Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Grunnen er at moderatorene ikke forstår at dette er et forum hvor meninger skal diskuteres, ikke kontrolleres.

 

Problemet med det tilfellet, som også med mange tidligere tilfeller, var at det gikk over på ren drittslenging og personangrep, ikke saklige innlegg.

Når dette forkommer selv som det har blitt gitt flere beskjeder, så ble det gjort tiltak.

Og dette gangner jo ingen, siden saken det omhandler ofte er viktig og intresserer mange.

Så enda engang må det rådes til å holde seg innenfor rimelighetens grenser når det kommer til hva man lirer utav seg.

 

 

1.

Armani: Kan se på 18.000,- som helt greit om dette pgså innebærer overhaling av topp og en bra effektøkning. Selv har jeg kun betalt 9000,- for jobben med min topp +3000,- for ny kam. resultatet har strekt seg fra 133hk til nærmere 220hk. Dette er greit nok sugetrim som sies å være dyrere. Noe som stemmer når man bikker en viss grense med hestekrefter.

 

2.

Escort: Jeg er greit nok god kunde hos Velox, da prisene er å sammenligne mefæd Biltema. Forskjellen er jo at velox forhandler originaldeler eller deler ment til forsterkning av motor pga høyere ytelse. Men har nok ikke fått en bedre pris enn andre ville fått for akkurat samme stemplene. Velox er ett veldig kjent navn for dem som driver med eldre Audi. Har gode referater på bl.a bilforumet og vacn forumet for spisskompetanse, priser, ærlighet og service. Men nok om det, det var ikke Audi vi diskuterte nå. Det får vi heller ta på vacn eller bilforumet, da ingen av disse er ment kun for Ford ;-)

 

Armani: Hva var grunnen til at tråden ble slettet? Dette er vel noe som kun moderator kan gjøre?

 

1.

I forhold til prisnivået på slikt arbeid er det sinnsykt dyrt, når det er gjort av en amatør.

Kan ta et eksempel med EBB, hvor mye han tar for en slik jobb.

Og det er en mann som er sinnsykt dyktig med maskinarbeid og motor, og har hatt sin egen maskinpark i årevis. En med lang erfaring som faktisk bryr seg om kundene.

Har nesten til en hver tid flere Cossie topper stående for overhaling, porting etc.

Men opererer han med slike priser som Frofix fabler med? Ikke i nærheten engang.

 

2. Jeg har stor respekt for måten Velox driver firmaet sitt på.

Har sett flere gode eksempler på hvor god info han leverer med skriftlig til kundene sine ifm. kjøp av kammer f.eks.

En kan jo aldri bli enige om alle teorier etc. når det kommer til motor, men all ære til slike selgere/motorbyggere som opptrer slik som han.

 

Det jeg mente var at han trolig ser på alle kunder som viktige kunder , og behandler de deretter ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Escort RST WRC: Måten velox gjør jobben sin på mener jeg selv er riktig. Jeg er også av den som mener at en 1000,- kunde er like viktig som en 10.000,- kunde. Ryktet består uansett og hvis man da opptrer profesjonelt til enhver tid så vil folk fortelle dette videre. Det er god reklame for ett selskap å ha gode kunder. Selv mine innlegg kan faktisk sees på som reklame, da jeg har pratet godord om dem og t.o.m du har nå gjort det samme. Dette er noe andre kan få bruk for. Jeg personlig sverger til Audi, men har da egen Sierra også. Det er greit nok 2.0 dohc, men for meg så er dette en bil jeg vil beholde og gjøre i stand. Kanskje også bygge om til cosworth over tid. Da er det også godt å ha en god dialog med slike som deg, sånn at jeg kan ta sjangsen på å spørre om råd/tips uten å bli halshugd. Dette var ikke ment på den måten at noen andre her inne er dårligere på noen som helst måte. Hele forumet er igrunn kjempebra, bare man finner dem rette folkene å ta kontakt/holde kontakt med :)

 

Kan vel også se det slik at ett firma med god omsetning har lettere for å få tak i kjente kvalitetsdeler billigere, da dem er storkunder dem også. Kanskje også ett bra anbud på f.eks Wiseco stempler med 0.5 overdim cosworth, da dette antageligvis er noe det går mye av.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig spares det ikke på konfekten når admin er opptatt i jula. er det så jeg må skrive ned på hver enkel kommentar her, nei, har noen problemer så er nummeret 97966801- hverdager 14-21

 

Godt nyttår

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Frode: Ringer deg senere i efta. Lå og sov i hele går fra kl 17:00 - 22:30. Våken i 40min før jeg la meg igjen, da jeg måtte oppkl 05:00 i dag pga jobb ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Nei, har noen problemer så er nummeret 97966801- hverdager 14-21

Du misforstår dette ganske greit. Det er ikke vi som har problemer, eller taper noe på dette. Og måten du angriper saken på gjør at de ikke forsvinner fort og lett for din del.

