wilford1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32583775 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Den var GROM!! Er det din wilford1? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Grom bil. Går sikkert som et uvær. Bare litt synd med disse bilene, inkludert mitt eget vrak er jo dette med godkjenning. Er vel omtrent ingen som har noe særlig mer enn senkesett, evnt felger i vognkortet. Så havner en i en teknisk kontroll må hele bilen i atomer før visning igjen. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Biltema Olav sin.. Bilen eg har va han første eier på når den kom til Norge. Han har visst fler cosworther 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
2wd89Cos Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Så grom var den ikke etter min mening...Og hvertfall ikke til den prisen!Pen bil, men ingenting som er "dyrt" i motorrom med unntak av sylinderforinger.170+ kan den være verdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 det værste av alt er jo at den var pen!! minner meg om min når jeg kjøpte den, med unntak av fargen. denne skulle vært mer urørt, så strøken ut '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Syns den så jalla ut i motorrommet.. Lite som skal til for å heve det inntrykket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2wd89Cos Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Første prioritet ville ihvertfall vært å få av de "elefant" slangeklemmene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Så grom var den ikke etter min mening...Og hvertfall ikke til den prisen!Pen bil, men ingenting som er "dyrt" i motorrom med unntak av sylinderforinger.170+ kan den være verdt. Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!! Første prioritet ville ihvertfall vært å få av de "elefant" slangeklemmene. Fin prioritering! De er tross alt "litt" bedre enn det andre tynne jalla greiene som andre folk flest bruker! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!! hvis den orginale 2wd'n med 330 oppsett er lite tukla med(i motsetning til 500 hestern), så gjør det den mye mer attraktiv for de fleste som har lyst på en bra cosworth. en bil med 560 hester er for spesielt interesserte, som gir et mye mindre marked. DERFOR får du ikke igjen for påkostinga '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 hvis den orginale 2wd'n med 330 oppsett er lite tukla med(i motsetning til 500 hestern), så gjør det den mye mer attraktiv for de fleste som har lyst på en bra cosworth. en bil med 560 hester er for spesielt interesserte, som gir et mye mindre marked. DERFOR får du ikke igjen for påkostinga Ja kommer helt an på hva du skal ha. Skal du ha en med mye hester eller en original? Det er selvfølgelig avgjørende. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Ja kommer helt an på hva du skal ha. Skal du ha en med mye hester eller en original? Det er selvfølgelig avgjørende. er derfor biler som denne ofte blir liggende lenge..men til slutt så dukker nok den rette kjøpern opp '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 (edited) Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!! Fin prioritering! De er tross alt "litt" bedre enn det andre tynne jalla greiene som andre folk flest bruker! Hehe, hva det koster å bygge å hva det er verdt er litt forskjellig Jeg vet jeg ikke hadde fått over 200 for min selv om jeg har brukt alvorlige summer på den. Turboole sin hadde like gromt om ikke bedre oppsett på bilen og den gikk vel for under 150tusen. Ombygd bil men likevel.. Ang de slangeklemmene er det litt forskjellige meninger, i england påstår de at de er god til å holde slangene på plass men de har en tendens til å lekke ørlite faktisk.. Det gjelder ihvertfall de såkalte mikalor supra "t-bone" klemmene mange kjører med. Ta et kjapt søk på passionford Her er en kjapp diskusjonhttp://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/380886-boost-hose-clamps.html Ellers er det fint å se det er flere som ikke har mye å gjøre natt til søndag Edited January 7, 2012 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Hehe, hva det koster å bygge å hva det er verdt er litt forskjellig Jeg vet jeg ikke hadde fått over 200 for min selv om jeg har brukt alvorlige summer på den. Turboole sin hadde like gromt om ikke bedre oppsett på bilen og den gikk vel for under 150tusen. Ombygd bil men likevel.. Ang de slangeklemmene er det litt forskjellige meninger, i england påstår de at de er god til å holde slangene på plass men de har en tendens til å lekke ørlite faktisk.. Det gjelder ihvertfall de såkalte mikalor supra "t-bone" klemmene mange kjører med. Ta et kjapt søk på passionford Ellers er det fint å se det er flere som ikke har mye å gjøre natt til søndag Joda byggekostnad og verdi er to forskjellige ting. Men hvis noen ønsker å ha en 2wd, og skal hente ut mye effekt, så er ikke 259.000 noe upris for en som er ferdig med drivverk og det som må til. Skal du bare ha en bil med 300 hester så kjøper du ikke denne. Denne bilen er for spesielt interesserte, men det trengs bare ên interessent så er den solgt Angående slangeklemmene så ville jeg stolt mer på disse som er dobbelt så tykke enn de andre pinglete. Det er jo sunn fornuft at de BØR være bedre Ellers er det lite som skjer her på en lørdag også.. hehe 