Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Søkte litt rundt på google, og etter det jeg ser så er det ikke noe å klage på angående kvaliteten på jobben han gjør. Forstår han godt at han angret i ettertid for å ha montert denne motoren. Men man får se på det på den lyse måten. Man veit i hvertfall hva man ikke skal gjøre igjen ;)

 

Må alltid gjøre ting minst ên gang før du lærer hva du ikke skal.. hehe.. ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Man lærer av sine egne feil ja ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Han har nok ikke satt navnet sitt på noe som er dritt, men har han gjort en jobb, vil jo "kunden" fortelle "alle" at det var han uansett utfall. Dette er jo årsaken til at de virkelig seriøse og svindyre tunerne i enland som feks Mountune ikke vil bruke omigjen en eneste del når de skal bygge en motor. Alt skal være nytt for en motor er aldri bedre enn den dårligste delen. Og er alt nytt så holder det, ergo godt rykte.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Raimond forklarte meg saken, og det som er skrevet er ikke riktig.

Når det er snakk om disse kvitteringene som kjøper sier han har, er det til en annen motor Raimond har bygget, og hører ikke til den "problem" motoren med mye klaringer som det er snakk om. Den motoren som er omtalt, fikk Raimond bare delene til, og skulle settes sammen med deler eieren kom med. Raimond ga beskjed om at det ville funke dårlig, men eier ville allikavel ha det gjort slik.

 

ja det var da ganske så morsomt at han Raimond fortalte meg noe helt annet når jeg ringte han for å få noe info om denne motoren da jeg skulle kjøpe den !!!! Detta blir bare så j*******vla dumt !!! Hvis han i det hele tatt syntes at denne motoren ikke var noe å samle på, hvorfor skulle han da si til meg at det var enn motor som var i god overhalt stand som jeg kunne kjøpe med god samvittighet ? Så Raimond mener også at det ikke er han som har bestillt stemplene og fått ett eller annet firma til og bore opp sylindrene ? Hvorfor i alle dager skulle han fortelle meg noe helt annet da ? Hvorfor ble ingenting nevnt før etter jeg demonterte motoren og fikk se problemene selv, virker jo ikke akkurat som om at han ikke satt med denne infoen fra før av ?

 

Dette er enn av grunnene til at jeg ikke hadde lyst å dele denne infoen med noen, plutselig blir det snudd om til at jeg er skurken her...

Edited by Sta1n1
Link to comment
Share on other sites

ja det var da ganske så morsomt at han Raimond fortalte meg noe helt annet når jeg ringte han for å få noe info om denne motoren da jeg skulle kjøpe den !!!! Detta blir bare så j*******vla dumt !!! Hvis han i det hele tatt syntes at denne motoren ikke var noe å samle på, hvorfor skulle han da si til meg at det var enn motor som var i god overhalt stand som jeg kunne kjøpe med god samvittighet ? Så Raimond mener også at det ikke er han som har bestillt stemplene og fått ett eller annet firma til og bore opp sylindrene ? Hvorfor i alle dager skulle han fortelle meg noe helt annet da ? Hvorfor ble ingenting nevnt før etter jeg demonterte motoren og fikk se problemene selv, virker jo ikke akkurat som om at han ikke satt med denne infoen fra før av ?

 

Dette er enn av grunnene til at jeg ikke hadde lyst å dele denne infoen med noen, plutselig blir det snudd om til at jeg er skurken her...

 

Jeg vet ikke noe om saken bortsett fra det han fotalte meg. Han hadde snakket med deg ên gang sa han. Kvitteringene som det er snakk om var ikke for den motoren med klaringer. Kanskje dere har snakket om hverandre? Eller selger ikke har fortalt alt? Vet ikke jeg.. Menmen. Ser ikke på noen som skurk her jeg :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke noe om saken bortsett fra det han fotalte meg. Han hadde snakket med deg ên gang sa han. Kvitteringene som det er snakk om var ikke for den motoren med klaringer. Kanskje dere har snakket om hverandre? Eller selger ikke har fortalt alt? Vet ikke jeg.. Menmen. Ser ikke på noen som skurk her jeg :)

 

Okei, ja kanskje å kanskje ikke :) alt skal ihvertfall bli ordnet nå, og har ikke så lyst å bruke for mye energi på å diskutere dette jeg heller :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei, hender dyser har bort slipt nummer. ja den organiske heavy duty organiske har jeg slipt vekk nummer på ja, det er for å beskytte mine produkter,

 

men de kommer fra USA; samme som spec clutch, ikke noe asia deler dette.

