Jump to content

Worklog: Ford Ranger 2009


Hansien

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Når jeg skal på ombygningssentralen skal jeg hvertfall ha:

TUV papirer på delene

Lysjusteringskontroll

Monteringspapirer(montert i henhold til krav fra leverandør osv)

Jeg skal ikke ta 4hjulskontroll siden jeg ikke rører understell.

Ford Ranger xlt 2012 - Yamaha R1 2010

 

x=Ford Ranger xlt auto 2012, Ford Mondeo premium 2011, Ford Kuga titanium 2011 ps,Kia Sorento 2010, Hummer H3 06, Ford Ranger wildtrak 09, Ford Ranger wildtrak 08, Ford Ranger xlt 07, Ford Ranger 04

x=Gasgas 515 2010, Aprilia rs 125 06,Gasgas sm 125 05, Aprilia rs125 02.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk takk. Og den blir forhåpentligvis enda grommere med tiden!

 

Sendte en mail til Delta angående felgene og fikk svar tilbake i fra sjefen sjøl med en beklagelse for det hele og at jeg skulle få igjen 50% av det jeg betalte. :)

Også fikk jeg en epost før helga fra TNT om at disse har en pakke til meg med hevesettet mitt.

 

Ser ut som om jeg må få hørt med nåværende sjef om et par uker fri så jeg kan få skrudd litt og startet i ny jobb med stil!

Link to comment
Share on other sites

18x9"? Blir nok tøft! Hva blir dimensjon på dekk?

Ford Ranger xlt 2012 - Yamaha R1 2010

 

x=Ford Ranger xlt auto 2012, Ford Mondeo premium 2011, Ford Kuga titanium 2011 ps,Kia Sorento 2010, Hummer H3 06, Ford Ranger wildtrak 09, Ford Ranger wildtrak 08, Ford Ranger xlt 07, Ford Ranger 04

x=Gasgas 515 2010, Aprilia rs 125 06,Gasgas sm 125 05, Aprilia rs125 02.

Link to comment
Share on other sites

Takk takk. Og den blir forhåpentligvis enda grommere med tiden!

 

Sendte en mail til Delta angående felgene og fikk svar tilbake i fra sjefen sjøl med en beklagelse for det hele og at jeg skulle få igjen 50% av det jeg betalte. :)

Også fikk jeg en epost før helga fra TNT om at disse har en pakke til meg med hevesettet mitt.

 

Ser ut som om jeg må få hørt med nåværende sjef om et par uker fri så jeg kan få skrudd litt og startet i ny jobb med stil!

 

Da er det stor sannsynlighet for at du har fått mail fra meg :P Hvertfall hvis det fulgte med en regning :P

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

18x9"? Blir nok tøft! Hva blir dimensjon på dekk?

Det har jeg ikke tenkt så stort på enda. Må først få bilen litt opp så jeg ser hva jeg har plass til.

Men tror som sagt at det er 32" eller 33" jeg ender på.

 

Da er det stor sannsynlighet for at du har fått mail fra meg :P Hvertfall hvis det fulgte med en regning :P

Og da er det veldig stor sannsynelighet for at du nå har sørget for å gjøre meg litt fattigere! :P

Signerer ikke tnt med navn i eposten sin?

Link to comment
Share on other sites

Og da er det veldig stor sannsynelighet for at du nå har sørget for å gjøre meg litt fattigere! :P

Signerer ikke tnt med navn i eposten sin?

 

Ikke på selve fakturaen vi sender ut, av en eller annen grunn :P Men, når vi har mail korrespondanse da har vi underskrift :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke tenkt så stort på enda. Må først få bilen litt opp så jeg ser hva jeg har plass til.

Men tror som sagt at det er 32" eller 33" jeg ender på.

 

 

Og da er det veldig stor sannsynelighet for at du nå har sørget for å gjøre meg litt fattigere! :P

Signerer ikke tnt med navn i eposten sin?

 

Tenkte på størrelsen på felgen din?

