bazzxr4i Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 (edited) Hei. Holder på med en sierra motorkonvertering. Har 2,9 efi motor og motorromsnett og 2.0L el.nett inne i bilen. Hva og hvordan linkes disse opp mot hverandre? Har 3 ledige kontakter på motorromsnettet som ikke er i bruk og lurer på om disse evnt. er til girkasse og eventuelt link til innvendig ledningsnett?? Haster da jeg holder på og montere sammen. Enkleste hadde vel vert om jeg hadde hatt et et komplett sierra is nett...?? Svar ønske til bazzxr4i@gmail.com Edited January 17, 2012 by bazzxr4i Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
Fresh| Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 Du trenger ikke koble sammen 2,9 efi med det orginale nettet. Det eneste du må gjøre er å koble ecu til 15 spenning. Merk at denne spenningen ikke må forsvinne nå når du vrir om nøklen for å starte. Ellers må du jo også ha el. drivstoffpumpe som styres av ecu. Denne bør du legge over et rele.
bazzxr4i Posted January 18, 2012 Author Posted January 18, 2012 Hei. Takk for svar. Du sier ecu 15 til spenning...er ikke helt sikker hva du mener der.... Hvordan kobles bensinpompen opp til org.nettet via rele. Håper raskt og positivt svar. mvh:bazzxr4i Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
Fresh| Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 15 = tennings spenning 30 = batterispenning 31 = jord 50 = starter spenning Siden du hadde gasser motor fra før så har du ikke noe bensinpumpe relé. Du må finne ut hvilken ledning ut fra ecu som er til styring av bensinpumpen og bruker det signalet som styresignal til et relé du monterer inn. ecu trenger, hvis jeg ikke tar helt feil, kun 15 spenning fra org.nettet, 30 og 31 spenning. 50 lar du være som den er da den kun styrer startermotoren.
bazzxr4i Posted January 18, 2012 Author Posted January 18, 2012 15 = tennings spenning 30 = batterispenning 31 = jord 50 = starter spenning Siden du hadde gasser motor fra før så har du ikke noe bensinpumpe relé. Du må finne ut hvilken ledning ut fra ecu som er til styring av bensinpumpen og bruker det signalet som styresignal til et relé du monterer inn. ecu trenger, hvis jeg ikke tar helt feil, kun 15 spenning fra org.nettet, 30 og 31 spenning. 50 lar du være som den er da den kun styrer startermotoren. Hei.takk for svar. Har sjekket begge efi nettene jeg har,å det er ikke noen av dem som har ledning på nommer 15. Må jeg sette inn ei ledning der,eller? Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
bazzxr4i Posted January 22, 2012 Author Posted January 22, 2012 Hei.takk for svar. Har sjekket begge efi nettene jeg har,å det er ikke noen av dem som har ledning på nommer 15. Må jeg sette inn ei ledning der,eller? Hei. Noen som kan hjelpe... Vil ha start,hehe. Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
Granada 2.8 Ghia Posted February 14, 2012 Posted February 14, 2012 15 er tenningspluss, svart ledning om jeg husker rett. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
bazzxr4i Posted August 28, 2012 Author Posted August 28, 2012 15 = tennings spenning 30 = batterispenning 31 = jord 50 = starter spenning Siden du hadde gasser motor fra før så har du ikke noe bensinpumpe relé. Du må finne ut hvilken ledning ut fra ecu som er til styring av bensinpumpen og bruker det signalet som styresignal til et relé du monterer inn. ecu trenger, hvis jeg ikke tar helt feil, kun 15 spenning fra org.nettet, 30 og 31 spenning. 50 lar du være som den er da den kun styrer startermotoren. Heia. motoren starter på første kakk i nøkkelen men stopper etter 5 sek. Har byttet: -coil-tps-modul-tomgangsregulator-lambdasonder-map-sensor-hjerner er fremdeles samme resultat. Koblet opp en diagnosetester men den ville ikke engang blinke,testet på annen bil,så den virker. Er dritt lei nå..... Fatter ikke hva det kan være... Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.
Per Olav Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 1: Stopper den som om du skulle skrudd av en bryter eller? Det er ikke no alarm med startsperre der? 2: Eller magrer den ut og dør ut liksom? Sjekket om bensinpumpa går etter at du slipper nøkkelen fra startposisjon? Skru av returslangen fra bensintrykksregulator og se etter om det kommer en jevn strøm med bensin der når motoren går. 3: Sitter det eksosanlegg på? Hadde omtrent samme problem med en Opel Astra for ikke lenge siden, men den stoppet etter to sekunder og var ikke mulig å strate igjen før etter en stund. Der hadde katalysatoren tettet seg helt. Er det nøyaktig fem sekunder, og akkurat det samme hver gang? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now