 

s

 

ønske og mulighet har ikke kunnet gjennomføres,

 

 

livs situasjon er og mest grunnen for att ting tar lang tid, Jeg har slitet med kvikksølv forgiftning fra amalgam fyllinger, redusert livskvalitet og ork

til å gjøre ofte de små ting kan bli en langtidig affere, mye som har gjort at ting tar tid , har avgiftet i 3 år nå og det går fremover.

 

men jeg har nå leiet verksted i 1 år og ikke kommet i gang med skruing der enda, Hadde håpet 2012 kan bli et bra år med å få banebil oppe å gå, noe delesalg for å dekke utgifter med verksted, starte rolig opp.

 

jeg driver også med metall sortering og levering. derfor søkes det om skraphandler løyve. det søkes det om nå januar.

 

 

Skal bare gi beskjed at NAV har sperret alle muligheter for meg å regge noe som helst. Har sloss med dem i 10år pga sykdom.

 

jeg har prøvd å være posetiv å prøve å nå målet med eget. men sparket ned hver gang.,Nå må jeg vente å se om jeg får innvilget 100% ufør og så er det 1år karantene før man er fri til å starte noe som helst.Jeg skjønner alle som har ventet,og er skuffet selv også. Mye motgang og perioder med 12-14timer i senga,lav øko. sammtidig leie lokale og komme seg litt nærmere hver måned alt som trengs av utstyr er ikke gratis.

 

Har skiftet bildet og ønsker å bli behandlet som vanlig medlem her inne.

 

Beklager til alle som føler de har noe imot meg.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Nå må jeg vente å se om jeg får innvilget 100% ufør og så er det 1år karantene før man er fri til å starte noe som helst.

 

Du skal få erklært deg selv som 100% ufør, men alikevell drive med motorbygging og maskinering av tunge topper og blokker?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Tipper det har med at du ikke kan starte/drive butikk og samtidig få ytelser fra NAV. Antar det ikke er noe problem med å starte ett firma, men vanskelig å beholde stønaden samtidig. Må vel gjøre som oss andre. Hoppe uti og satse på at grunden holder. Men skjønner om det er skummelt om du plutselig kan ligge rett ut i noen måneder, uten inntekt.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du skal få erklært deg selv som 100% ufør, men alikevell drive med motorbygging og maskinering av tunge topper og blokker?

 

Vel.nav har vel de fleste ett forhold til,. det som er tilfelle slik de legger det opp er. enten kan du jobbe eller ikke.

 

kan du jobbe litt står du på egne bein.ingen stønad. lege erklæring gir 100% og det er det søknaden går ut på- så ut i livet om noe heller mot at man kan gjøre litt.og søke på nytt om eks 20% jobb og redusert ytelse.

 

Akkuratt det med tunge løft er ikke største prob da jeg har trent tidligere i livet med mye vekter. Men bruker løfte elefant

for å spare ryggen og resten der det kan.

 

Slik det er akkuratt nå må jeg ha Ford som hobby.Kan det gå rette veien vet man aldri hva som skjer ;)

 

Tipper det har med at du ikke kan starte/drive butikk og samtidig få ytelser fra NAV. Antar det ikke er noe problem med å starte ett firma, men vanskelig å beholde stønaden samtidig. Må vel gjøre som oss andre. Hoppe uti og satse på at grunden holder. Men skjønner om det er skummelt om du plutselig kan ligge rett ut i noen måneder, uten inntekt.