Ford Ranger xlt 2012 - Yamaha R1 2010

 

x=Ford Ranger xlt auto 2012, Ford Mondeo premium 2011, Ford Kuga titanium 2011 ps,Kia Sorento 2010, Hummer H3 06, Ford Ranger wildtrak 09, Ford Ranger wildtrak 08, Ford Ranger xlt 07, Ford Ranger 04

x=Gasgas 515 2010, Aprilia rs 125 06,Gasgas sm 125 05, Aprilia rs125 02.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Det kryper sakte, men sikkert, mot noe stort og spennende. Hevesett er ankommet, arbeidslysten er utrolig nok på plass. Men selve bilen mangler. Den står jo gjemt borte på jobben på feil side av fjellet her så det blir nok neppe noe spennende update denne helga.

 

Satte like så godt i gang og demonterte felgene mine da jeg, forhåpentligvis, sender de avgårde på pulverlakk i morgen.

_MG_1487.JPG

 

Satte og i gang med å polere opp igjen ringene.

Et bildet etter første runde med autosol.

_MG_1492.JPG

 

Leste at mange anbefalte å bruke meguiars sin polish mot slutten da denne var finere og ga et bedre resultat. Noen her inne med disse erfaringene?

Link to comment
Share on other sites

tja er ikke disse nye? hvorfor polere, hvis du skal pulverlakkere? Hva kom felgene på inklusive mva og frakt?

Ford Ranger xlt 2012 - Yamaha R1 2010

 

x=Ford Ranger xlt auto 2012, Ford Mondeo premium 2011, Ford Kuga titanium 2011 ps,Kia Sorento 2010, Hummer H3 06, Ford Ranger wildtrak 09, Ford Ranger wildtrak 08, Ford Ranger xlt 07, Ford Ranger 04

x=Gasgas 515 2010, Aprilia rs 125 06,Gasgas sm 125 05, Aprilia rs125 02.

Link to comment
Share on other sites

Er bare ringen jeg skal lakke.

Utgangspunktet bestilte jeg sorte felger med kromma ringer. Og som du ser på bilde nr. 2 så er det en vesentlig forskjell på ringen i bakgrunn og forgrunn.

 

Husker ikke prisen her og nå, men tror det ble mye av det samme som du betalte for dine. Eneste at jeg fikk igjen 50% PGA feilen som ble gjort.

Edited by Hansien
Link to comment
Share on other sites

En liten update her og nå.

 

Alt dette her er montert:

550663_10152180961860026_2033519508_n.jpg

 

Nå venter jeg bare på en kompis skal bli ferdig på jobb så vi får den litt mer opp framme. Greit å ha med seg en som har klådd litt på torsonfjærer når man skal justere bilen opp.

Dessverre ble det dårlig med bilder da kameraet var tomt for strøm og iveren på å få skrudd mens sola varmet opp forran garasjen.

Link to comment
Share on other sites

Så en storupdate med litt flere bilder.

 

Hevinga i seg selv gikk i og for seg ganske lett. Brukte ca tre kvarter på å få montert det som skulle monteres på ene siden foran, og bare et kvarter på andre siden da vi var et par erfaringer rikere og hadde klekt ut en bedre plan til hvordan vi skulle få delene montert.

 

Bak brukte vi kanskje 30-40 minutter på å montere dempere, avstandsstykke og de nye uboltene.

 

Siden jeg og han som var med på å skru i fra dag tidlig av aldri hadde rørt torson-fjærer før valgte vi å vente til rundt 5 tia da en annen venn som har skrudd på sånt før var verdig på jobb. Da han kom begynte vi å titte litt grundigere på dette systeme og ikke før vi hadde lagt oss under bilen for å se begynte vi å skru. Det var nesten litt pinlig å finne ut hvor lett dette faktisk var på denne bilen.

Hadde vi tatt oss bryet med å titte litt grundigere på dette hadde vi faktisk gjort alt innen 12 tia i dag.

 

Ellers skal jeg høre litt rundt i morgen om det er noen som har tid i morgen/søndag for å ta en forstillingskontroll. Ikke det at det ble noe merkbare endringer i vinklene på hjulene, men greit å ha det svart på hvitt at dette er på stell.

