Jump to content

Recommended Posts

Posted

jeg har handla en del på ebay. Er mye gromme deler der aldri hatt noe prob. Skal kanskje kjøpe en 2jz motor med getrag kasse etterhvert jeg også på ebay. Eller så kan du sjekke supra forumet i england, ofte til salgs der...

Posted

forskjell på:

 

1jz vvt

1jz gte

2jz vvt

2jz gte

 

er??

 

på drift-it sine sider så solgte dem ikke 2zj singelturbo? må bygge om fra TT selv da?

 

 

gte er twin turbo motorene de er sterkere enn suge motorene som heter ge.Nesten som 2wd og cosworth 4w4 motorene. vvti blir det samme som vtec variable ventiltider...Får ikke singel turbo orginalt må bygges om :)

Posted (edited)

gte er twin turbo motorene de er sterkere enn suge motorene som heter ge.Nesten som 2wd og cosworth 4w4 motorene. vvti blir det samme som vtec variable ventiltider...Får ikke singel turbo orginalt må bygges om :)

 

da er jeg med. veit at de ikke kom med singelturbo orginalt, men drift-it selger jo 1jz singelturbo, så hvorfor ikke 2jz som er mest populær som singelturbo?

 

EDIT: men dem bygger vel om for deg hvis du vil det så :)

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Posted

da er jeg med. veit at de ikke kom med singelturbo orginalt, men drift-it selger jo 1jz singelturbo, så hvorfor ikke 2jz som er mest populær som singelturbo?

 

EDIT: men dem bygger vel om for deg hvis du vil det så :)

 

ok, gjør sikkert det. :)

Posted

forskjell på:

 

1jz vvt

1jz gte

2jz vvt

2jz gte

 

er??

 

på drift-it sine sider så solgte dem ikke 2zj singelturbo? må bygge om fra TT selv da?

 

1jz=2.5l

2jz=3.0l

 

mener jeg på ivertfall.

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

gte er twin turbo motorene de er sterkere enn suge motorene som heter ge.Nesten som 2wd og cosworth 4w4 motorene. vvti blir det samme som vtec variable ventiltider...Får ikke singel turbo orginalt må bygges om :)

Ge og gte er samme blokken og veiven, rådene.Tåler like mye. forskjellen ligger i stempel og underspyling av stempel og annen oljepumpe. Det beste er å kjøpe uten vvti da det er begrenset med trimmedeler til vvti topp. Men det er ikke problem med vvti, som dere sikkert vet så bruker fredrik aasebø vvti motor i driftesupraen som han har her hjemme i norge. Masse trimmedeler til 2jz i usa. 1jz tåler mer turtal. Hvis du tenker 400 hk med turtallsvillig motor kjøp 1jz. 2jz liker seg ikke over 8000 omd.

 

Hvis du vil ha en motor så hadde jeg godt for 2jzgte med f.eks brian crower sportsmann råder. Da tåler motoren hele 1200 hk. Men de originale rådene tåler også mye hk, 2jz gte topp har bedre flow en 1jzgte toppen. Ikke problem å hente 700 hk helt original motor. Ebay er billigere.

http://www.youtube.com/watch?v=5rcWSDAnJJg DENNE har orginal bunndel.

 

drift it er meget bra , kassse får du tak i fra bakaxel.se omsveisa m3 kasser

 

hva sier du asil tenk hvis cosworthen blir som denne.

 

http://www.youtube.com/watch?v=NPCWHHdOFjQ

Edited by despomann

frode r

Posted

X2

 

1100 KG SIERRA. SUPRA 1600 KG. Pluss morro med noe annet en alle har. Men det er byggingen som er morro. Kjøringen kommer som nr to.

frode r

Posted

Men det er ikke problem med vvti, som dere sikkert vet så bruker fredrik aasebø vvti motor i driftesupraen som han har her hjemme i norge.

Fredric har nok en 2JZ-GTE som er litt av hvert.. ikke-VVTi bunndel og VVTi topplokk siden ACR i 2010.. :) Men den er nesten standard bortsett fra eksterne deler og yter 615hk/823Nm på 1.58Bar..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...