 

 

Hei. det som skjer er at 10år i systemet blir fjernet med ett pennestrøk om man startet opp firma.da kan man få max 1år ytelse fra nav i oppstartfasen.og så er man på blank bakke etter det,uten mulighet for å komme inn igjen i systemet.Litt vel riski for min del slik jeg ser det nå har markedet blitt så usikkert og det er ikke mulighet å gamble for min del slik livet er nå.

 

Jeg satt i 3 timer med saksbehandler og gjorde alt jeg kunne for å få til en deal ,jeg har leiet lokaler i 3år alt.Hu skjønte det ville bli umulig å kunne jobbe der med dyrt utstyr som trengs og om det var marked for dette. Så ut ifra lege erklæring

ble det bestemt at det fikk bli en hobby enn så lenge. Allså fortsette som før for min del. Selv med alt utstyr på plass ville Jeg ikke kunne Jobbe såpass at det ville gå rundt selv i gode perioder hvor jeg var oppegående.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Vel.nav har vel de fleste ett forhold til,. det som er tilfelle slik de legger det opp er. enten kan du jobbe eller ikke.

 

kan du jobbe litt står du på egne bein.ingen stønad. lege erklæring gir 100% og det er det søknaden går ut på- så ut i livet om noe heller mot at man kan gjøre litt.og søke på nytt om eks 20% jobb og redusert ytelse.

 

Akkuratt det med tunge løft er ikke største prob da jeg har trent tidligere i livet med mye vekter. Men bruker løfte elefant

for å spare ryggen og resten der det kan.

 

Slik det er akkuratt nå må jeg ha Ford som hobby.Kan det gå rette veien vet man aldri hva som skjer ;)

 

 

 

 

Hei. det som skjer er at 10år i systemet blir fjernet med ett pennestrøk om man startet opp firma.da kan man få max 1år ytelse fra nav i oppstartfasen.og så er man på blank bakke etter det,uten mulighet for å komme inn igjen i systemet.Litt vel riski for min del slik jeg ser det nå har markedet blitt så usikkert og det er ikke mulighet å gamble for min del slik livet er nå.

 

Jeg satt i 3 timer med saksbehandler og gjorde alt jeg kunne for å få til en deal ,jeg har leiet lokaler i 3år alt.Hu skjønte det ville bli umulig å kunne jobbe der med dyrt utstyr som trengs og om det var marked for dette. Så ut ifra lege erklæring

ble det bestemt at det fikk bli en hobby enn så lenge. Allså fortsette som før for min del. Selv med alt utstyr på plass ville Jeg ikke kunne Jobbe såpass at det ville gå rundt selv i gode perioder hvor jeg var oppegående.

 

Med alle dine kjøp og salg opp gjennom tidene både her, på finn.no, ebay osv så driver du vel i følge Skatteetaten næring...

 

http://skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Starte-bedrift/Jeg-vil-i-gang/Hobby-eller-naring/

 

https://www.altinn.no/no/hjelp-til-regelverk/starte-bedrift/for-du-starter/minste/naringsvirksomhet/

Link to comment
Share on other sites

Når man først er inne i NAV så må man bestemme seg om man skal ta enten eller! Utfordringen er som BR Racing V6 sier, at hvis han starter noe for seg selv så er det helt slutt på å få tjenesteytelser fra NAV. Dette vil jo være ett problem, da han som alle andre har huslån, forsikringer, mobiltelefon, bilutgifter, internett og fandens oldemor. Det fine er at mye av disse kan man få skattelette for, da dem er høyt relatert til næringen hans. Men alikevel så er også han avhengig av en inntekt høyere enn utgiftene.

 

Slik det er i dag, med så mange profilerte trimmere og delepushere rundt om i verden så er det ikke "bare bare" å starte bedrift og tjene til "livets opphold" den første mnd. Dette er ofte noe man må bygge opp ved siden av fast arbeid, for så å evt gå over til å kun drive egen næring om pengene tilsier at dette er mer enn nok.

 

Så på den måten, skal BR Racing V6 lykkes så må han nesten drive svart i noen år, og legge til side alle penger som er tjent, sånn at han har f.eks 6-700.000,- som han kan leve for over noen år, siden NAV har trukket alle ytelser.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Med alle dine kjøp og salg opp gjennom tidene både her, på finn.no, ebay osv så driver du vel i følge Skatteetaten næring...

