Dufman Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Jeg har en 88' iS og tenkte å kjøpe ny senk til den. Derfor lurer jeg på litt erfaring fra andre.Vil ha den lavest mulig, men jeg må klare å komme meg over en fartsdump.Jeg ser H&R har både 40mm og 45mm. Noen som har montert 45mm med orginale dempere?Jeg har gule koni bak, men foran har jeg nye orginal-dempere.Har tenkt litt på coilovers og, men er avhengig av at senkinga er godkjent.Sleng gjerne ut noen bilder og info om oppsett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra93rs Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Jeg har 40/40 og bilen kunne vært mye lavere. veldig høy forran, Neste sett jeg kjøper til sierra blir 75/60 har sett ett sett på den høyden med tuv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Er det komplett med dempere og fjører det da eller? Det på 75/60? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra93rs Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Er det komplett med dempere og fjører det da eller? Det på 75/60?Det husker jeg ikke, men er sikkert noen som har mere info senere i dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 sjekk denne siden http://www.astina.dk/ford/sierra-c-35_877.html?osCsid=vj150gpnr46c1gtp4oi56g7jd3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Nice! Har du noe erfaring med å handle der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 nei desverre. regner ikke me det er noe problem bare send dem en mail og spør om frakt og fritak for dansk moms Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirevildead Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 noe du burde tenke på er at bakdekka blir skjev slitte og varer vel bare halvparten så lenge som dem burde.og er ikke noen måte å justere hjulstiling bak uten og mygle værre med skiver og skjeve bolter:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 noe du burde tenke på er at bakdekka blir skjev slitte og varer vel bare halvparten så lenge som dem burde.og er ikke noen måte å justere hjulstiling bak uten og mygle værre med skiver og skjeve bolter:) jeg har slengt i mellom skiver bak. tok maks 20 min å gjøre. Satte på nye vinter dekk før vinteren kom å har ikke sett antydning til skeivslitasje på de. Å det kjøres mye på asfalt. Aner ikke hvor mye min er senka men hjulet ligger ganske kant i kant med hjulbua når man ser rett på hjulet bak. noe høyere foran desverre. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 Jeg falt automatisk for 75/45. Men syntes det høres så mye ut. Jeg målte fra senter på felgen og opp til hjulbua, og det blir jo heelt perfekt. Men denna bilen skal jo tross alt kjøres på norske veier. Kommer jeg til å ha noe eksos igjen f.eks?Er det noen her inne som har, eller kjenner til en bil med samme type senking? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 ikke dumt valg er ikke værre enn å lage ny eksos som ligger tettere mot karosseri og ha potter der det er mest klaring. hadde selv lav eksos på min ost, etter eg laget ny eksos var det slutt på subbing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
driftit Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 super side, har leitet litt etter en side med senkesett til bilen min selv men er det universale dempere og fjærer på alle sierraer, siden det ikke står hvilken det er til, eller tuller jeg nå? x - Opel Omega 2.0i x 2, 2.6i og 3000x - BMW E34 525iFord Sierra 2.0l combi - spikerFord Sierra 2.0is 3 dørs Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 combi og sedan passer om hverandre, så lenge det er 2wd det er snakk om.stv passer ikke på combi eller sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Jeg falt automatisk for 75/45. Men syntes det høres så mye ut. Jeg målte fra senter på felgen og opp til hjulbua, og det blir jo heelt perfekt. Men denna bilen skal jo tross alt kjøres på norske veier. Kommer jeg til å ha noe eksos igjen f.eks?Er det noen her inne som har, eller kjenner til en bil med samme type senking? Hvis du ikke er avhengig av å ha 3" eksosanlegg er det ikke noe problem å lage eksosen så høy at både stabstag,hengerfeste å diff tar nedi før du skrubber eksosen. ulempen er at du risikerer at det kan slå oppi karroseriet i dumper å sånn. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 må si så sant at å kjøre senka bil med org dempere suger så bort i natta !!!! å ha dempere som står i harmoni til fjærene er SÅ alfa & omega så man kan få d. ville mye heller ha kjørt med stivere dempere på org fjærer enn senkefjærer på org dempere. noe så jeg faktisk gjør på 2 av bilene mine. ene kjører jeg med rød koni og org fjærer å den andre er xr4x4n min med bilstein dempere og org fjærer, som forsåvidt får nye orginal høyde 4x4 cosw fjærer iløpet av vårensiste bilen jeg kjørte med først nevnt var en volvo s60 !! makan til sprettball skal man lete lenge etter. d var rett å slett ubrukelig i mitt syn Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 sjekk denne siden http://www.astina.dk/ford/sierra-c-35_877.html?osCsid=vj150gpnr46c1gtp4oi56g7jd3Www.fahrwerke.de laver Kaw sættet. Ellers søg på ebay.de det er meget billigere. noe du burde tenke på er at bakdekka blir skjev slitte og varer vel bare halvparten så lenge som dem burde.og er ikke noen måte å justere hjulstiling bak uten og mygle værre med skiver og skjeve bolter:)Cosworth 4x4 bagbroen hjælper meget på dette problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted July 8, 2012 Author Share Posted July 8, 2012 Får jeg tüv papirer til iS? Når jeg leser på nettet så stemmer ikke typen med bilen min. Min heter BAG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Hvordan vet jeg om jeg skal ha sylindriske fjærer eller koniske?Prøvde å ta en titt, men va'kke godt å se i kveldsmørket..Så ut som koniske men.. Er en 88' iS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 sylindriske er stortsett til tidlig mk1 sierra. din 88 modell skal ha koniske fremme. dem koniske går inn på nederste ring Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 (edited) Jeg har nettopp bestilt fra fahrwerke.de selv. Det tok 2 uker og 1 dag fra jeg bestilte til jeg hadde de her. Og dempere fra burton: De er i følge TÜV papirene godkjent til GBC, GBG, BNC, BEF, BFGC og BNG. Hvor jeg da selvfølgelig har BFG, som er vanlig sedan der BFGC er sedan cosworth. Noen som har støtt på problemer med dette angående godkjenning hos BT? Edited July 11, 2012 by eivi91 '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 De er i følge TÜV papirene godkjent til GBC, GBG, BNC, BEF, BFGC og BNG. Hvor jeg da selvfølgelig har BFG, som er vanlig sedan der BFGC er sedan cosworth. Noen som har støtt på problemer med dette angående godkjenning hos BT?Min heter BAG så har vært litt skeptisk til godkjenning selv.De bruker jo ikke paypal, var det noe problem med betaling til dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
royegil Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 noen som har trua på http://www.dcperformance.co.uk/cheap/518881/ford/bilstein-b6-rear-damper/24-018067.html http://www.fahrwerke.de/en/springkit/ford/sierra/kaw-springkit-sierra-kombi-typ-bnc-bng/a-7143/ eller kan anbefale andre dempere? er en 1984 kombi sierra det er snakk om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Jeg skal ha K.A.W. fjører på min, men går for 55/40.Titta på Bilstein dempere selv og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 liker ikke b6 dempere, b8 er mye bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Noen som har 75/45 på bilen?Min står på 205/40R17 nå, og med 75 senk så er det ikke plass til hjula lenger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now