I en situasjon hvor man ønsker å beholde de kundene man har, og kanskje få nye, så er det noe som heter ydmykhet.

.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig spares det ikke på konfekten når admin er opptatt i jula.

 

Som sagt tydelig tidligere i tråden, så er dette kritikk i mot ditt firma, og da er det ikke noe i denne tråden som ikke kan godkjennes, slik jeg ser det. Her har det vært en diskusjon om erfaringer gjort med et mye omtalt firma, og da må folk få lov å komme med de synspunktene de har.

 

Jeg står vertfall 100% innenfor med det jeg har sagt.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Her har det vært en diskusjon om erfaringer gjort med et mye omtalt firma, og da må folk få lov å komme med de synspunktene de har.

"firma"

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

1.

Escort RST WRC: Måten velox gjør jobben sin på mener jeg selv er riktig. Jeg er også av den som mener at en 1000,- kunde er like viktig som en 10.000,- kunde. Ryktet består uansett og hvis man da opptrer profesjonelt til enhver tid så vil folk fortelle dette videre. Det er god reklame for ett selskap å ha gode kunder.

 

2.

Selv mine innlegg kan faktisk sees på som reklame, da jeg har pratet godord om dem og t.o.m du har nå gjort det samme. Dette er noe andre kan få bruk for.

 

3.

Da er det også godt å ha en god dialog med slike som deg, sånn at jeg kan ta sjangsen på å spørre om råd/tips uten å bli halshugd. Dette var ikke ment på den måten at noen andre her inne er dårligere på noen som helst måte. Hele forumet er igrunn kjempebra, bare man finner dem rette folkene å ta kontakt/holde kontakt med :)

 

 

1.

Helt enig.

 

2.

Helt sant. Det er akkurat dette denne tråden har gått over til å handle om. Å bevistgjøre folk (spesielt de litt mer uerfarne) om hvordan tingenes tilstand faktisk er. Tilbakemeldinger på hvordan folk har opplevd firma/selgere er en veldig viktig del av dette forumet. Slik at flere ikke trenger å brenne seg på samme måte, viss noen har opplevd problemer.

 

3.

Jo, takk for det :) Dette har også mye med det jeg sier i punkt 2.

 

"firma"

 

Jo, jeg skjønner godt hva du mener :)

Men tingen er at når han har valgt å bli så utpreget seriøs i sitt virke, på hans premisser,

så er det også helt naturlig at han skal bli behandlet som et firma når det kommer til kritikk etc.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Firma eller "firma" Ris og ros må man uansett tåle.Får man ros har man fornøyde kunder. Får man ris så er jo også dette positivt. Da ser man hva man må/burde endre på for å få ros og fornøyde kunder. Dette er nok ikke lett, da det som regel alltid vil være en som er misfornøyd. Men slik er det bare.

 

Personlig så jeg stor tro på at Frode kan gjøre det bra, om alt kommer frem ang varen som skal selges og at da eventuelle overprisede varer senkes. Gode trimmere er ærlige og prater heller ikke dritt om andre kunder. Heller ikke positivt i mine øyne, da man har en slags "taushetsplikt" ovenfor kundene sine.

Man kan gjerne fortelle om en motor man har bygget for en "kunde" på Vestlandet og fortelle litt om prestasjoner og diverse, men aldri oppgi navn, adresse eller om denne personen ikke engang visste hva ett innsug var når han begynte på prosjektet sitt.

 

Selv hadde jeg ikke all verdens peiling på motorer nåe jeg begyne på mitt prosjekt, men pga mitt valg av firma, gjelp og råd og ikke minst tips fra andre brukere så har jeg nå lært en god del ;-) Dette på tross av at jeg har konsentrasjonsvansker som gjør det vanskelig å lære ting og faktisk få all informasjon til å feste seg.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

hvor seriøst er det å si at man sitter på deler til folk som trenger det blokjapt,for så etter betaling får vite at de snart er på vei fra statene?

:smartass:

eller slipe bort alt som kan bevise at varen kommer fra en juggelbod i kina?

 

Veldig useriøst. Ringer jeg ett firma og dem sier at delen er på lager så forventer jeg sending så fort som mulig. Enten etter at betaling er mottatt eller på postoppkrav ;)

 

Slipe vekk slike ting er latterlig dumt. Slikt gjør man bare ikke. Man gir beskjed om at delene kommer fra Kina og hvis kjøperen fortsatt er interessert så kjøper han/hun det, selv om man har fått beskjed om hvilke kvalitet dette er ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

hvor seriøst er det å si at man sitter på deler til folk som trenger det blokjapt,for så etter betaling får vite at de snart er på vei fra statene?

:smartass:

eller slipe bort alt som kan bevise at varen kommer fra en juggelbod i kina?

 

Hei, beklager på det sterkeste att det ble en misforståelse att jeg hadde deler klare for sending umiddelbart slik Du forstod.

 

Jeg svarte på annonse om noen hadde dyser. Jeg hadde 8 dyser på veg hjem for en annen kunde som var bestilt i forveien og tenkte jeg kunne tilby 4 dem til deg som var extra.

 

Men den meldingen som kom etter bestilling var slik at du skulle bestille selv på ebay om det ikke hastet sånn. slipt bort nummer er noe som var gjort

fra fivo motorsport , ikke meg.

 

sendte varen med A-post for å få det kjappest mulig til deg.

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hvilken voldsom erfaring er det han sitter på om Cosworth motorene da?

Satt sammen et par ferdigmaskinerte motorer for BLODpris, og solgt div. kinadeler dyrt på nettet til uvitende folk??

Han er vertfall ikke det første jeg hadde kontaktet for råd om en Cosworthmotor. Mer sannsynlig den siste.

 

Er mange i Norge som sitter på veldig mye god og relevant kunnskap og erfaringer om Cosworth som jeg heller ville spurt viss jeg lurte på noe.

 

Ingen sa noe om voldsom:)

 

Mine erfaringer er mye lesing og prat med folk som gir info, noe fra egne erfaringer. er det noe jeg er usikker på henviser jeg gjerne til andre mere erfarne

trimmere,

 

jeg er nå på cosworth motor nummer 8, er nok ingen ferdig maskinerte ,utenom borring-plansliping-plane topp med styringer, montering porting utmåling etc gjøres

av meg. jeg har ikke råd med dyr maskinpark, da kunne jeg solgt alt jeg har av deler og kun satset på jobb med dette.

 

 

Din framstilling av Blodpris er ille nok i seg selv.slik skriver man ikke. overpriset.og såfall er det noe eget register over hva ting og tjenester skal koste i dette landet her?

 

priser på alt faller nedover hele tiden. hvem gidder å jobbe for peanuts.

 

 

 

eneste jeg kan forstå er at når folk kommer inn her på forumet så blir de introdusert med ebay som får de fleste til å forstå att de kunne fått tak i deler selv til en rimeligere penge og da angrer seg de kjøpte noe i forkant. Noen kan til og med føle seg lurt og sitter med en gnagende følelse, å dum je var.

 

Som sagt tydelig tidligere i tråden, så er dette kritikk i mot ditt firma, og da er det ikke noe i denne tråden som ikke kan godkjennes, slik jeg ser det. Her har det vært en diskusjon om erfaringer gjort med et mye omtalt firma, og da må folk få lov å komme med de synspunktene de har.

 

Jeg står vertfall 100% innenfor med det jeg har sagt.

 

 

tåler kritikk jeg, ikke noe problem. nå har jeg ikke registrert,men er i dialog med brønnøysund for å få riktig bransje og hva jeg kan utføre.

 

Jeg forstår att alle har sine oppfattninger og respekterer dette. jeg må likevel svare så flest mulig føler jeg jobber med å få dette løst.

 

Du misforstår dette ganske greit. Det er ikke vi som har problemer, eller taper noe på dette. Og måten du angriper saken på gjør at de ikke forsvinner fort og lett for din del.

I en situasjon hvor man ønsker å beholde de kundene man har, og kanskje få nye, så er det noe som heter ydmykhet.

.

 

 

Jeg tenkte om det var noen som ønsket å snakke med meg så kunne de få mulighet til det privat. Hvis du leste at jeg beklaget meg og alt i første post og da orket jeg ikke gå løs på alt dette her, Men har som du skriver ,må angripe saken med ydmykhet og håpe det kan løse seg for alle parter.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hei, beklager på det sterkeste att det ble en misforståelse att jeg hadde deler klare for sending umiddelbart slik Du forstod.

