial på meg.. Klarte ikke la være Gode wg'er det, så det bør bli bra Og da er det veldig viktig å sette seg inn i hvordan man skal justere og koble den for å oppnå best mulig resultat Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 3, 2012 Author Share Posted February 3, 2012 Det blir nok en ny tråd på det etterhvert om jeg ikke forstår noe. Skal sette det opp med Pukkelrygg tenker jeg, så blir det bra 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Justere og koble opp er ikke veldig avansert akkurat så det klarer du nok fint.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Justere og koble opp er ikke veldig avansert akkurat så det klarer du nok fint.. Nei, det er det ikke. Men ved forskjellige måter å koble den på, kan skille veldig mye på resultatet Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Nei, det er det ikke. Men ved forskjellige måter å koble den på, kan skille veldig mye på resultatet Joda det fins gode og dårlige måter, men hva man bruker for å regulere trykket er nok minst like viktig. Man kan få et kjapt overblikk her hvis man lurer litt:http://www.sr20-forum.com/information-library/16477-basics-boost-control-wastegates-how-turn-up-boost.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Joda det fins gode og dårlige måter, men hva man bruker for å regulere trykket er nok minst like viktig. Man kan få et kjapt overblikk her hvis man lurer litt:http://www.sr20-forum.com/information-library/16477-basics-boost-control-wastegates-how-turn-up-boost.html Helt sant Derfor jeg nevnte for armani at han bør sette seg inn i dette før han monterer, noe jeg er helt sikker på at han kommer til å gjøre Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now