alelys Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Skal til å montere girkassen osv igjen og har disse to clutch-platene liggende.Tåler den ene mer effekt enn den andre?skal monteres på en IS motor som det skal herjes litt med i ny og ne platen til venstre er mindre slitt enn den til høyre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Ta den til høyre uten tvil. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Noe sier meg den til høyre, uvisst hva. Men hvor stor forskjell på slitasjen? Er dempefjærene på begge fine og faste? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted January 21, 2012 Author Share Posted January 21, 2012 Noe sier meg den til høyre, uvisst hva. Men hvor stor forskjell på slitasjen? Er dempefjærene på begge fine og faste?Alle er faste og fine.1 mmigjen til naglene vs 2mm til naglene. Torgeir B ,hvorfor den til høyre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Rillene i den til høyre gir bedre evakuering av støv, og du får antagelig litt større press per kvadrat med overflate enn den til venstre som er heldekkende. Den til høyre har tilsynelatende mer metall i seg.Den til høyre ser ut til å være kraftiger bygd i innfestningen mellom lamell delen og nav delen.Men til syvende og sist er det din avgjørelse - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Noen forskjeld i vekt? Om begge er i orden og ikke noe slarkete noe sted ville jeg valgt den letteste. Vekt på lamellen har mye å si ved raske giringer. Det er enkelt å bytte senere hvis det skulle vise seg å være dumt. Total tykkelse på begge to? Mulig bildet lyver, men for meg så ser det ut til at den til venstre har større diameter enn den til høyre? OHC lamell skal være 215mm stor. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akselander Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 (edited) Vel, ved første blikk ser jo den til høyre ut til å ha høyere toleranse kontra den til venstre. Truckdriver dekte de punktene for/mot, uten tvil den til høyre..Dessuten større fjærer ---> Kraftigere/Høyere respons Edited January 22, 2012 by Akselander '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted January 22, 2012 Author Share Posted January 22, 2012 Den til høyre er nå montert, tror ikke d var merkbar forskjell på vekten uten å legge de på en vektmen detblir ivertfall bedre enn den som stod på! http://i481.photobucket.com/albums/rr173/alelys66/20120122_011228.jpg Skriver på mobil så fikk ikke inn img greia. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akselander Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Wohoo! Krempt... '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted January 22, 2012 Author Share Posted January 22, 2012 Wohoo! Krempt... 50/50 hjulspinn og clutchspinning Har ordnet med quickshift og kortet ned stangen på girkassen nå, blir gode greier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now