 

Jeg svarte på annonse om noen hadde dyser. Jeg hadde 8 dyser på veg hjem for en annen kunde som var bestilt i forveien og tenkte jeg kunne tilby 4 dem til deg som var extra.

 

Men den meldingen som kom etter bestilling var slik at du skulle bestille selv på ebay om det ikke hastet sånn. slipt bort nummer er noe som var gjort

fra fivo motorsport , ikke meg.

 

sendte varen med A-post for å få det kjappest mulig til deg.

 

NEI,og fiveO slipte ikke vekk noe.Tenker mer på clutchlamellene dine...

Link to comment
Share on other sites

Ser at Frofix skriver på en av annonsene sine på Finn at han har bygget en del motorer. Og at han kan ordne rimelige priser på maskinering og div..

Så vidt jeg vet sender han vel vekk allt av maskinering og overhaling til Jamotek, som er firmaet til Jan vidar Jahrmann.

Nå virker det på meg som om han også tar æren for dette, etter min mening er ikke motormontering det samme som motorbygging. Regner med de fleste her inne hadde klart å sette sammen f. eks. en cosworth motor..

 

 

Hei,du har helt rett med att jeg bruker Jarmann til maskinering som jeg selv ikke har utstyr til enda,pga prøver å bygge opp dette selv med tiden,men tar tid.

 

så derfor blir borring av blokk. sliping av veiv. planing av topp. Gjort der. Legger heller ikke sjul på dette til de jeg har med å gjøre.

 

 

montering er ikke alltid bare rein lego , men klart noen kan se det slik. en overhaling.med lager bytte, og nye pakninger er nok en enkel montering.

 

en motor som bygges, selv om maskinering er utført annet sted. krever likevel en del innsikt i måling og kontroll av klaringer på veiv- stempelfjører.

 

kontroll av topplokk, hvor mye er den planslipt. klaring mot stempler. er ventil lommer riktig bestilt på ventil dia og max løft.

 

toppen får nye kammer. kanaler portes opp for øket flow, Det er mye mer en øyet ser. men jeg forstår hva du mener. og tar ikke creed for dette ,men att jeg kan

tilby å få utført gjennom meg.

 

Mange jeg prater med om motorbygg som kjenner til min kontakt. bruker da han direkte istede gjennom meg slik at det er ikke noe lureri.

 

Er også mulighet til å utføre en "herdeprosess" på utsiden av veiva, såkalt svak nitrering, øker overflatestyrken endel. Kan redusere faren for sprekkdannelser og lagerbanene blir self sterkere. Er et firma på Raufoss som utfører dette, er en relativ rimlig prosses som går på kilospris. Noen andre fordeler er at prosessen "bygger" på litt matriale, så om man har en veiv som er litt i grenseland på toleranser, så kan den muligens reddes. Viktig at veiven blir sjekket for mål og toleranser etter prosessen og en polering av lagerbaner er nødvendig.

 

 

Hei:) Bruker å nitrere noe av dela min på Raufoss. Veiver -kammer til v6-ohc.

 

Prosess bygger ikke mye på toleranse. det er snakk om 1000/1mm og det grå belegget etter råoljen som brukes til nedkjøling må polleres av før bruk.

 

porer i stålet fylles og overfalten blir større. glattere. hardere. mere slitesterk og minsker friksjon.

 

Han kan vel i såfall svare her selv, siden han kjenner til dette best er det vel flere som gjerne vil høre svaret. Fint navn, men ser det fortsatt ikke på brreg.no :rolleyes:

 

 

Hei:) her er jeg:)

 

reg på nyåret. er i dialog med brønnøysund ang riktig bransje.

 

Jeg ser eks at Jens fikk ut bra effekt på sin escort med std veiv. 836hk og mener det var 7800rpm.

 

om dette er holdbart og om veiva han brukte var eks helt std uten eks nitrert eller cryo kuldebehandlet. kan jeg ikke utale meg om.

 

men slik jeg ser det og har samme prob stilling selv med min motor akkuratt nå. så velger jeg å bruke std cosworth veiv.uslipt.med nitrert herdet overflate.

 

Max turtall for holdbarhet velger jeg 7500rpm på min. men det er og pga tunge stempler-korte råder-og ohc motor. så 16v yb ville jeg nok valgt 7800rpm.

 

 

med mekk løftere. med hydr, max 7500rpm.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

tåler kritikk jeg, ikke noe problem. nå har jeg ikke registrert,men er i dialog med brønnøysund for å få riktig bransje og hva jeg kan utføre.

