Jump to content

Ford fokus 2001 modell, gått 135000


Ole.foll

Recommended Posts

Jeg lurer på hva man bør sjekke og hva som er mest vanlig slitedeler for en Ford fokus stasjonsvogn 2001 modell? Den har gått 135000km. Viftereim er akkurat byttet.

 

01 focus har ikke vifte reim..

Multireima kanskje ja!

Men det er jo som med alle biler.. komplett bremser, hjul lager, opphengskuler/styrekuler.

Link to comment
Share on other sites

01 focus har ikke vifte reim..

Multireima kanskje ja!

Men det er jo som med alle biler.. komplett bremser, hjul lager, opphengskuler/styrekuler.

 

Jeg mente selvfølgelig registerreim .;) skal være bra bremser, liten rust flekk på en dør. Ca40000 Kr for bilen. Den er eu godkjent til okt 2013. Vet ikke om dette er noe Å satse på?

Edited by Ole.foll
Link to comment
Share on other sites

Syntes det var litt drøyt med 40000kr når de ligger fra 15000kr på finn.no

 

.....denne har ganske lav kilometerstand 135000km og er 2001 modell. ikke funnet no biligere tilsvarende på finn jeg men.....ford fokus stasjonsvogn

Edited by Ole.foll
Link to comment
Share on other sites

Er på jakt etter samme bil til samboeren, så skulle likt å vist hvor du finner de eksemplarene til 15 lapper. 40.000kr syntes jeg virket rimelig.

 

Jeg har også problemer med å finne noe billigere på finn en dette. Har traversert hele finn nå tror jeg=) Er på jakt etter en ford fokus eller mondeo, 2000 modell eller nyere... helst ikke mer enn 150000km og strøken selvsagt=)

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig det er litt pussig att en Focus 2000 mod, med 1.6 bensin og samme utstyr skal koste omtrent det dobbelte av en Mondeo 2000 modell med 1.8 bensin.

 

Tror vi ender opp med Mondeo, men kunne tenkt oss litt forandring. Vi har en fra før, pluss att vi har en til som min mor bruker..

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig det er litt pussig att en Focus 2000 mod, med 1.6 bensin og samme utstyr skal koste omtrent det dobbelte av en Mondeo 2000 modell med 1.8 bensin.

 

Tror vi ender opp med Mondeo, men kunne tenkt oss litt forandring. Vi har en fra før, pluss att vi har en til som min mor bruker..

 

Samme her hvis det er så stor forskjell i pris på focus og mondeo. Det trenger ikke nødvendigvis være Ford heller for min del. Er bare på jakt etter en stasjonsvogn med god plass og i bra stand

Link to comment
Share on other sites

Samme her hvis det er så stor forskjell i pris på focus og mondeo. Det trenger ikke nødvendigvis være Ford heller for min del. Er bare på jakt etter en stasjonsvogn med god plass og i bra stand

I mine øyne er vel mondeo mk2 noe av det beste du får i forhold til prisen. Vectra har omtrent samme størrelsen, men den er verre på rust enn mondeo. Nå har vi kanskje forskjellige forutsettninger for å skru, men i mitt hode kan jeg forsøke å fikse allt mekanisk selv, men sveising av rust, det holder jeg meg unna.

 

Volvo v40 er en flott bil, men her blir plassen ett problem. Den holder omtrent samme pris som en Focus. Synes 1.8L motoren i de gamle v40'ene er utrolig slapp, så det er en lite innspirerende bil å kjøre, men til gjengjeld mer behagelig komfortmessig ene mk2 mondeo.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kjøpte den var det byttet gerkasse, gearoverføringer, clutch, bensinpumpe, bensinpumperele, coiler, tennpluggledninger, dempere fremme, dempere bak, fjører fremme, og fjører bak, lambda sensor.

14 dager etter jeg kjøpte den stoppet den uten grunn hele tiden. Sef. ingen feilkoder i OBD2 feilkodegreiene.

Etter kuking med de fleste sensorer var det vanntempgivern til hjernen som var ødlagt. Men kom ikke opp at den var defekt.

 

Etter det har jeg byttet skiver og klosser bak, men sef. måtte bytte caliperene og for de var helt ødlagte.

 

Er jo mye slitedeler dette. Men med tanke på hva jeg har brukt på forder av samme årsmodell osv. så må jeg ha hatt mye flax for de kommer ikke i nærheten dette.

 

Men en bil bygget i Nederland som deler plattform med mitzu carisma er vel ikke kanon utgangspungt.

Har ikke intrykk av at denne bilen har noe som helst med volvo sin form for kvalitet. Volvo 940 er en tusen ganger bedre bil.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Det høres ut som en mandag bil.

 

Selv har jeg hatt en Mazda 6 fra 2004 som ALT var galt med. Kan lage maken liste som deg. Det endte med advokat og kjøpsheving. Poenget med att jeg skriver dette er att pappa hadde eid maken bil, samme årsmodell, motor osv når jeg kjøpte min. Han hadde alt hatt sin ett halvt år når jeg kjøpte min. Nå er det over 2 år siden jeg ble kvitt min, og pappa er fortsatt lykkelig eier av samme 04 Mazda 6. Vi er begge enige om att hans er en knakende god bil. Den jeg hadde derrimot, det var en DRITBIL fra en annen planet.

 

Dårlig eksemplarer finnes av alt. Til og med biler og damer :lol:

Link to comment
Share on other sites

rust rust og rust er det viktigste å sjå etter, selv ganske nye forder kan vere rimelg mye rust på sjekk under bilen, kanaler, traverser, bakluke og dører, har sett noen mendeoer/focuser av 02- som har fått det i hjulbuer også

Link to comment
Share on other sites

rust rust og rust er det viktigste å sjå etter, selv ganske nye forder kan vere rimelg mye rust på sjekk under bilen, kanaler, traverser, bakluke og dører, har sett noen mendeoer/focuser av 02- som har fått det i hjulbuer også

Rust er det største problemet med alle biler i dag...

 

Vi tror att nyere bil ruster mindre, men sannheten er att nyere bil ruster mer...

 

Statens Vegvesen ødelegger dagens biler, med deres sinnsyke iver i å salte. Og alle miljøkravene som bilprodusentene må forholde seg til fører til att dagens lakk ikke er motstandsdyktig slik den en gang var.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...