 

Uansett, tok lite med før bilder. Litt på grunn av at det jeg allerede har tatt noen bilder av bilen og som nevnt tidligere at kameraet da var tomt av strøm og at vi som skrudde var ivrige med å bli ferdige.

 

Her er ihvertfall noen etter bilder.

 

_MG_1506.jpg

 

_MG_1495.jpg

 

_MG_1500.jpg

 

_MG_1499.jpg

(Småfett at det lyser gult under her. Og ikke bry dere om møkka og overflate rusta. Skal snart bestille tektylering av bilen.)

 

 

Høydeforskjell på bila mine gitt!

_MG_1493.jpg

 

Et lite provoserende klistremerke:

 

 

_MG_1494.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er det kun skrudd på torsjon foran? hvor mye? Ja det er veldig lett å skru torsjon fjøring foran på disse modellene. Ser du har brå vinkel på akselen nå, så mansjetten kan ryke etterhvert :(

Ford Ranger xlt 2012 - Yamaha R1 2010

 

x=Ford Ranger xlt auto 2012, Ford Mondeo premium 2011, Ford Kuga titanium 2011 ps,Kia Sorento 2010, Hummer H3 06, Ford Ranger wildtrak 09, Ford Ranger wildtrak 08, Ford Ranger xlt 07, Ford Ranger 04

x=Gasgas 515 2010, Aprilia rs 125 06,Gasgas sm 125 05, Aprilia rs125 02.

Link to comment
Share on other sites

Montert en form for spacer i mellom øvre bærekule og bærebru i tillegg til at det er justert ca 2-2.5cm på torsonfjæra. Ga meg rett under 4cm høyde i front. Skal nok få justert det ned til 3-3.5cm.

Så også at det var en ganske brå vinkel på akslingen på bildet i monteringsavisninga så regner med at dette går bra til syvende og sist.

Link to comment
Share on other sites

gjode tilsvarende på min gamle 04 modell. da gikk mansjetten etterhvert :(

edfhdh.jpg

DSC00238.jpg

 

Merker du forskjell på høyden? er den noe forskjell i å kjøre?

Ford Ranger xlt 2012 - Yamaha R1 2010

 

x=Ford Ranger xlt auto 2012, Ford Mondeo premium 2011, Ford Kuga titanium 2011 ps,Kia Sorento 2010, Hummer H3 06, Ford Ranger wildtrak 09, Ford Ranger wildtrak 08, Ford Ranger xlt 07, Ford Ranger 04

x=Gasgas 515 2010, Aprilia rs 125 06,Gasgas sm 125 05, Aprilia rs125 02.

Link to comment
Share on other sites

Om det bare er mansjetten som går så skal jeg ikke legge meg ned i fosterstilling å grine.

Merker at jeg sitter litt høyere. Særlig når jeg skal inn og ut av bilen siden jeg må gjøre et ørlite byks for å koomme inn/ut uten å bruke stigtrinnet.

Ellers er de nye demperne betraktelig mye stivere så jeg merker at jeg kjører pickup igjen. Men det går seg vell til med tiden når jeg får kjørt de inn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fått noe dekk på delta felgene enda?

Ford Ranger xlt 2012 - Yamaha R1 2010

 

x=Ford Ranger xlt auto 2012, Ford Mondeo premium 2011, Ford Kuga titanium 2011 ps,Kia Sorento 2010, Hummer H3 06, Ford Ranger wildtrak 09, Ford Ranger wildtrak 08, Ford Ranger xlt 07, Ford Ranger 04

x=Gasgas 515 2010, Aprilia rs 125 06,Gasgas sm 125 05, Aprilia rs125 02.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke fått gjort. Har hatt lite tid til å sysle med bilen i det siste, og siden vinteren er på tur har ikke felgene vært høyt oppe på prioriteringslista.

Men regner med at jeg leverer de til sandblåsing/pulverlakkering mot neste helg også blir det vel kjøpt dekk så fort de er ferdige.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hadde jeg ikke lest at den til høyra var ny, så ville jeg begynt å lure litt på smaken din :D pen lampe :) jeg syns også sånne cleane lamper er penest.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...