 

I dialog? Hvor mange år har du vært det nå da? Ser du skrev i en annen tråd senest 16 Desember at du var i dialog med de, voldsomt så lang tid det skal ta for deg og få registrert ett firma. Må vel være oppe i 7-8 år snart hvertfall... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

1.

Ingen sa noe om voldsom:)

Mine erfaringer er mye lesing og prat med folk som gir info, noe fra egne erfaringer. er det noe jeg er usikker på henviser jeg gjerne til andre mere erfarne

trimmere,

 

jeg er nå på cosworth motor nummer 8, er nok ingen ferdig maskinerte ,utenom borring-plansliping-plane topp med styringer, montering porting utmåling etc gjøres

av meg. jeg har ikke råd med dyr maskinpark, da kunne jeg solgt alt jeg har av deler og kun satset på jobb med dette.

 

2.

Din framstilling av Blodpris er ille nok i seg selv.slik skriver man ikke. overpriset.og såfall er det noe eget register over hva ting og tjenester skal koste i dette landet her?

 

priser på alt faller nedover hele tiden.

 

3.

hvem gidder å jobbe for peanuts.

 

4.

eneste jeg kan forstå er at når folk kommer inn her på forumet så blir de introdusert med ebay som får de fleste til å forstå att de kunne fått tak i deler selv til en rimeligere penge og da angrer seg de kjøpte noe i forkant. Noen kan til og med føle seg lurt og sitter med en gnagende følelse, å dum je var.

 

5.

tåler kritikk jeg, ikke noe problem.

 

6.

nå har jeg ikke registrert,men er i dialog med brønnøysund for å få riktig bransje og hva jeg kan utføre.

 

7.

Jeg forstår att alle har sine oppfattninger og respekterer dette. jeg må likevel svare så flest mulig føler jeg jobber med å få dette løst.

 

1.

Og dette du har av erfaring mener du tilsier at du kan ta deg like godt, og bedre betalt enn folk som har drevet med dette i årevis?

 

2.

Slik skriver man ikke? De prisene du opererer med på enkelte ting er helt latterlige! Det kommer alt for tydelig fram at du kun er intressert i å tjene mest mulig, på uvitende Ford-entusiaster. Du må jo begynne å skjønne tegningen når så mange klager på prisene dine her inne?

 

Nei, det er ikke noe eget register, men det er da noe som heter sunn fornuft...!

Vil tørre å påstå at jeg har erfaring og kunnskap nok om Ford til å ha lov å si min mening om priser på deler, motorjobber etc.

Og når jeg ser priser som er helt på bærtur, så velger jeg å si fra. Og det har jeg ikke vært alene om når det har vært diskusjon om dine priser.

 

3.

Peanuts?? Det er nå måte på svart-hvitt også da. De prisene du opererer med som jeg har sett har ikke akkurat noe med sunn fornuft å gjøre.

 

4.

Ja, tipper folk blir forbanna når de ser hvor mye avanse du har på hver eneste del. For det er ikke lite det er snakk om.

 

5.

Tåler kritikk nei? Du har jo sutret hver eneste gang det har kommet noen kommentarer på dine tjenester/deler.

Å glefse når ting har gått deg imot, og folk har stilt spørsmålstegn til firmaet ditt, er ikke akkurat måten å oppnå mer troverdighet/respekt fra potensielle kunder.

 

6.

Ja, når skal du nå bli det? Du har jo snakkes så svært om dette firmaet ditt i årevis nå.

Men du kan ikke forvente å bli behandlet som en vanlig mann i gaten, når du driver fullseriøs firmadrift når det kommer deg tilgode.

 

7. Det er jo ikke akkurat første gangen dette har kommet opp? Burde kanskje være en tankevekker?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser eks at Jens fikk ut bra effekt på sin escort med std veiv. 836hk og mener det var 7800rpm.

 

om dette er holdbart og om veiva han brukte var eks helt std uten eks nitrert eller cryo kuldebehandlet. kan jeg ikke utale meg om.

Stemmer bra etter hukommelsen.

Veit ikke om han hadde/hva han hadde gjort med veiva men det var iallefall en uslipt orginal veiv. Snakka med han for mange år siden om den motoren. Var mest ett ekspriment på akkurat hvor langt strikken kunne dras. Husker jeg rett ble topp effekten, 800 og no hk, satt på 8000, men at han valgte å dra ned turtallet littegrann for å "safe". Han sa og at han ikke ville ha bygd en sånn motor med org veiv for kunde pga tvilsom holdbarhet. Veit ikke hva konklusjonen ble tilslutt.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det må da være enklere å ramse opp de som har peiling på cosworth enn å advare om alle som ikke har det. Lista er ikke lang..

