Jump to content

Bygge om 2.9L v6 sierra til 302/305 v8 ?


IceTurbo

Recommended Posts

Hei

 

Frister veldig å bygge v8 i sierran min som er org 2.9 bakhjulstrekk, tror dere e kan greie å få dette godkjent? sierra kom jo med xr8i, men tenkte litt på chevy sin 305 som har 150 hk samme som 2.9, å kan ikke tro att den veie så veldig mye mer heller, kombinert med en T5 kasse med v8 clutch hus så burde jo dette bli litt gøy, også store muligheter for mye mer krefter i etter tid.

 

Noen som har noe info om sierra xr8i og 302/305 v8 tekniske dataer så er jeg veldig intrisert :)

 

Vil ikke begynne å bygge eller kjøpe inn deler før e har fått klart svar fra BT :P Gøy å prøve iallefall :)

http://fordsierranet.com.ar/Sierra%20XR8.htm denne siden var det mye nyttig info

 

 

 

 

Edit: er rundt å søker overalt etter info, så dere må ikke tro att e ikke prøver å finne noe selv :P

Edited by IceTurbo

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Hvis du går for en Ford 302 istedet for Chevy 305 så burde det være lettere å få gjennomslag på BT, siden det faktisk er produsert 250 XR8 med Ford 302. Bare å samle opp så mye dokumentasjon som mulig, få gjerne en byggetillatelse fra Ford også, BT setter pris på sånt noe. :) Det var ihvertfall den tilbakemeldinga jeg fikk da jeg søkte om byggetillatelse på BT, da de så at jeg hadde fått grønt lys hos Ford også.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

bør velge en v8er av litt nyere dato hvis sierra din er 89model eller nyere, må ha en motor som klarer avgass krava som din sierra skal klare.

å f*** det hadde e helt glemt, er jo kat på min, må iallfall være helt finjustert og montere en kat på hvær av sidene kansje det går :P

 

Hvis du går for en Ford 302 istedet for Chevy 305 så burde det være lettere å få gjennomslag på BT, siden det faktisk er produsert 250 XR8 med Ford 302. Bare å samle opp så mye dokumentasjon som mulig, få gjerne en byggetillatelse fra Ford også, BT setter pris på sånt noe. :) Det var ihvertfall den tilbakemeldinga jeg fikk da jeg søkte om byggetillatelse på BT, da de så at jeg hadde fått grønt lys hos Ford også.

tenkte e skulle henn på ford å høre med de, gjorde det med taunusen for en stund tilbake også :)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

du kan igrunn drite i det, har selv snakket me statens vegvesen om dette. min var og kat bil..

må tenke vekt, hestekrefter og dreiemoment.

får ikke godkjent mer enn 220 hk, 280nm og tillat total foraksel last kan ikke overskride det som er i vognkort. ikke lov å fjerne 1 sitteplass.

motor kan ikke være eldre enn bilen.

Link to comment
Share on other sites

du kan igrunn drite i det, har selv snakket me statens vegvesen om dette. min var og kat bil..

må tenke vekt, hestekrefter og dreiemoment.

får ikke godkjent mer enn 220 hk, 280nm og tillat total foraksel last kan ikke overskride det som er i vognkort. ikke lov å fjerne 1 sitteplass.

motor kan ikke være eldre enn bilen.

 

Går fint an og sleppe unna der du, hive v8eren på slanking for her er det berre 180 gamp og ukjent dreimoment. Skal du ha anna gearkasse sparer du mangen kilo der og.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

302 fra 73 er levert med 150 hk og 380nm. er dreiemomentet du vil slite me.

vekten siden han har org v6 bil er ikek noe problem.

 

når jeg snakket me dem så gjaldt det r4 sierra. er 100kg mindre tillatt foraksel last på ohc sierra

okay så der fra 73 det var 150hk i 302.

Ser jo att xr8i veier 1279 kg å den bruker borg waren 5 trins kasse, e vil bruke t5 kassa den er lettere.

 

hvis e hadde hatt en donor bil, å fått co målinga på den til å komme overrens med krava på 90 modelene, hadde det funka da tro.

 

hehe takk for tilbudet, men vil ikke kjøpe inn noe som helst ennå :) fet bil da, malibu er fete ;)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

men du får ikke lov til å bruke 73 modell motor :P

xr8 er levert i mk1 karosseri, så er utelukket å bruke den som utgangspungt.

for å bygge på katalysator bil kan man ikke ha eldre motor enn bilen, så da er du i 93 modell 302 som er den svakeste med 205hk.

 

ellers må du til sverige på syklus test som koster deg 20store...

Link to comment
Share on other sites

men du får ikke lov til å bruke 73 modell motor :P

xr8 er levert i mk1 karosseri, så er utelukket å bruke den som utgangspungt.

for å bygge på katalysator bil kan man ikke ha eldre motor enn bilen, så da er du i 93 modell 302 som er den svakeste med 205hk.

 

ellers må du til sverige på syklus test som koster deg 20store...

hmm gledes dreper :P hehe skjønner ikke hvorfor norske regler skal være så vrange når et er lett i utlandet :P takk for hjelpen :)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

jeg bare formidler svarene jeg fikk :P

norske regler suger.. la oss håpe dem slakker av litt på dem. ellers må vi bare rømme landet.

hehe ja Sverige her kommer vi :P

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

hva med en rover 3.5l v8 som er hel aluminium? burde være lett nokk tror den veier 140 kilo.

og de motorene ble jo levert i range rover til langt ut på 90 tallet.

http://www.ebay.co.uk/itm/LAND-ROVER-DISCOVERY-ES-V8i-3-9-ENGINE-COMPLETE-IDEAL-LEZ-CONVERSION-/390382230645?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ae4981c75#ht_2361wt_952

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...