Jump to content

Grei bil til "Grei Pris"


wilford1

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grom bil. Går sikkert som et uvær. Bare litt synd med disse bilene, inkludert mitt eget vrak er jo dette med godkjenning. Er vel omtrent ingen som har noe særlig mer enn senkesett, evnt felger i vognkortet. Så havner en i en teknisk kontroll må hele bilen i atomer før visning igjen.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Så grom var den ikke etter min mening...Og hvertfall ikke til den prisen!Pen bil, men ingenting som er "dyrt" i motorrom med unntak av sylinderforinger.

170+ kan den være verdt.

 

Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.

Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!!

 

Første prioritet ville ihvertfall vært å få av de "elefant" slangeklemmene.

 

Fin prioritering! De er tross alt "litt" bedre enn det andre tynne jalla greiene som andre folk flest bruker!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.

Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!!

 

hvis den orginale 2wd'n med 330 oppsett er lite tukla med(i motsetning til 500 hestern), så gjør det den mye mer attraktiv for de fleste som har lyst på en bra cosworth. en bil med 560 hester er for spesielt interesserte, som gir et mye mindre marked. DERFOR får du ikke igjen for påkostinga

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

hvis den orginale 2wd'n med 330 oppsett er lite tukla med(i motsetning til 500 hestern), så gjør det den mye mer attraktiv for de fleste som har lyst på en bra cosworth. en bil med 560 hester er for spesielt interesserte, som gir et mye mindre marked. DERFOR får du ikke igjen for påkostinga

 

Ja kommer helt an på hva du skal ha. Skal du ha en med mye hester eller en original? Det er selvfølgelig avgjørende.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ja kommer helt an på hva du skal ha. Skal du ha en med mye hester eller en original? Det er selvfølgelig avgjørende.

 

er derfor biler som denne ofte blir liggende lenge..men til slutt så dukker nok den rette kjøpern opp

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.

Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!!

 

 

 

Fin prioritering! De er tross alt "litt" bedre enn det andre tynne jalla greiene som andre folk flest bruker!

 

Hehe, hva det koster å bygge å hva det er verdt er litt forskjellig ;) Jeg vet jeg ikke hadde fått over 200 for min selv om jeg har brukt alvorlige summer på den.

 

Turboole sin hadde like gromt om ikke bedre oppsett på bilen og den gikk vel for under 150tusen. Ombygd bil men likevel..

 

 

Ang de slangeklemmene er det litt forskjellige meninger, i england påstår de at de er god til å holde slangene på plass men de har en tendens til å lekke ørlite faktisk.. Det gjelder ihvertfall de såkalte mikalor supra "t-bone" klemmene mange kjører med. Ta et kjapt søk på passionford ;)

 

Her er en kjapp diskusjon

http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/380886-boost-hose-clamps.html

 

Ellers er det fint å se det er flere som ikke har mye å gjøre natt til søndag :lol:

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Hehe, hva det koster å bygge å hva det er verdt er litt forskjellig ;) Jeg vet jeg ikke hadde fått over 200 for min selv om jeg har brukt alvorlige summer på den.

 

Turboole sin hadde like gromt om ikke bedre oppsett på bilen og den gikk vel for under 150tusen. Ombygd bil men likevel..

 

 

Ang de slangeklemmene er det litt forskjellige meninger, i england påstår de at de er god til å holde slangene på plass men de har en tendens til å lekke ørlite faktisk.. Det gjelder ihvertfall de såkalte mikalor supra "t-bone" klemmene mange kjører med. Ta et kjapt søk på passionford ;)

 

Ellers er det fint å se det er flere som ikke har mye å gjøre natt til søndag :lol:

 

Joda byggekostnad og verdi er to forskjellige ting. Men hvis noen ønsker å ha en 2wd, og skal hente ut mye effekt, så er ikke 259.000 noe upris for en som er ferdig med drivverk og det som må til. Skal du bare ha en bil med 300 hester så kjøper du ikke denne. Denne bilen er for spesielt interesserte, men det trengs bare ên interessent så er den solgt ;)

 

Angående slangeklemmene så ville jeg stolt mer på disse som er dobbelt så tykke enn de andre pinglete. Det er jo sunn fornuft at de BØR være bedre ;)

Ellers er det lite som skjer her på en lørdag også.. hehe :smartass:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Joda byggekostnad og verdi er to forskjellige ting. Men hvis noen ønsker å ha en 2wd, og skal hente ut mye effekt, så er ikke 259.000 noe upris for en som er ferdig med drivverk og det som må til. Skal du bare ha en bil med 300 hester så kjøper du ikke denne. Denne bilen er for spesielt interesserte, men det trengs bare ên interessent så er den solgt ;)

 

Angående slangeklemmene så ville jeg stolt mer på disse som er dobbelt så tykke enn de andre pinglete. Det er jo sunn fornuft at de BØR være bedre ;)

Ellers er det lite som skjer her på en lørdag også.. hehe :smartass:

 

Ang prisen har du helt rett, jeg fyrer bare litt oppunder ;) Det er alltid billigere å kjøpe ferdig bygd.

 

Les linken jeg la ved så ser du hvorfor de lekker ;)

Link to comment
Share on other sites

Kul bil, det koster og bygge det er det ikke noe tvil om. Her får man jo en bil som er gjort det meste med hvis man skal ha en nogenlunde grom bil. :) De slange klemmene der lekker nok ikke med det første har brukt de masse selv og blir mye brukt på annlegs maskiner, lastebiler etc. Der snakker vi 3 bar i trykk osv. Slike man får kjøpt på tess... Men om det er noen jalla merker som er like design messig kan jo hende:)

Link to comment
Share on other sites

Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.

Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.

 

Han eier faktisk en 5-600hk 2wd sedan og har bygd den blå 600hk vingebilen tidligere så ja han vet nok :rolleyes:

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Kul bil, det koster og bygge det er det ikke noe tvil om. Her får man jo en bil som er gjort det meste med hvis man skal ha en nogenlunde grom bil. :) De slange klemmene der lekker nok ikke med det første har brukt de masse selv og blir mye brukt på annlegs maskiner, lastebiler etc. Der snakker vi 3 bar i trykk osv. Slike man får kjøpt på tess... Men om det er noen jalla merker som er like design messig kan jo hende:)

 

Her en link til

http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/365077-mikalor-clamps.html

 

De er sikkert bra de der, men de som flesteparten bruker er søppel.

Link to comment
Share on other sites

Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.

Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!!

 

 

 

Fin prioritering! De er tross alt "litt" bedre enn det andre tynne jalla greiene som andre folk flest bruker!

Om jeg vet hva det koster å bygge?Har bygget masse Cosworther jeg gutten min.Skrudd Cosworth i 13år.Første skikkelige motoren min ble bygget i 2004 med foringer og alt.607hk 750Nm.Står heller ingenting om drivverk heller i annonsen så er brått T5 og standard 7,5" diff.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg vet hva det koster å bygge?Har bygget masse Cosworther jeg gutten min.Skrudd Cosworth i 13år.Første skikkelige motoren min ble bygget i 2004 med foringer og alt.607hk 750Nm.Står heller ingenting om drivverk heller i annonsen så er brått T5 og standard 7,5" diff.

Står quiafe diff og gir

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Her en link til

http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/365077-mikalor-clamps.html

 

De er sikkert bra de der, men de som flesteparten bruker er søppel.

Etter min erfaring er det ikke kvaliteten på klemmene som er problemet. Jeg mener problemet er at når man strammer disse på bl.a intercooler, drar man rørene ovale uten å merke det pga de tynnveggede rørene.Lekker som ****..Skal man bruke det der på alt er det jo kjipt å ha 10kg i slangeklemmer!hehe

 

Står quiafe diff og gir

Beklager, så ikke det jeg...Ikke for å være pessimist men de Quaife diffene synes ikke jeg er så bra..funker til veibruk men mye herjing tåler de ikke.

Link to comment
Share on other sites

Kul bil, det koster og bygge det er det ikke noe tvil om. Her får man jo en bil som er gjort det meste med hvis man skal ha en nogenlunde grom bil. :) De slange klemmene der lekker nok ikke med det første har brukt de masse selv og blir mye brukt på annlegs maskiner, lastebiler etc. Der snakker vi 3 bar i trykk osv. Slike man får kjøpt på tess... Men om det er noen jalla merker som er like design messig kan jo hende:)

Lastebiler kjører på 2 bar max!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

At det er 1 fin bil er det ikke tvil om :) men prisen er jo 1 våt drøm tror eg ;) alle vet jo at man ikke får igjen byggekost. selv om sikkert byggekost er enda høyere. Prisen kommer nok til å gå ned ettervert, sikkert ikke mye respons på annonsen tenker eg .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...