 

Ja, og siden pris-politiet er godt i gang her så kan man gjerne rette en pekefinger mot de større aktørene også. Har man et kjent navn/firma er regelen den at man åpenbart kan forlange hva man vil uten at noen hever et øyenbryn. Og kundeservice, nei det brukes ikke hvis jobben det forespørres om ikke er stor og "viktig" nok. Da får man ikke engang svar på mail. Idiotisk politikk, siden mange begynner med å trenge hjelp til småting, men det baller gjerne på seg etterhvert..

 

Så det "Røverby`n" driver med er vel ikke så galt. Men han er jo lettere å "ta" fordi han ikke er noen stor og viktig aktør, men som er "frekk" nok til å ta seg godt betalt..

 

Forøvrig mener jeg at det er viktig å beholde bakkekontakten, både for små og store aktører :)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Ja, og siden pris-politiet er godt i gang her så kan man gjerne rette en pekefinger mot de større aktørene også. Har man et kjent navn/firma er regelen den at man åpenbart kan forlange hva man vil uten at noen hever et øyenbryn. Og kundeservice, nei det brukes ikke hvis jobben det forespørres om ikke er stor og "viktig" nok. Da får man ikke engang svar på mail. Idiotisk politikk, siden mange begynner med å trenge hjelp til småting, men det baller gjerne på seg etterhvert..

 

Så det "Røverby`n" driver med er vel ikke så galt. Men han er jo lettere å "ta" fordi han ikke er noen stor og viktig aktør, men som er "frekk" nok til å ta seg godt betalt..

 

Forøvrig mener jeg at det er viktig å beholde bakkekontakten, både for små og store aktører :)

 

Og der har man EBB. Til tross for alle gromme motorbygg han har utført, så er han like hyggelig og skravlesjuk uansett om du skal pulverlakkere et toppdeksel, eller få bygd sammen en hel motor. Utorlig fin fyr!

Link to comment
Share on other sites

Og der har man EBB. Til tross for alle gromme motorbygg han har utført, så er han like hyggelig og skravlesjuk uansett om du skal pulverlakkere et toppdeksel, eller få bygd sammen en hel motor. Utorlig fin fyr!

 

Ja, det finnes noen hederlige unntak, er seff klar over det -_-

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat slik det skal være. Som jeg skrev tidligere her: En 1000,- kunde er like viktig som en 10000,- kunde, uansett kompetanse på bil. KRB er også en av mange som er småfrekk og ler deg midt oppi trynet om du har fått en pris på noe ett annet sted og det er noe han ikke liker ved det. Liker ikke måten han behandlet meg på når jeg ringte han for å høre etter deler til min motor. Han var rett og slett overfladisk, motbydelig og overpriset på en gang! Fysj! Selv om navnet hans er kjent så betyr ikke det at han kan behamdle folk som han vil. Det kommer en generasjon etter den som er i kundekretsen hans nå også, da bil og trimming aldri kommer til å gå av moten, aller så fprbudt staten kommer til å gjøre det.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

NEI,og fiveO slipte ikke vekk noe.Tenker mer på clutchlamellene dine...

 

Hei, hender dyser har bort slipt nummer. ja den organiske heavy duty organiske har jeg slipt vekk nummer på ja, det er for å beskytte mine produkter,

 

men de kommer fra USA; samme som spec clutch, ikke noe asia deler dette.

 

[quote name='JHS' datistrert ett firma. Må vel være oppe i 7-8 år snart hvertfall... :rolleyes:

s

 

ønske og mulighet har ikke kunnet gjennomføres,

 

 

livs situasjon er og mest grunnen for att ting tar lang tid, Jeg har slitet med kvikksølv forgiftning fra amalgam fyllinger, redusert livskvalitet og ork

til å gjøre ofte de små ting kan bli en langtidig affere, mye som har gjort at ting tar tid , har avgiftet i 3 år nå og det går fremover.

 

men jeg har nå leiet verksted i 1 år og ikke kommet i gang med skruing der enda, Hadde håpet 2012 kan bli et bra år med å få banebil oppe å gå, noe delesalg for å dekke utgifter med verksted, starte rolig opp.

 

jeg driver også med metall sortering og levering. derfor søkes det om skraphandler løyve. det søkes det om nå januar.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...