RS 1000 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 (edited) Manifoldtrykket er ca. 2,1 BAR MAP (Manifold Absolute Pressure) så det korrekte er ca. 1,1 BAR ladetrykk.Hvor godt bilen egentlig går vites ikke før man får se noen drag resultater.Kan referere en pisselei Amerikaner: "Hva har 450 whp og 1000 whp Supra felles?" "Begge kjører 10 sek. 1/4 mile. Grunnen er den dårlige dreiemomentkurven 1000 hk Spuramotorer vanligvis får. Jeg tipper likevel at denne er bedre enn det Evoen sin dreiemomentkurve er. Denne tilsier at han må launche på clutchvennlige ca. 10 000 o/min. At denne Evoen gå bra er en nødvendighet for å nå frem til motoroverhalingsverstedet i tide.Inboard viser at motoen funker godt mellom 9000 og 11 000 og da er alustaker virkelig for spesielt interesserte. Forøvrig er sugemotor-dreiemomentet fra disse 2,1 L godt over 300 Nm på pumpebensin. Edited January 27, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Synes det høres litt for utrolig ut. Hva med denne da , som går på 55psi? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Synes det høres litt for utrolig ut. Hva med denne da, som går på 55psi? Bortsett fra barnet som filmer er dette gode greier fra voksne og realistiske karer. 1014 hk på dekk v/10 000 o/min og 55 psi blir til realistiske 152 Nm hjul fra sugemotoren. Han andre karen tror altså at han klarer å få sugemotoren sin til å ta inn nesten dobbelt så mye luft som denne, i hver av sylindrene, hver eneste gang. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Hvordan kan den ha undertrykk i innsuget opp til ca 6500omdr da? Har de ikke full gass for den tid? Slik jeg leser papirene har de 2.1bar ladetrykk på max. Du skjønner hva jeg mener sant? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 (edited) Hvordan kan den ha undertrykk i innsuget opp til ca 6500omdr da? Har de ikke full gass for den tid? Slik jeg leser papirene har de 2.1bar ladetrykk på max. Du skjønner hva jeg mener sant?Det gjør jeg og du har definitivt ett godt poeng, men som du ser står utvilsomt Manifold Abs. pressure på skjermen og Abs er totaltrykket. I tilfellet er det 13:1 i komp. pumpebensin og 2,2 bar peak ladetrykk.Tar som vanlig det meste med store mengder salt da det kan virke som fysiske lover, begrensninger og realiteter ikke er av særlig interesse lenger. For å referere en med inngående kjennskap og erfarig fra miljøet: "Skrytet er det viktigste i denne bransjen." Fra ett annet forum, og som vanlig er det veldig mye lettere å trimme bremsebenken enn motoren: yeah so i posted a question to mike@AWD Motorsports down in ft.lauderdale and asked him his opinion on this car. and this is what he said..... Me: "So whats your take on this? 870+ awhp @ 11k rpm??" Mike At Awd: My take on it is the guys from greece with the slowest evos in the world are full of shit.. They makes 1500hp with quadruple ball bearing turbos and 12k RPM and they run 10s and mid 9s is considered fast.. He talks a good game but my sources in greece say they are a joke over there and the dyno readings are off.. Thats all i can say really in public.. Edited January 27, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Det gjør jeg og du har definitivt ett godt poeng, men som du ser står utvilsomt Manifold Abs. pressure på skjermen og Abs er totaltrykket. I tilfellet er det 13:1 i komp. pumpebensin og 2,2 bar peak ladetrykk.Tar som vanlig det meste med store mengder salt da det kan virke som fysiske lover, begrensninger og realiteter ikke er av særlig interesse lenger. For å referere en med inngående kjennskap og erfarig fra miljøet: "Skrytet er det viktigste i denne bransjen." Fra ett annet forum, og som vanlig er det veldig mye lettere å trimme bremsebenken enn motoren: yeah so i posted a question to mike@AWD Motorsports down in ft.lauderdale and asked him his opinion on this car. and this is what he said..... Me: "So whats your take on this? 870+ awhp @ 11k rpm??" Ja, men avlesing av ladetrykk på Dynapack kan gjøres på flere måter.Viss den leser av absolutt map-trykk skal det stå Kg/cmA, mens her står det bare Kg/cm. Så da er 0 faktisk 0.Slik ser det ut på skjermen viss man leser av MAP-absolutt:http://i30.photobucket.com/albums/c309/Escort_RST_WRC/Diverse/IMG_3762.jpg Her ser du helt til venstre at det står (Kg/cmA). Denne peaker 2,2bar ladetrykk. Og viss du ser på live-avlesningen i begynnelsen, når bilen går på tomgang, så ser du at den ligger under 0 på MAP når den går på tomgang. Så jeg holder på mitt, denne Evo'en er bremset på 2,1bar ladetrykk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now