Tore_TJ Posted December 25, 2012 Posted December 25, 2012 Men sandwich blir stående uten filter,for det står jo på filterflytteren:)Jeg må ha et lokk der istede for filteret..? Du bruker ikke sandwich men en filterflytter. Den blender der oljefilteret sto og sender olja videre.
KNAa Racing Posted December 25, 2012 Author Posted December 25, 2012 Den ser jeg,men jeg vil bruke sandwich med termostat,å da må jeg vel ha 4 slanger da..
ford-racing Posted December 25, 2012 Posted December 25, 2012 Jeg har det slik på sierra'n som du vil ha det KNA. Her er et dårlig bilde men . "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
KNAa Racing Posted December 25, 2012 Author Posted December 25, 2012 Ja,det går ikke med andre ord.Man må ha 2 sløyfer hvis det skal brukes sandwich med termostat. Fra denneTil oljekøler.Ny sløyfe med disse Eller som ford racing,som blir det samme.
rapid Posted December 27, 2012 Posted December 27, 2012 eg liker desse.. http://www.burtonpower.com/parts-by-brand/brands-m-to-n/mocal-aeroquip/mocal-in-line-oil-thermostat-5-8-bsp-threads-mocot2d.htmlkopler den inn på slangene til olje køler. motor ut-inn filter-inn termostat- oljekjøler-tilbake til termostat- inn på motor.då bruker du dei 2 du har bilde av i bunn og ikkje sandwich. eg personlig har fjernet dei orginale vatn til olje, fordi jo enklere jo betre
vinge87 Posted December 27, 2012 Posted December 27, 2012 Skal helt klart selv gå for Mocal sitt system med termostat selv Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Tore_TJ Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 eg liker desse.. http://www.burtonpower.com/parts-by-brand/brands-m-to-n/mocal-aeroquip/mocal-in-line-oil-thermostat-5-8-bsp-threads-mocot2d.htmlkopler den inn på slangene til olje køler. motor ut-inn filter-inn termostat- oljekjøler-tilbake til termostat- inn på motor.då bruker du dei 2 du har bilde av i bunn og ikkje sandwich. eg personlig har fjernet dei orginale vatn til olje, fordi jo enklere jo betre Ved å fjerne den originale har du redusert kjøleevnen tilsvarende en 13 raders oljekjøler i følge de som har forsket på dette.. I tillegg er det fordeler under oppvarming av motoren at man får raskere temp på sakene.. Du har mao nedgradert så vil ikke påstå det er bedre.. Vet folket egentlig hvilken oljetemp de har før de monterer ekstra kjølere?
Slåstad RS Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 "Vet folket egentlig hvilken oljetemp de har før de monterer ekstra kjølere? " Skjeldent har jeg inntrykk av. Hvis Cosworth mener den originale 2,8inj kjøleren er god nok , så skal man ikke se bort i fra at det er bra greier. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Tore_TJ Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 "Vet folket egentlig hvilken oljetemp de har før de monterer ekstra kjølere? " Skjeldent har jeg inntrykk av. Hvis Cosworth mener den originale 2,8inj kjøleren er god nok , så skal man ikke se bort i fra at det er bra greier. Tja.. hadde 105grader som maks olje og vanntemp etter flere runder med frisk kjøring på acr med kun standard kjølesystem.. Skulle jeg kjørt noe enduranceløp hadde det nok blitt i overkant..
Slåstad RS Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Tja.. hadde 105grader som maks olje og vanntemp etter flere runder med frisk kjøring på acr med kun standard kjølesystem.. Skulle jeg kjørt noe enduranceløp hadde det nok blitt i overkant..Selvfølgelig alt ettersom hvordan ting blir brukt.Fordelen med den originale er jo varmeveksler egenskapen. Hvis en må oppgradere så mener jeg at en bør montere en ekstra kjøler som er termostatstyrt. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Tore_TJ Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Selvfølgelig alt ettersom hvordan ting blir brukt.Fordelen med den originale er jo varmeveksler egenskapen. Hvis en må oppgradere så mener jeg at en bør montere en ekstra kjøler som er termostatstyrt. Det har du helt rett i. Og skal man i tillegg ha remote oljefilter så er løsningen over med en inline termostat flott. Men ikke fjern varmeveksleren..
vinge87 Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Nettop derfor det er viktig med termostat.... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
hår ball Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 har i 9 av 10 tilfelder fjernet varmeveksleren, hver gang gikk vanntemp betydelig ned. Men kjører selvsagt olje kjøler med termostat!
Tore_TJ Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 har i 9 av 10 tilfelder fjernet varmeveksleren, hver gang gikk vanntemp betydelig ned. Men kjører selvsagt olje kjøler med termostat! Vanntemp er en ting, men ha skjedde med oljetemp? Regner med du prøvde uten oljekjøler?Har ikke prøvd dette i praksis da jeg har blitt innprenta med at man bør beholde veksleren så greit å vite
hår ball Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 har kun tatt bort veksleren sammen med montering av olje kjøler, så det kan jeg desverre ikke svare på..
rapid Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Vanntemp er en ting, men ha skjedde med oljetemp? Regner med du prøvde uten oljekjøler?Har ikke prøvd dette i praksis da jeg har blitt innprenta med at man bør beholde veksleren så greit å vite eg har aldri hatt begge deler, fjernet alltid veksleren når eg har montert kjøler, men med ein 10 rader(ein som er 10 cm breiere enn den vanlige til mocal) har eg hatt ca 5 grader på lavere vatn temp og ca 10 grader lavere olje temp. testet opp fjellovergang sommers dag før og etter vist eg ikkje hugser feil var det neste 25 i skyggen den dagen.men heilt enig i det ein seier om raskere driftemp på oljen med varme veksler. so er det snakk om sigdal vinter kjøring so beholder ein den so klart. men termostat er godt å ha
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now