jakob Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Bilen er rimelig tungstartet, må kinne ei stund før den tenner, og enda litt til for at den skal starte. Sviver helt fint og går som ei kule ellers, men er som sagt tungstartet. Bilen er gått 131.ooo og lurer på om det kan være partikkelfilteret som er årsaken? Andre forslag kan også taes imot. Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Den har vel ikke partikkelfilter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted December 18, 2011 Author Share Posted December 18, 2011 (edited) Ikke? mulig det er dieselfilter eg meiner da fikk iallefall beskjed av verksted at et filter kunne vere årsaken Edited December 18, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Bare nå den er tungstartet eller var den det i sommer også? Om glødepluggene ikke virker blir den veldigt tungstartet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Prøv å glød 2 ganger, og se om den starter lettere da. Evt få ett verksted til å bytte glødeplugger med avtalt pris. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 (edited) Glødepluggene er nye, er slik både varm og kald, også om sommern.. Takker for respons Edited December 19, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Kan være diesel, som siger tilbake mot tank. Har fikset noen BMWèr med å montere en veis ventil, til spyler system. Har funka bra på dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 (edited) Ja, har en liten tanke på det selv.. Tar på en måte litt tid før dieselen kommer, og enda litt lengre tid på å bygge opp trykket..? Innspill? Edit: Hvordan er det å skifte dieselfilter på denne? Må det fylles opp med diesel før montering og/eller må systemet luftes etter filterbytte? Edited December 19, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted January 10, 2012 Author Share Posted January 10, 2012 (edited) Drar opp denne igjen. Hadde bilen på verksted for drøye 4 dager siden, og etter det så har det begynt å vibrere i clutchpedalen når den blir tråkket inn. Om du sitter og holder clutchen inne så begynner den å vibrere. Lurer på om dette kansje kan vere utløserlageret? Har også snakka med mange verksted og dem sier at focusen vår har et svinghjul som er "dobbelt" eller har en slags form for veske oppi.. dette kan vere lekket ut og da blir det virbrasjoner osv.. Har da sett på nytt svinghjul, men dette er Massivt.. Har det noe å si? Noen som vet om dette passer? kommer komplett med clutch og utløserlager også Denne clutchen ser ut til å ha fjæret senter. Gjør vell samme jobb som et dobbelt svinghjul? tar opp verste rykk og napp? Er fremdeles en 1,8 tdci 04 mod. FORD FOCUS 1.8 TDCi SOLID MASS FLYWHEEL CLUTCH KIT & SLAVE CYLINDER 2001-2004 Edited January 10, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now