 

http://skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Starte-bedrift/Jeg-vil-i-gang/Hobby-eller-naring/

 

https://www.altinn.no/no/hjelp-til-regelverk/starte-bedrift/for-du-starter/minste/naringsvirksomhet/

 

 

Ikke rare næringa spør du meg. Litt delesalg for finansiere egne motor og Forder kan vel ikke være næring. Det vil vel alltids være en som har mer en andre å selge.

 

Når man først er inne i NAV så må man bestemme seg om man skal ta enten eller! Utfordringen er som BR Racing V6 sier, at hvis han starter noe for seg selv så er det helt slutt på å få tjenesteytelser fra NAV. Dette vil jo være ett problem, da han som alle andre har huslån, forsikringer, mobiltelefon, bilutgifter, internett og fandens oldemor. Det fine er at mye av disse kan man få skattelette for, da dem er høyt relatert til næringen hans. Men alikevel så er også han avhengig av en inntekt høyere enn utgiftene.

 

Slik det er i dag, med så mange profilerte trimmere og delepushere rundt om i verden så er det ikke "bare bare" å starte bedrift og tjene til "livets opphold" den første mnd. Dette er ofte noe man må bygge opp ved siden av fast arbeid, for så å evt gå over til å kun drive egen næring om pengene tilsier at dette er mer enn nok.

 

Så på den måten, skal BR Racing V6 lykkes så må han nesten drive svart i noen år, og legge til side alle penger som er tjent, sånn at han har f.eks 6-700.000,- som han kan leve for over noen år, siden NAV har trukket alle ytelser.

 

 

 

Takker

 

men det blir vel ikke riktig å drive svart. annet en som vanlig man i gata med litt ekstra på agendaen.

 

Slik det er nå blir det å få hobbyverkstedet i stand til egne Forder og Ikke mere gratis motorbygg hjelp.

 

Ingen må tro jeg på død og liv ikke vil starte firma. dette har vært drømmen i mangen år og den er ikke død.(utsatt:)

 

Jeg er akkuratt ferdig med 3år som midlertidig ufør. Og er er inne til vurdering for varig ufør nå. Hvor lang tid denne saksbehandlingen tar vet jeg ikke men går vel fort til høsten kansje.

 

Får Jeg alt til å klaffe senere vil Jeg gjøre alt jeg kan for å gi bra service og hjelp til Klubbens medlemmer(og andre) om det er ønskelig. Klare og rene linjer og forståelse og Vil om helsa tilater det stille opp på div aktiviteter å være en resusj her på Østlandet. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Sannheten skal frem vettu ;)

 

Dette med NAV er veldig vanskelig. Det skal være enten eller for dem. Men, faktisk på den annen side(!) hvis man ikke tjener nok til å faktisk ha satsen for livsopphold så har du krav på stønad fra NAV. Har du sjekket opp reglementet ang dette? Du vil nok ikke få disse svarene fra saksbehandleren, men via en advokat kan du finne ut av dette. Siden du ikke har inntekt i dag så har du også muligens krav på fri advokat også. Dette kan du sjekke opp om du vil. Jeg personlig vil da anbefale deg Hanne Lilleby. Holder til i Storgata 10 om hun ikke har fått lokale sammen med sin onkel ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke dette noe med livsopphold å gjøre. Jeg mottar stønad fra nav nå som dekker akkuratt minste sattsen for enslig.

 

Tror ikke det er aktuelt å friskmelde seg 100% å gå ut av 10år i systemet for å starte firma for så se det går så dårlig at Jeg skal søke sosialhjelp for å få livsopphold det er jo helt på trynet.

 

Men nå føler jeg har brettet ut nok om privat livet mitt her inne og de som føler de trengte å hvite hva som skjer vet det nå.,

Det håper Jeg kan respekteres og tråden stenges. det har vel stått slett på den aldri så lenge. ;)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Helt ufattelig. Her inne er jo alle moderatorene superklar til å slette så mye som mulig. Har de begynt å mista grepet??? Skjerpings!!!!

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...