Jump to content

Recommended Posts

Guest FordPower
Posted

Hva skal jeg bruke? Diklormetan? Noe annet?

Guest FordPower
Posted

Ikke noe blåsing. Trenger noen kjemiske substanser som man kan spraye/smøre inn som gjør at lakken renner av....

Posted

Hadde ein guide til noen som hadde gjort alt i fra grunnen av. Det eg hadde tenkt å gjøre med mine, til eg fant en bedre løsning. Har slettet linken no, men syns å huske det hadde noe med "Snowflake" å gjøre. Du kan jo google å se. (var svart bakgrunn med rød skrift, viss du skulle komme over den igjen ;) )

Så sto det i Fast Ford (mars) ein liten guide til å strippe og lakkere om igjen felger.

invert-sig.jpg
Posted

bruk et produkt fra Kent som heter "Gasket and Carbon Stripper" eller noe...den er ganske rå til fjerning av lakk og sånt...

lakken blir akkurat som om du skulle ha søla masse masse bremsevæske på den etterpå...

men bare husk å ha godt lufting rundt deg og BRUK HANSKER! den SVIR!

Cosworth!

Guest Ford Gnomen
Posted

Bøtte/kar med kaustik soda eller annet sterkt funker fint, billig også.

Posted
bruk et produkt fra Kent som heter "Gasket and Carbon Stripper" eller noe...den er ganske rå til fjerning av lakk og sånt...

lakken blir akkurat som om du skulle ha søla masse masse bremsevæske på den etterpå...

men bare husk å ha godt lufting rundt deg og BRUK HANSKER! den SVIR!

Lønner seg vel å ha dekket av når du fjomser rundt med sånt og kanskje? Så du ikke spiser opp dekket?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Guest FordPower
Posted

Dekka er selvfølgelig av! :) Har kjøpt noe som heter Basol nå. Får håpe det funker!

Guest mfafa
Posted

DUXOLA malingsfjerner er det alle VW-folka på bilforumet.net bruker når de skal fjerne lakken på felgkanten for å polere den opp etterpå...funker visst bra det. Har til og med sett bilder av det in action et sted på bilforumet :huh:

Posted

Reprin malingsfjerner funker desverre godt til å fjerne lakk på lettisfelger :(

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Guest rexs
Posted

Den carbon saken der fungerer som fy!!! Kan koste av lakken med vanli kost etterpå, å den reagerer ikke på aluminium :) Brukte den på topp dekselet på min Nissan før jeg polerte det, så den er å anbefale :D

Guest FordPower
Posted

Basol 48 med høytrykkspyler funker greit nok.