Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, sliter med ett problem med min escort rs turbo motor. Kjøpte nye lager,nye stempelringer,nye pakninger i hele motor og overhalte hele motor samt ny turbo. Så startet jeg den opp, den kokte ikke, den gjikk fint på tomgang, så kjørte jeg en tur, så såg jeg bilen bynnte å koke å gi fra seg kjøle vannet,den stoppet og mistet olje trykket, så peilet jeg oljen og såg det var kommet bensin i oljen, og etter det startet den ikke uten start kabler.

Grunnen til at jeg overhalte motor var at forrige eier sa turboen var gåen, siden den røyk blått, så skiftet jeg turbo men fortsatt så røyk den ved gass pådrag, prøvde også å skifte til en ny overhalet topp men til ingen nytte. og etter å ha overhalt blokken også så lurer jeg på om kansje den er sprukket, noen som vet??? blokken er ikke borret og den er original 1.6l. såg heller ingen antydning til sprekk i den da jeg overhalte den. kan det være noe annet galt med motor enn blokka???

Posted

Ble det gjort kontrollmålinger på motor før/under montering slik at du vet at ting er på stell?

Eller ble det kun byttet lagre etc. og montert i sammen igjen uten å sjekke?

Siden du skriver at hele motoren er overhalt.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Ble ikke gjort noen kontroll målinger nei, kun overhalt og honet å satt sammen og oppstartet. Men prøvde jo med 2 forskjellige topper,toppene som jeg prøvde var en ny steg 2 topp fra burton og en annen en jeg hadde liggende. Da jeg hentet bilen røyk det noe voldsomt blått ved gasspådrag og tomgang,og det luktet olje, trudde det var turbo men det var det ikke, og etter flere ting jeg prøvde og bytte desto værre ble motoren.

Da jeg hentet den kokte den ikke, men det skjedde etter at den ble overhalt og alt skiftet, så kansje skjedd noe galt under overhalingen da.

Posted

Det der hørtes ikke ut som oppskriften på suksess dessverre.

Det er ikke veien å gå på en gammel turbomotor. Vil på det sterkeste anbefale få noen som kan motor til å kontrollere den,

og på den måten kunne finne ut hva som må gjøres med den. Og da mener jeg en som kan måle lagerklaringer, form på sylindre etc.

For det er stor fare for at det er noe galt med selve motoren slik du beskriver det.

Det er jo også en fare for at noe har skjedd under "overhalingen".

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Hmm, hva tror dere om den motoren der da? noe å gå for?

står solgt i annonsen men, har en blokk som blei målt her i sommer og da var måla helt standar på den.

Posted

Står solgt fordi jeg kjøpte den. Så da skifter jeg motor istedet og beholder den som står i som delemotor.

Så da spørs om hva slags turbo jeg skal ha, noen som kan anbefale en til motoren i linken? kansje en original rs-t holder?

Posted

kjør den std vis du ikkje vil legge noen kr i å få satt den skikkeli opp. men vis du vil ha mer efekt så hadde eg vurdert å fått porta den og oppjustert den skikkeli+ kansje ein kurant t3 turbo. hadde ein ombygget for noen år tilbake og trur det var org turbo på den, men var ein ganske heftigt oppsatt topp på den og den var faktisk meget frisk. heilt noke anna en dei som bare var bytta turbo og chip+++

trehjulsykel

Posted

Men ser vel egentli grei ut som den er motoren,uansett så stopper det vel ved ca 200hk ved original sprut på rsturbo.

Så jeg går vel for ny steg 2 turbo fra burton, chippet hjerne har jeg, samt grs alu-intercooler og radtec alu radiator, Så satser på 200 holdbare hk.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...