cossiemk1 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Driver å bytter ut en nedslitt clutch nå, og i den forbindelse så skal jeg få dreiet av en millimeter på svinghjulet fordi det var så blankpolert etter hjemturen fra rudskogen med tilnærmet nedslitt clutch. Jeg skal da ta av en del på baksiden av svinghjulet også, for å lette det, men er litt usikker på hvor mye jeg bør ta. Sånn det er nå, så får jeg ladetrykk fra 2500 og oppover, og fullt trykk ved 4000 som holder seg til turtallsperra, så jeg har plenty bunndrag for å si det sånn. Tenkte å ta bort 3/4 av godset bakpå hjulet, så da blir jeg vel kvitt nærmere 2kg vil jeg tro?? Noen som har en formening om dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.Kristiansen Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 hei har en liten tråd om dette! der kan du lese litt vertfall.. mest snakk om hvor mye man kan ta av der men.. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/65772-svinghjul/page__pid__641880__st__20entry641880 82. Granada 2.8 EFI92. bmw 525TDS89. Sierra IS-tandre gamle tyskere å en russer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Tar du av alt 3/4 av alt godset bakpå så tipper jeg du tar av rundt 3 kg.Jeg har ett svinghjul der alt av det ekstra godset bakpå er tatt, og 1mm i front. Det er ei stund siden jeg veide det, men tror det var ca 4kg lettere enn ett orginalt svinghjul. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Tar du av alt 3/4 av alt godset bakpå så tipper jeg du tar av rundt 3 kg.Jeg har ett svinghjul der alt av det ekstra godset bakpå er tatt, og 1mm i front. Det er ei stund siden jeg veide det, men tror det var ca 4kg lettere enn ett orginalt svinghjul. Ok, etter det jeg leser i den andre tråden der, så kan det virke som 3/4 er en grei mengde å ta bort, også bruke locktite på boltene når jeg monterer hjulet igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Eventuelt invester i f.eks ett slikt ett http://www.burtonpower.com/ft249.html Jeg vurderer ett stålsvinghjul, pga det jeg allerede har er letta litt i overkant mye, og jeg vet ikke om jeg tør stole på det på 8000rpm. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 jeg dreide av 17 eller 18mm av totalen bakpå, glassblåste fremme.husker ikek helt vekten tilslutt, men lett var det 5kg+- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now