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Joda byggekostnad og verdi er to forskjellige ting. Men hvis noen ønsker å ha en 2wd, og skal hente ut mye effekt, så er ikke 259.000 noe upris for en som er ferdig med drivverk og det som må til. Skal du bare ha en bil med 300 hester så kjøper du ikke denne. Denne bilen er for spesielt interesserte, men det trengs bare ên interessent så er den solgt Angående slangeklemmene så ville jeg stolt mer på disse som er dobbelt så tykke enn de andre pinglete. Det er jo sunn fornuft at de BØR være bedre Ellers er det lite som skjer her på en lørdag også.. hehe Ang prisen har du helt rett, jeg fyrer bare litt oppunder Det er alltid billigere å kjøpe ferdig bygd. Les linken jeg la ved så ser du hvorfor de lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Kul bil, det koster og bygge det er det ikke noe tvil om. Her får man jo en bil som er gjort det meste med hvis man skal ha en nogenlunde grom bil. De slange klemmene der lekker nok ikke med det første har brukt de masse selv og blir mye brukt på annlegs maskiner, lastebiler etc. Der snakker vi 3 bar i trykk osv. Slike man får kjøpt på tess... Men om det er noen jalla merker som er like design messig kan jo hende:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250. Han eier faktisk en 5-600hk 2wd sedan og har bygd den blå 600hk vingebilen tidligere så ja han vet nok -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Kul bil, det koster og bygge det er det ikke noe tvil om. Her får man jo en bil som er gjort det meste med hvis man skal ha en nogenlunde grom bil. De slange klemmene der lekker nok ikke med det første har brukt de masse selv og blir mye brukt på annlegs maskiner, lastebiler etc. Der snakker vi 3 bar i trykk osv. Slike man får kjøpt på tess... Men om det er noen jalla merker som er like design messig kan jo hende:) Her en link tilhttp://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/365077-mikalor-clamps.html De er sikkert bra de der, men de som flesteparten bruker er søppel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Han eier faktisk en 5-600hk 2wd sedan og har bygd den blå 600hk vingebilen tidligere så ja han vet nok Da bør han vite verdien på det Men fint det hvis noen vil selge påkostete biler billig.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Fin bil - men kjøper noen den for annonsert pris, da håper jeg det var fordi lottoen slo inn :-) '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2wd89Cos Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Vet du egentlig hva det koster å bygge en motor til den efekten, og tilhørende drivverk? Når en original 2wd går for 150.000 med 330-oppsett, synes du det er greit at en mye mer påkostet bil skal selges 20.000 kr dyrere? Nei du får bygge en bil med den effekten og tilhørende drivverk, så kan vi snakkes.Skulle jeg solgt min skulle jeg ikke hatt ên kr under 250.000 ihvertfall!! Fin prioritering! De er tross alt "litt" bedre enn det andre tynne jalla greiene som andre folk flest bruker!Om jeg vet hva det koster å bygge?Har bygget masse Cosworther jeg gutten min.Skrudd Cosworth i 13år.Første skikkelige motoren min ble bygget i 2004 med foringer og alt.607hk 750Nm.Står heller ingenting om drivverk heller i annonsen så er brått T5 og standard 7,5" diff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Om jeg vet hva det koster å bygge?Har bygget masse Cosworther jeg gutten min.Skrudd Cosworth i 13år.Første skikkelige motoren min ble bygget i 2004 med foringer og alt.607hk 750Nm.Står heller ingenting om drivverk heller i annonsen så er brått T5 og standard 7,5" diff.Står quiafe diff og gir 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
2wd89Cos Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Her en link tilhttp://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/365077-mikalor-clamps.html De er sikkert bra de der, men de som flesteparten bruker er søppel.Etter min erfaring er det ikke kvaliteten på klemmene som er problemet. Jeg mener problemet er at når man strammer disse på bl.a intercooler, drar man rørene ovale uten å merke det pga de tynnveggede rørene.Lekker som ****..Skal man bruke det der på alt er det jo kjipt å ha 10kg i slangeklemmer!hehe Står quiafe diff og girBeklager, så ikke det jeg...Ikke for å være pessimist men de Quaife diffene synes ikke jeg er så bra..funker til veibruk men mye herjing tåler de ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Kul bil, det koster og bygge det er det ikke noe tvil om. Her får man jo en bil som er gjort det meste med hvis man skal ha en nogenlunde grom bil. De slange klemmene der lekker nok ikke med det første har brukt de masse selv og blir mye brukt på annlegs maskiner, lastebiler etc. Der snakker vi 3 bar i trykk osv. Slike man får kjøpt på tess... Men om det er noen jalla merker som er like design messig kan jo hende:)Lastebiler kjører på 2 bar max! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilford1 Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 At det er 1 fin bil er det ikke tvil om men prisen er jo 1 våt drøm tror eg alle vet jo at man ikke får igjen byggekost. selv om sikkert byggekost er enda høyere. Prisen kommer nok til å gå ned ettervert, sikkert ikke mye respons på annonsen tenker eg . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now