S.Nikolaisen Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Som det står i tittelen..Div spm Noen her som har montert GAZ coilover kit på sierra cosworth 2WD? Noe som må tilpasses?Noen problemer med å få det på? Noe negativt med detta kittet? Lurer litt på å handle det Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Som det står i tittelen..Div spm 1. Noen her som har montert GAZ coilover kit på sierra cosworth 2WD? 2. Noe som må tilpasses?3. Noen problemer med å få det på? 4. Noe negativt med detta kittet? Lurer litt på å handle det Takker for svar 1. ja2. nei3. nei, værre å få av det gamle dritet4. bilen blir vesentlig stivere, og du bør vurdere hva du vil bruke bilen til. coilovers er stivt.5. (ekstrasvar) du må ha tårnstag bak så ikke tårna sprekker. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Dette kittet er billig og det merkes! Ville definitivt ha gått for gule Koni med Ahmed Bayjoo fjærer, standard høyde og trackday spec. Da sparer du også bilen de ekstra påkjenningene med å bære helle bakaselvekten i demperfestene i hjulhuset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Gule koni og de fjærene der er jo også billige. Dempertårna bak bør helsveises og det bør også inn et stabstag der. Demperfestene i bakstillinga bør også helsveises og forsterkes en del. Skal du ha coilovers ville eg valgt et litt dyrere alternativ. Du får som regel det du betaler for. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 (edited) Dempertårna bak bør helsveises og det bør også inn et stabstag der. Demperfestene i bakstillinga bør også helsveises og forsterkes en delJeg har ikke gjort noen av delene og det funker helt fint ennå. Og jeg føler ikke at jeg har kjørt pent i 5 år. Og til dere som sier dette er så dårlig, så håper jeg at jeg aldri kommer til å se dere i en bil uten øhlins, reiger eller proflex for eks. Til gatebruk så er dette mer enn bra nok. Edited January 15, 2012 by Breda Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 (edited) Jeg har ikke gjort noen av delene og det funker helt fint ennå. Og jeg føler ikke at jeg har kjørt pent i 5 år. Og til dere som sier dette er så dårlig, så håper jeg at jeg aldri kommer til å se dere i en bil uten øhlins, reiger eller proflex for eks. Til gatebruk så er dette mer enn bra nok. +1 jeg bestilte ikke mykere fjærer til min, og på det mykeste er det ikke stivere enn bilstein dempere med eibach fjærer! og det blir mer enn stivt nok. hatt det et par sesonger på min nå, null problem på vei og bane måtte forresten legge i mellom noen skiver på nedre feste på ene sida bak, så ikke dempern skulle subbe innerskjermen Edited January 15, 2012 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 (edited) Jeg opplevde at jeg måtte banke litt i innerbuen, og shimse ut litt i feste i brua, for at ikke fjøra skulle subbe ved kjøring. Dette var bak. Var ikke noe problem for min del det, men greit å være klar over edit: sierra_2.9 var litt før ute med infoen ja Edited January 15, 2012 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Venstre fjæra mi bak subbet iblant de første 50 mil kanskje, så ble det plutselig borte. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Kjørt med coilovere i snart 10 år nå uten å sveise noe forsterkninger. Går helt fint, så sant bilen din ikke er pill råtten 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Eg kjører med gaz coilovers på min med litt andre spec på fjærene enn originalt. Eg har de omtrent på det mykeste og da er det faktisk helt ok. På det stiveste er det helt ubrukelig. Greit til vanlig bruk som breda sier, men hadde oppgradert hvis bilen skulle brukes på bane. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Jeg har ikke gjort noen av delene og det funker helt fint ennå. Og jeg føler ikke at jeg har kjørt pent i 5 år. Og til dere som sier dette er så dårlig, så håper jeg at jeg aldri kommer til å se dere i en bil uten øhlins, reiger eller proflex for eks. Til gatebruk så er dette mer enn bra nok. +1 -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Det er rævdårlig. Etter å ha hatt Bilstein 909 på escorten opplevdes GAZ så latterlig at eg demontere mine før vingebilen kom ned av bukkene etter å ha sittet på i en sierra befengt med GAZ. Jeg mener det er bedre å kjøpe fjær og demper i høy kvalitet, enn å kjøpe det aller billigste bunnslammet av coilovers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Syns ikke gule koni og Ahmed Bayjoo fjærer var så imponerende jeg dessverre.I forhold til andre fjær/demper oppsett. Det var ikke akkurat noe eksepsjonelt med de fjærene syns jeg. Gaz er ikke akkurat det beste man får, men absolutt godt nok til veldig mange.At det er rævdårlig er jeg uenig i, for det er det absolutt ikke. Det er ikke snakk om hva som er best, men om det er et greit coiloversett til vanlige folk til en overkommelig pris.Og det syns jeg at det er. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Det er rævdårlig. Etter å ha hatt Bilstein 909 på escorten opplevdes GAZ så latterlig at eg demontere mine før vingebilen kom ned av bukkene etter å ha sittet på i en sierra befengt med GAZ. Jeg mener det er bedre å kjøpe fjær og demper i høy kvalitet, enn å kjøpe det aller billigste bunnslammet av coilovers. Ja men nå vet vel de aller fleste her at smaken din er LITT spesiell. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Ja, eg tar nok feil. Bilistein 909 kan nok ikke måle seg med jævelskapet fra Gaz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Ja, eg tar nok feil. Bilistein 909 kan nok ikke måle seg med jævelskapet fra Gaz.... Sier ikke at du tar feil, sier bare at du er trangsynt 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Eg VET bare av generell erfaring at en veldig sjelden får gull for gråstein og når noe kommer fra England er oddsene enda dårligere enn vanlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 sapphy. di ahmed bayjoo fjærene, er dem tuv godkjente ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Gaz er som nevnt over her, mer en greit nok til å bruke på bane iblant, og til å kjøre på vei med.Mener du at deler laget i England er dårlig? Forklar hvorfor de lager dårlige deler der. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 sapphy. di ahmed bayjoo fjærene, er dem tuv godkjente ?Nei, det er ingen papirer på dem. De er nå standard høyde og. Gaz er som nevnt over her, mer en greit nok til å bruke på bane iblant, og til å kjøre på vei med.Mener du at deler laget i England er dårlig? Forklar hvorfor de lager dårlige deler der.Fordi Det er generelt veldig mye slurv med måltaking, de har en arbeidsmoral og et øye for kvalitet som er totalt bånn i bøtta. Dette er generelt, unntak finnes over alt, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Ja, eg tar nok feil. Bilistein 909 kan nok ikke måle seg med jævelskapet fra Gaz.... Les det jeg skrev. Det er ikke snakk om hva som er best, men om Gaz coilovers er helt greie coilovers som kan fungerer bra på vei og bane for en grei sum. Det finnes tross alt veldig mye som er bedre enn de 909coiloverene også.Og 909coiloverene er jo kun fokusert på egenskaper på banekjøring/skogskjøring avhengig av hvilke fjærer som er montert. Så om dette er noe jeg ville anbefalt hvermanssen til f.eks. en Cossie som brukes på vei/bane, det tror jeg ikke. Og dette er jo brukte deler som man må være heldig for å finne i god stand. Er mye drit som kommer i fra England, men slik er det jo alle steder.Og syns det er viktig å påpeke at det finnes vanvittig mye bra i England også, spesielt til Cosworth-markedet. Er jo ikke uten grunn at alle "guru'ene" er der borte. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Jeg lurer på en ting , ikke for å provosere. men har sett at biler med 5-6 hundre hester spinner på 4 gir når de har coilovers. Meg selv hadde 675 på hjula når den virket. Og den hadde problem med å slippe på 3 gir. Jeg har gule justerbare koni. Og senkesett av ukjent merke. Og en liten vri med ebb design bak.(stropper). http://www.youtube.com/watch?v=o7PJ4zUkQ6k I dette klippet på 3,40 er bilen i 3 gir. Denne banen er forferdelig å kjøre med mye hk.rett etter dette målte vi bilen til 675 hk og 809 nm på hjula. Målebrevet viste 650 på hjula ved 5500 omd. Og jeg har smale r dekk. 215 dekk. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Frode, dette beror mye på at folk lever under missforståelsen om at stivere er bedre! Sikkert derfor GAZ er så flott også.. Det er ofte bedre å la bilen ha litegrann fungerende fjæringsvei som hjelper til med vektforskyningen. Så ja, en cossie som er for stiv bak blir fort som bambi på isen, men så lenge den lager mye røyk og ikke krenger synes de fleste at dette er på høyde med det beste i utlandet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Frode, dette beror mye på at folk lever under missforståelsen om at stivere er bedre! Sikkert derfor GAZ er så flott også.. Det er ofte bedre å la bilen ha litegrann fungerende fjæringsvei som hjelper til med vektforskyningen. Så ja, en cossie som er for stiv bak blir fort som bambi på isen, men så lenge den lager mye røyk og ikke krenger synes de fleste at dette er på høyde med det beste i utlandet.. Helt enig at fjæringsvei må til. Men på en Cosworth med org. bakstilling vil ikke overdreven fjæringsvei utgjøre noe positivt. Du vet jo hva som skjer med en Cosworth når man har mye fjæringsvei bak.Pga. funksjonen til bakhjulsopphenget omgjør den let 215dekk til 135dekk på et blunk!Negativ camber ved innfjæring ødelegger jo alt. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Jeg lurer på en ting , ikke for å provosere. men har sett at biler med 5-6 hundre hester spinner på 4 gir når de har coilovers.Jeg har 700hk/800nm på svinghjulet, 215 dekk og gaz coliovers, og hvis jeg gir fullt på tredjegir, så spinner ikke min av seg selv. Da har den tak.Ikke er den spesielt stiv heller. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now