Torgeir B Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Ser att borg warner s256 er mye bruk i statene, alt fra Honda sine b16-b18 motorer til Lancer evolution. Kan denne vere noe bra alternativ til den gamle Turbonetics E50 eller Garrett T34/35 ?http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s200-turbo.html Prisen er ikke så vanvittig heller 86 3dr IS
RS 1000 Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 (edited) On 1/6/2012 at 7:40 PM, Torgeir B said: Ser att borg warner s256 er mye bruk i statene, alt fra Honda sine b16-b18 motorer til Lancer evolution. Kan denne vere noe bra alternativ til den gamle Turbonetics E50 eller Garrett T34/35 ?http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s200-turbo.html Prisen er ikke så vanvittig heller Jeg mener at BW turboene er slik at det blir fornærmende å sammenligne dem med E50 og T34.Denne 580 hk turboen som du linker til er imidlertid i største laget for folk flest med 2,0 L bensinmotor da den LETT lader 3,0 BAR og 3,5 BAR uten noen problemer. Det er EFR som gjelder, men det finnes også mindre, rimeligere og mer tradisjonelle alternativ som denne: http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s200sx-7670-turbo.html Edited January 7, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Tore_TJ Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 MAD har hatt veldig gode resultater med s200 mener jeg det var. Bedre enn tilsvarende Garrett kulelagerturbo..
RS 1000 Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 On 1/7/2012 at 6:03 PM, Tore_TJ said: MAD har hatt veldig gode resultater med s200 mener jeg det var. Bedre enn tilsvarende Garrett kulelagerturbo..Det er BW200SX7670 som knuser GTX3071R. Bremsepapirene ligger nede på siden i linken. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Tore_TJ Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 (edited) On 1/7/2012 at 7:25 PM, RS 1000 said: Det er BW200SX7670 som knuser GTX3071R. Bremsepapirene ligger nede på siden i linken. Du har selvfølgelig helt rett, jeg gikk etter min dårlige hukommelse Ser ut for et bra alternativ egentlig, billig og. Men leveres da kun som twinscroll.. Edited January 7, 2012 by Tore_TJ
Torgeir B Posted January 7, 2012 Author Posted January 7, 2012 (edited) On 1/7/2012 at 7:25 PM, RS 1000 said: Det er BW200SX7670 som knuser GTX3071R. Bremsepapirene ligger nede på siden i linken. Den her du sikter til ?http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s200sx-7670-turbo.html Edited January 7, 2012 by Torgeir B 86 3dr IS
Escort RST WRC Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Samme linken ligger i første innlegget til RS1000 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RS 1000 Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 (edited) On 1/7/2012 at 7:30 PM, Torgeir B said: Den her du sikter til ?http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s200sx-7670-turbo.htmlJa og legg gjerne merke hvor åndsvakt elendig GT3076R presterer. Selv med stort turbinhhus kommer dette skrotet til kort. Direkte patetisk, men ikke uventet eller overraskende for de innvidde.En sammenligning med GTX3071R med A/R0.82 turbinhus kunne imidlertid vært interessant. On 1/7/2012 at 7:28 PM, Tore_TJ said: Ser ut for et bra alternativ egentlig, billig og. Men leveres da kun som twinscroll..Da må oppsettet bli tradisjonelt med lavkomp., milde kammer, 2wd eksosmanifold, tilpasset øvre del, høyt ladetrykk og seriøs ladetrykkontroll. alternativt dyrt og skikkelig grenrør, høyere komp. og værre kammer. Edited January 7, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Torgeir B Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 On 1/7/2012 at 10:02 PM, RS 1000 said: Ja og legg gjerne merke hvor åndsvakt elendig GT3076R presterer. Selv med stort turbinhhus kommer dette skrotet til kort. Direkte patetisk, men ikke uventet eller overraskende for de innvidde.En sammenligning med GTX3071R med A/R0.82 turbinhus kunne imidlertid vært interessant. Da må oppsettet bli tradisjonelt med lavkomp., milde kammer, 2wd eksosmanifold, tilpasset øvre del, høyt ladetrykk og seriøs ladetrykkontroll. alternativt dyrt og skikkelig grenrør, høyere komp. og værre kammer. GT3076R er vell en turbo som burde ha blitt lagt på hylla for lenge siden..Synst BW200SX7670 virker som ett spennende valg, da med ett mild lavkomp oppsett som du foreslår Prisen på BW200SX7670 er 6300NOK med V-band downpipe flens. GTX3071R kommer på 10800NOK med valgfritt eksos hus, men da kan en igjenn velge T3 eksoshus med intern WG og beholde 4x4 manifolden.Da sparer jo man noen kroner på å kjøpe og tilpasse 2wd manifolden til ekstern WG. Er tydelig vis en del å velge i til Cosworth 86 3dr IS
RS 1000 Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 (edited) On 1/8/2012 at 12:47 AM, Torgeir B said: GT3076R er vell en turbo som burde ha blitt lagt på hylla for lenge siden..Synst BW200SX7670 virker som ett spennende valg, da med ett mild lavkomp oppsett som du foreslår Prisen på BW200SX7670 er 6300NOK med V-band downpipe flens. GTX3071R kommer på 10800NOK med valgfritt eksos hus, men da kan en igjenn velge T3 eksoshus med intern WG og beholde 4x4 manifolden.Da sparer jo man noen kroner på å kjøpe og tilpasse 2wd manifolden til ekstern WG. Er tydelig vis en del å velge i til Cosworth Hehe, enig med du der forutsatt at vi snakker om den 6 bladete amerikanske utgaven. Den virker svært lovende ja og viser imponerende spool up til tross for at den har ett tubinhjul som er midt mellom GT35 og GT37 i størrelse. Vi vet at det ligger deler for mange millioner å samler støv rundtom fordi prosjektene aldri blir ferdig pga for store ambisjoner. Slik sett er "det enkle ofte det beste" og da blir det vrient å komme seg unna en GT3071R eller GTX3071R med det "nye" Cosworth A/R 0,72 turbinhuset med integrert wg og som er bolt on på originale manifolder og downpipe. For de "high boost" gutta som i praksis er mer enn alminnelig ressursterke på div områder, bør BW200SX7670 være høyaktuell. Edited January 9, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Stianwang Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 (edited) Tror det kommer til å bli mer og mer populært med disse turboene etterhvert ! Kompis skal bremse sin bil til sommeren med ny 2.5 audi femmer med BW snurre.. regner vel med å passere 700hk og 900nm på 2.5 kilo i trykk http://www.bullseyepower.com/home.asp Bullseye power sine med extended tip skal visst være bra ! Edited January 10, 2012 by Stianwang
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now