rs88 Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 Hei, da har jeg nok ett problem med rs turboen.Jeg kjøpte en motor som skal være ny overhalt for en liten stund tilbake, og satte den i escorten min.Har stillt inn registeret rett etter haynes boken med org cam drev.Har skiftet til nye plugger samt ny coil og nye plugg ledninger så gnist har jeg.Bensin får den, og jeg hører at den tar etter av og til men den starter ikke, har prøvd å vridd på fordeleren og det blir litt bedre.Hører også bensin pumpen går når jeg har på tenningen.Nytt batteri er det også. Men jeg får den ikke til å starte, noen tips?? har gått over alt av ledninger og sensorer på motor og sjekket at alt sånn er i orden.
dohcboy Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 (edited) ta ut pluggene å se om dem er rå\våte. ville ha sjekka at du har skikkeli gnist fra coil.uansett viss du har stilla registret rett og fordeleren på merket sitt når motor står i ØD så skal den starte, for da har du basic tenning som den skal fyre pået lite tips oxo for å øke tennspenninga fra coil er å nappe ut ledninga fra coilen til fordelern ca 1 cm over colin, da må coilen lade mere for å slå gnisten over i ledninga. bruker å hjelpe på en tungstarta motor Edited January 11, 2012 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
rs88 Posted January 11, 2012 Author Posted January 11, 2012 Har tatt ut pluggene, de er våte okay, takk for tipset, skal prøve det
dohcboy Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 få brent dem rene\tørre å sett dem i. kontroller alle tenningsmerkene en gang til oxo bare for å vær sikker Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
rs88 Posted January 11, 2012 Author Posted January 11, 2012 (edited) Ja skal gjøre det. den tar bare etter noen gang hører jeg.Kan det være noe tull med bensin mengde fordeleren?Noen mulighet for at registeret kan være 180 grader feil vridd? da burde jo ikke motor gå rundt Edited January 11, 2012 by rs88
Cosworth_ftw Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 Du kan også ta ut pluggene,sette de i pluggledningene mens de ligger på toppdekselet og følge med om alle tenner,og at tenningsrekkefølgen stemmer som det skal
dohcboy Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 (edited) så lenge du har satt kam og veiv på merkene sine så blir det ikke feil Edited January 11, 2012 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
rs88 Posted January 12, 2012 Author Posted January 12, 2012 (edited) Har prøvd å fått start på den idag, men det vil seg ikke. tok ut pluggene, tørket de, sjekket registret mange ganger og fant ut at alt sånn var rett. Men likevel høres det ut som tennings feil. Er nesten helt sikker på at plugg ledningene er koblet rett, men ikke helt da jeg ikke finner tegning over dette, det kan kansje være problemet Edited January 12, 2012 by rs88
Cosworth_ftw Posted January 12, 2012 Posted January 12, 2012 Finner du ut med EN gang hvis du gjør som beskrevet over.då ser du om pluggene tenner med riktig takt
rs88 Posted January 13, 2012 Author Posted January 13, 2012 Da har jeg fått en til å se på bilen, han har sjekket at tennings rekkefølgen er rett og syntes det var merkeli at den ikke starter.så nå aner jeg ikke hva det kan være når den får både bensin,gnist og rekkefølgen stemmer og registret er innstillt rett.Noen som kan ha en ide om hva det da kan være ????
87RS Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Ta en komp-test eller sylinder-lekkasje test... Mvh
rs88 Posted January 13, 2012 Author Posted January 13, 2012 Takk for alle forslag. Men jeg tenkte å prøve en annen fordeler, kansje det hjelper
rs88 Posted January 24, 2012 Author Posted January 24, 2012 Starter fortsatt ikke, og kompresjon er det og har prøvd med annen fordeler samt andre plugger som det er gnist på.Så da har jeg skiftet alt som er mulig å skifte utenom bensinmengde fordeler. Så da prøver jeg og skifte denne og viss den ikke starter da så aner jeg virkelig ikke hva det kan være
Krona Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Jeg hadde et lignende problem med min RS Turbo etter motorbytte. Riktig nok noen år siden nå, men mener å huske at etter mye kødding uten start så var det noen som sa at det kunne være luftbobler i bensinsystemet/mengdefordeleren. Jeg løsna bare litt på de forskjellige boltene som går igjennom banjokoblingene på mengdefordeleren også dro på starteren så bensinen spruta godt rundt oppi der. Skrudde til igjen og etter det starta den! Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967
rs88 Posted January 25, 2012 Author Posted January 25, 2012 Takk for tipset, det er mest sannsynlig den mengde fordeleren så jeg skal prøve hva som helst for å få den til å virke en liten stund til jeg får den eu-godkjent, da blir det nok datasprut etter det
rs88 Posted January 29, 2012 Author Posted January 29, 2012 Problemet er løst,bilen fungerer bra no. tråd kan stenges
skaffarn Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Problemet er løst,bilen fungerer bra no. tråd kan stengesFlink du e kim:)
bard Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 (edited) Gidder du å fortelle hva som var løsningen? Kan være nyttig for andre (nå eller senere). Edited January 29, 2012 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
rs88 Posted January 30, 2012 Author Posted January 30, 2012 Hehe, så stresset som jeg var så glemte jeg faktisk å ta ut papiret i innsuget som jeg kjøpte. det hadde da kommet frem til eksos manifold og på toppen av stemplene, såg det da jeg tok ut en plugg og lyste nedi der for å se om stemplene var sprukket. Da jeg tok av toppen og innsuget samt turbo og manifold og fjernet alt, smekket på en ny toppakning og der startet bilen. så no går den som den skal
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now