Jump to content

gardermoen 2012


tsl

Recommended Posts

Søndag i år ja :D I år skal det kjøres :whistling:

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei Folkens

 

Er veldig nyskjerrig på dette, så kommer til å få med meg første runden i Mai.

 

Men jeg er ikke helt sikker på hva SS2 egentlig innebærer. Kan noen fortelle litt om hva som skjer der ute. Hvordan ser banen ut, osv.

 

Har forstått så mye som att det er kun en bil på banen av gangen, og att det er åpent for alle typer biler.

 

 

Hva trenger en for å starte. Hjelm? Lisens? sov

 

 

Hilsen en grønnskolling. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kimsa

 

Dette må du være med på - seriøst morsomt :lol:

 

Her er reglene :

 

Dette er altså en uhøytidlig sammenkomst der man kan teste seg selv og bilen på en sikker og morsom måte.

 

Banen er altså den litt omgjorte SS2 sløyfa:

Starten er nærmere svingen.

Sjikanen er mitt mellom slalomen og vendepunkte.

Og det er lagt inn en 360 grader som man må innom på returen

 

Alle synes den nye banen (SS2) er morsom og litt teknisk.

Grunnen til omgjøring er å få ned farten og få den godkjent av NBF, og det er Team Sideways som har stått for jobben å endre banen for å tilfredsstille de nye kravene.

 

Her er et bilde av den nye løypa:

 

 

 

Og her er en video fra Impreza klubben:

http://videos.street...-SS2_647745.htm

 

Det vil også bli delt inn i klasser, slik at alle skal ha en sjanse uansett motor og bil type.

 

klasse 1 = over 8 kg pr HK

klasse 2 = mellom 4,5-8 kg pr HK

klasse 3 = under 4,5 kg pr HK

 

Det du gjør er å ta vekta på bilen, enten fra vognkort, eller hvis bilen er modifisert: den vekta du har målt, og deler på effekten. Eks. 1200 kg / 160 hk = 7,5 kg pr hk. altså klasse 2.

 

PS: de fleste Biltilsyn har vekter utenfor bygget som er på døgnet rundt, så bilen kan veies der, da også på kveldstid.

 

 

 

Poengene blir som følger:

1 plass = 10 poeng

2 plass = 8 poeng

3 plass = 6 poeng

4 plass = 4 poeng

5 plass = 2 poeng

 

De beste med Ford havner jo også på vår Wall of Fame liste med de 5 beste fra hver klasse.

 

Kjøringa blir fra kl 11.00-18.00.

 

Pris for kjøring på banen er 200,- pr bil for klubbmedlemmer.

Pris for Kjøring på banen er 300,- pr bil for ikke-medlemmer.

 

 

 

 

Påmelding skjer i tråden her.

Si hvilken biltype/modell, og hvilken klasse. Hvis du ikke vet klasse, så gi meg vekt og effekt på bilen.

 

VIKTIG INFORMASJON OM BRUK AV BIL INNE PÅ GARDERMOENFELTET:

-Det er IKKE lov til noe herjekjøring eller ødelegge asfalten på "stripa" med feks å stå stille å burne.

-Det er heller IKKE akseptert å utøve "rallycrosskjøring" på grusveien innenfor porten.

Er du IKKE deltager på autoslalomkjøringen så er det kun "gangfart"hastighet som gjelder innenfor porten.

 

-FCN står ikke ansvarlig for skader påført bil eller personer.

All kjøring skjer på eget ansvar.

 

Husdyr kan med fordel bli igjen hjemme. Pga sikkerheten og støy.

 

VIKTIG VEI informasjon:

-Kommer du nordfra på E6 ER det avkjøringen til Gardermoen Lufthavn.

 

-Om du kommer fra Oslo på E6 tar du av ETTER avkjøringen til Gardermoen Lufthavn ellers blir det en laang omkjøring. OBS: Kjør ikke av til Gardermoenflyplass, men avkjøringen etterpå.

 

Etter at du svinger av E6, les her:

 

http://www.fordclubn...showtopic=40995

 

Skal du kjøre autoslalom sørg for at dekkene dine er i god stand.

-Piggfritt er altfor skummelt å kjøre med. (Piggfritt er testet, og erfart utilstrekkelig.)

-Mønsterdybde er et gode om det blir regn eller vanndammer i banetrasen.

 

PS: Lisensierte biler MÅ HA HVITE SKILT !!!. Eller prøveskilt.

 

Det er SELVFØLGELIG ikke et krav å ha en værsting her, eller være Petter solberg bak rattet for å være med. ALLE har det like moro her, og ingen blir ledd av. Dette er en kjempemoro og billig måte å ha det gøy med bil, og samtidig treffe likesinnede. Så uansett bil og evner: MØT OPP!!

 

Og du trenger ikke hjelm, lisens el.lign. for og kjøre :D

 

MK1 Escort Stasjonsvogn - 68
Fiesta - 04 1.4B
Mondeo Stv - 15 1.5EcoBoost

9aeaa8ca-0ae8-485e-849f-cb2495b5f307_zps

Link to comment
Share on other sites

Hehe, liker holdningen ;)

Stiller med et-eller-annet, skal vertfall stille :D

 

Har vært stilen hele veien det, hehe

like fornøyd hver gang jeg har noe som går helt til Gardemoen.

 

Noe ferdig skrudd? :)

SELVSAGT ikke, er jo i Mai, god tid ennå da.

Link to comment
Share on other sites

Har vært stilen hele veien det, hehe

like fornøyd hver gang jeg har noe som går helt til Gardemoen.

 

 

SELVSAGT ikke, er jo i Mai, god tid ennå da.

 

Ja det er jo massevis av tid :) Skal jo sies at dere alltid stiller opp med godt humør å positiv innstilling uansett åssen det går.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

:)

 

Morten

 

virka sprek den! veit ikke om jeg har sett din der? bilde av den? effekt, og hva tid kjørte du på? tenkte å få til en tid med min i år selv, så en viss pekepinn på hva for tid som var mulig :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for hjelp. Gjør vist noe feil :huh:

Får finne ut hva det er. Mulig noen vet?

Som Sierra_2.9 sier, du la ut mobillink, stod m i stedet for www ;)

 

Blir gøy og se den til sommeren igjen, ikke så gøy og kanskje bli frakjørt for min del da men... :lol: :o

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok ny motor etterhvert, men husk at jeg starter med ca 1/2 hundre hk. Selv etter litt modifisering kommer jeg vel ikke i nærheten av det som er startgrunnlaget for de fleste her på forumet.

 

Bilen kommer til fortsatt å bli kl1 bil. :D

Svein

Fiesta MK1 1100
Cortina GT MK1 1965(Restaureres)

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok ny motor etterhvert, men husk at jeg starter med ca 1/2 hundre hk. Selv etter litt modifisering kommer jeg vel ikke i nærheten av det som er startgrunnlaget for de fleste her på forumet.

 

Bilen kommer til fortsatt å bli kl1 bil. :D

 

 

Men så veier jo ikke fiestan mer en ei pakke kjøttdeig da så du har jo ett veldig gunstig vekt/hk forhold :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Det er uansett en Fiesta 1.1 :)

Alle som har kjørt en slik vet at de går ikke noe godt, selv med lav vekt :)

Så all ære til sjåføren, for her er det mannen bak rattet som gjør at det går fort ;)

 

Det er vel ingen tvil om at sjåføren har all skyld/ære for det som har blitt prestert med denne bilen :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...