Duppidupp Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Da er jeg blitt en eier av en galaxy 2.8 automat, 96mod. men som nesten alle biler har denne en feil Det blir ikke spesielt varm i varmeapparatet fram selv om det står på fult og bilen er varm, termostaten er ganske ny og der er temperaturen stabil. Noen tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 dårlig vannpumpe? Tett varmeregister? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 dårlig vannpumpe? Tett varmeregister? ville ikke bilen blitt varm om vannpumpa var dårlig? Varmeregistrer har jeg aldri skrudd på så vet ikke hvordan den fungerer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 Om det er varmeregistret, hvor omfatende er det å bytte? hvor får man evt tak i det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Jeg har aldri skrudd Galaxy så det kan jeg ikke svare på. kanskje greit å høre med et Ford verksted om hvor mye jobb det er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted August 5, 2012 Author Share Posted August 5, 2012 Jeg har aldri skrudd Galaxy så det kan jeg ikke svare på. kanskje greit å høre med et Ford verksted om hvor mye jobb det er. Har sjekket termostaten, den fungerer som den skal. Spylte også gjennom varmeregistret alle veier og det har ikke blitt bedre. Er det andre ting det kan være og som jeg kan sjekke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Jeg husker ikke om det er fri strøm av varmtvann, eller om det er kran som regulerer varmtvannet inn til varmeregisteret. Men finn slangen med vann som går fra motor til varmeregisteret inni bilen og kjenn om den slangen er varm. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 dårlig vannpumpe? Tett varmeregister? Hvordan kan en vannpumpe fungere dårligere med tiden? Ja bortsett fra defekt da. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted August 5, 2012 Author Share Posted August 5, 2012 Jeg husker ikke om det er fri strøm av varmtvann, eller om det er kran som regulerer varmtvannet inn til varmeregisteret. Men finn slangen med vann som går fra motor til varmeregisteret inni bilen og kjenn om den slangen er varm. har vært ut å kjørt med bilen idag og sjekket nå. Alle vannslanger er veldig varm. også begge de 2som går opp fra motorom til register. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted August 5, 2012 Author Share Posted August 5, 2012 Det kommer lunket luft ut når varmen står på fult. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted August 5, 2012 Author Share Posted August 5, 2012 Prøvde å stå i en oppoverbake nå og da kom det en del varmluft, som plutselig kom bort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted August 6, 2012 Author Share Posted August 6, 2012 ingen forslag ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 ingen forslag ? Du vet vel selv hva du må gjøre når den blir varm i motbakke? Men "lufting av kjølesystem" er ett hot stikkord her. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Siden du har varmtvann i slangene inn, så er du et skritt lengre. Da sitter det trolig et spjeld inni dashen, som regulerer om luften som skal inn i kupeen er varm eller kald. Den styres da trolig av vaier fra brytern der du velger varmt eller kaldt. Da får du lete etter spjeldet og se om det gjør jobben sin. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duppidupp Posted August 6, 2012 Author Share Posted August 6, 2012 Siden du har varmtvann i slangene inn, så er du et skritt lengre. Da sitter det trolig et spjeld inni dashen, som regulerer om luften som skal inn i kupeen er varm eller kald. Den styres da trolig av vaier fra brytern der du velger varmt eller kaldt. Da får du lete etter spjeldet og se om det gjør jobben sin. det er digitalt display som styrer varmen, kan høre at det skjer noe om jeg eks bytter fra frontutevarme og til fotvarme, høres ut som en klaff som stenger/åpner. Mon tro om det er en sensor som måler tempen på vannet som kan vøre gåen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts