VDtuning Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Hei , lurer på en ting maange helt sikkert veit . Holder på så smått å setter inn cosworth motor i min sierra sedan 2.0 L .. Fjærnes hver eneste ledning i motorrommet ( motornett self ) Eller er det noen som blir igjen som f eks oljetrykk , dynamo , starter ledinger .. Skjønner dette kan legges opp på nytt , men lurer på hvordan det blir praktisert rundt om .? Kommer sikkert noen spm ang kobling av cosworth nett men det kan ta evigheter .. Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodohc Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 (edited) Jeg la igjen nettet til dynamo,starter,oljetrykk å vanntemp til instrumentet. Jeg klippet bort den boksen med reler og tilhørende ledningsnett som står ved batteriet.(om du har el.gasser) Resten av ledningsnettet som går til lys å div lar du ligge såklart. Edited January 18, 2012 by turbodohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
VDtuning Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Ok , mener å huske att alle ledningene satt i ei klynge så var vanskelig å dele de fra hverandre .. er nødt til å se på det i dag så kanskje jeg ser det bedere ..Men på cosworthnettet er det no heft å koble ? Noe skjema eller noen som veit hvilke ledningsfarger som skal til hva ? Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodohc Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Ok , mener å huske att alle ledningene satt i ei klynge så var vanskelig å dele de fra hverandre .. er nødt til å se på det i dag så kanskje jeg ser det bedere ..Men på cosworthnettet er det no heft å koble ? Noe skjema eller noen som veit hvilke ledningsfarger som skal til hva ? All sierra cosworth models used a loom which was separate from the car loom, so it is easy to remove it and use in a different application. The 4x4 L8 differs from the earlier ones in that it is a two part loom with an engine section and a scuttle to ecu section allowing the engine to be removed with its loom still attached. On all types there are basically just 5 wires to connect up :- ground = brown battery = red or red/blue ignition switch = black fuel pump = black/red rev counter = green The brown/green wire is not required as it is for the fault light relay on the L1 or the air con on the L8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VDtuning Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Supert, takk for d .. Da får'n ta en kveld med skruing .. Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 få ferdig bilen din nå.. jeg trenger en tur i cosworth for å få at håpet på min;P hehe 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VDtuning Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 få ferdig bilen din nå.. jeg trenger en tur i cosworth for å få at håpet på min;P hehe Tror du er ferdig før meg men er ikke all verden igjen nå faktisk , div er lagt på is før å få startet svineriet.. Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now