Guest FordPower Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Hva skal jeg bruke? Diklormetan? Noe annet?
Guest FordPower Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Ikke noe blåsing. Trenger noen kjemiske substanser som man kan spraye/smøre inn som gjør at lakken renner av....
Zetec-S Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Hadde ein guide til noen som hadde gjort alt i fra grunnen av. Det eg hadde tenkt å gjøre med mine, til eg fant en bedre løsning. Har slettet linken no, men syns å huske det hadde noe med "Snowflake" å gjøre. Du kan jo google å se. (var svart bakgrunn med rød skrift, viss du skulle komme over den igjen )Så sto det i Fast Ford (mars) ein liten guide til å strippe og lakkere om igjen felger.
OleK Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 bruk et produkt fra Kent som heter "Gasket and Carbon Stripper" eller noe...den er ganske rå til fjerning av lakk og sånt... lakken blir akkurat som om du skulle ha søla masse masse bremsevæske på den etterpå... men bare husk å ha godt lufting rundt deg og BRUK HANSKER! den SVIR! Cosworth!
Guest Ford Gnomen Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Bøtte/kar med kaustik soda eller annet sterkt funker fint, billig også.
Count Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 bruk et produkt fra Kent som heter "Gasket and Carbon Stripper" eller noe...den er ganske rå til fjerning av lakk og sånt... lakken blir akkurat som om du skulle ha søla masse masse bremsevæske på den etterpå... men bare husk å ha godt lufting rundt deg og BRUK HANSKER! den SVIR!<{POST_SNAPBACK}>Lønner seg vel å ha dekket av når du fjomser rundt med sånt og kanskje? Så du ikke spiser opp dekket? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest FordPower Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 Dekka er selvfølgelig av! Har kjøpt noe som heter Basol nå. Får håpe det funker!
OleK Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 dekket før taes av ja, lol.... hvis ikke så renner det fint av etter du har hatt på guffa Cosworth!
Guest mfafa Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 DUXOLA malingsfjerner er det alle VW-folka på bilforumet.net bruker når de skal fjerne lakken på felgkanten for å polere den opp etterpå...funker visst bra det. Har til og med sett bilder av det in action et sted på bilforumet
Gess Posted April 29, 2005 Posted April 29, 2005 Reprin malingsfjerner funker desverre godt til å fjerne lakk på lettisfelger Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Guest rexs Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Den carbon saken der fungerer som fy!!! Kan koste av lakken med vanli kost etterpå, å den reagerer ikke på aluminium Brukte den på topp dekselet på min Nissan før jeg polerte det, så den er å anbefale
Recommended Posts