Jump to content

Hvilken av disse to clutchene tåler mest misbruk?


alelys

Recommended Posts

Skal til å montere girkassen osv igjen og har disse to clutch-platene liggende.

Tåler den ene mer effekt enn den andre?

skal monteres på en IS motor som det skal herjes litt med i ny og ne :)

 

20120121_222952.jpg

 

platen til venstre er mindre slitt enn den til høyre

Link to comment
Share on other sites

Noe sier meg den til høyre, uvisst hva. Men hvor stor forskjell på slitasjen? Er dempefjærene på begge fine og faste?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Rillene i den til høyre gir bedre evakuering av støv, og du får antagelig litt større press per kvadrat med overflate enn den til venstre som er heldekkende. Den til høyre har tilsynelatende mer metall i seg.

Den til høyre ser ut til å være kraftiger bygd i innfestningen mellom lamell delen og nav delen.

Men til syvende og sist er det din avgjørelse :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Noen forskjeld i vekt? Om begge er i orden og ikke noe slarkete noe sted ville jeg valgt den letteste. Vekt på lamellen har mye å si ved raske giringer. Det er enkelt å bytte senere hvis det skulle vise seg å være dumt. Total tykkelse på begge to?

 

Mulig bildet lyver, men for meg så ser det ut til at den til venstre har større diameter enn den til høyre?

OHC lamell skal være 215mm stor.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Vel, ved første blikk ser jo den til høyre ut til å ha høyere toleranse kontra den til venstre.

 

Truckdriver dekte de punktene for/mot, uten tvil den til høyre..

Dessuten større fjærer ---> Kraftigere/Høyere respons

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Wohoo! Krempt...

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...