Sierra"2.0iS Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Har veid et svinghjul som skal være til 4X4 Cosworth og dette veier 11,4kg, stemmer dette?; og hvor mye veier 2WD svinghjulet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 (edited) Har veid et svinghjul som skal være til 4X4 Cosworth og dette veier 11,4kg, stemmer dette?; og hvor mye veier 2WD svinghjulet?Sierra Coswort 4x4 og Escos T25 har svinghjul som veier ca. 11,5 kg.Cosworth 2WD og Escos T35 har svinghjul som veier noe rundt 8,5 kg hvis jeg husker rett i farten. Edited December 26, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Ok, takk, visste ikke det var forskjell på T25 og T35 når det gjelder svinghjul også.Er jo litt gods å dreie på men usikker på om jeg vil ta av så mye som 3kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 (edited) t34 escorten har samme vekt som 4x4. Kun 2wd som har "lett" svinghjul. t25 er tyngst etter minnet.. Edited December 26, 2011 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 t34 escorten har samme vekt som 4x4. Kun 2wd som har "lett" svinghjul. t25 er tyngst etter minnet..Uenig med du der. Mange rundt her stusset over hvorfor T35 Escos med grønndysesats ALLTID presterte dårliger på 201 M enn Sierra Cosworth med identisk oppsett. Når vi ble klar over forskjellen i svinghjulsvekt så mener vi at dette forklarte alt. Ok, takk, visste ikke det var forskjell på T25 og T35 når det gjelder svinghjul også.Er jo litt gods å dreie på men usikker på om jeg vil ta av så mye som 3kg.Jeg mener at dette henger nøye sammen med oppsettet forøvrig. Med liten turbo og lett diff. utveksling kan man med fordel kjøre lett svinghjul. Jeg satset på dette og kjøpte alu.svinghjul. Liten clutch anbefales hvis det kan finansieres. Med stor turbo og tung. diff utveksling TRENGER motoren tungt svinghjul. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Uenig med du der. Mange rundt her stusset over hvorfor T35 Escos med grønndysesats ALLTID presterte dårliger på 201 M enn Sierra Cosworth med identisk oppsett. Når vi ble klar over forskjellen i svinghjulsvekt så mener vi at dette forklarte alt. KUN de 3 kiloene forskjell som gjorde utslag på 201 meter?? bila veier jo ikke det samma, ikke sjåfør heller mest sannsynlig osv. vil vel heller aldri treffe helt likt i forhold til ladetrykk '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 motorsport model t34 escort (den med tynd maling og ingen el udstyr) har også samme svinghjul som 2wd cos, som egenteligt bare er et 4x4 svinghjul der er drejet af på bagsiden. vi har tidligere testet qmile tider på en sierra med først det ene svinghjul og derefter den anden. der er mere at hente i dæk profil (hjulhøjde) end lige umildbart hvad der er at hente på netop de 3kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Uenig med du der. Mange rundt her stusset over hvorfor T35 Escos med grønndysesats ALLTID presterte dårliger på 201 M enn Sierra Cosworth med identisk oppsett. Når vi ble klar over forskjellen i svinghjulsvekt så mener vi at dette forklarte alt. Jeg mener at dette henger nøye sammen med oppsettet forøvrig. Med liten turbo og lett diff. utveksling kan man med fordel kjøre lett svinghjul. Jeg satset på dette og kjøpte alu.svinghjul. Liten clutch anbefales hvis det kan finansieres. Med stor turbo og tung. diff utveksling TRENGER motoren tungt svinghjul. Du har selvfølgelig (nesten) rett. t34 svinghjulet er tyngre enn 2wd men lettere enn 4x4 i følge mine kilder, men dette er det alltid litt diskusjon rundt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now