Jump to content

Skal ha bruksbil, rundt 20k+-

x-race

Recommended Posts

Driver og bygger opp A4 TQ'en min med ny motor for tiden så tenkte jeg skulle kjøpe meg en billig bruksbil som er billig og bruke også.

Jobber jo selv som mekaniker hos Ford så tenker litt på en MK2 eller hva den heter Mondeo med 1,8TD motor, er disse noe og satse på?

Hva er evnt svakhetene med disse motorene? Har hatt lite og gjøre med de på jobb, så tror jo dette skal være en bra motor..

Har funnet denne som ser ganske bra ut:

Mondeo 1,8TD

Ikke akkurat Audi kjørecomfort da men er jo ganske bra for det tror jeg..?

Etter det jeg vet så er det en bra motor. Men så lenge man passer på registerreima. De motorene av 1.8td som har hatt feil har vært rett og slett at eier ikke har passet på intervalen på reg.reimen :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

Det er ikke noe videre problem for meg da jeg uansett vil komme til og skifte slike deler når jeg kjøper en såpass gammal bil..

Stoler ikke på hva forje eier sier når det gjelder slikt..

Hvordan er disse motorene og starte i -30 grader da?

Bilene det står mellom er Opel Vectra/Omega diesel, Audi A4 1,9TDI og Mondeo'n..

Hadde jo vært en fordel med en Ford siden jeg jobber med Ford selv men er intet must.. :)

De starter så ikke tenk på det :)

Av de valgene så vil jeg tro at du får mest for pengene vis du velger en mondeo :) Og ikke minst vis du jobber på ford så har du tilgang på det du trenger til bilen døgne rundt :D valget var vært enkelt da vis jeg var deg ;)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

Har ikke kjørt A4 så den kan jeg ikke ta med her, men personlig så synes jeg at mondeoen er det beste valget, støyer mye mindre en focus. Så lenge foringene ikke ligger og kakkler på mondeoen så synes jeg den er en drøm og kjøre :)

Men vis du jobber på Ford, så burde det nå være mulig og få testet en eller annen mondeo og høre selv :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.

Ja tenkte jeg skulle prøve og få fatt i en Mondeo i denne årsklassen og se hvordan er.

Jeg har kjørt Omega/A4 mye og disse er flotte biler og kjøre så jeg er derfor litt spent og se om Mondeo'n kan sammenlignes med disse i kjørecomfort..

Noe jeg tviler på men så har jo Mondeoen en lavere pris.. :)

Far min hadde en sånn 98 mod. Stadig småplunder med den, dieselpumpe, vindusheiser som streika, elektrisk krøll, foringer og bærekuler i forstilling til stadighet, rusta fælt osv. Men må ta med at han skrøyt av kjørekomfort, uten at jeg kjørte den bilen noe større. Finnes vel mandagsbiler av alle slag...