wernerchstrand Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 (edited) Hei har akkurat kjøpt meg ny FORD SCORPIO 2.0 CL GAE med OHC motor men har litt problemer med motoren den går enkelte ganger på bare på 3 sylindere den fjusker å går i maks 5 minutter å så dør den bare å får ikke start igjen før eventuelt et par timer er gått men i de værste tilfellene så må jeg vente til neste dag hvis det er noen som har tips på hvordan jeg skal få fikset dette så gjerne ta kontakt gjerne legg meg til på msn the1ncjunior@hotmail.com for en hyggelig scorpio prat Edited December 7, 2011 by wernerchstrand
RS_Hage Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 Ta av luftfilterboksen å se om gassern renner over. Vært borti det to ganger før på cl. Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest
wernerchstrand Posted December 11, 2011 Author Posted December 11, 2011 fikk start men er fortsatt feil tenningsrekkefølge noen som vet hvordan den skal stå å evt. har bilde av hvordan det står? ?
RS_Hage Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 1 er vel den lengst unna motoren om du skjønner. På lokket. Så er det 1342 med klokka. Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest
wernerchstrand Posted December 11, 2011 Author Posted December 11, 2011 bakerst på motoren eller fremst på motoren?
Truckdriver Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 Syl1 er fremst på motoren. Det som ble ment her var sansynligvis hvor syl1 er på fordeler. Er du usikker på hvor syl1 står så tar du av fordelerlokk, rotor, og plastdekslet under rotor. I en posisjon er det ett lite hakk i kanten av fordeler. Pluggledningen som festes over det hakket er til syl1. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
wernerchstrand Posted December 11, 2011 Author Posted December 11, 2011 ok skall prøve det imorgen takk for svar
wernerchstrand Posted December 14, 2011 Author Posted December 14, 2011 det funket ikke nå står bilen i 7 stein å vil ikke starte igjen vurderer å skifte motor noen tips? det er foresten olje på pluggene er det et vanlig problem på 2.0 cl motor?
Sierra-Ole Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Hvis du har olje på pluggene så har du nok noen utslitte ventiltetninger. Brukte bilen vann? Er det olje i kjølevannet? Hvordan ser tennkabler/rotor/fordelerlokk ut? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
wernerchstrand Posted December 14, 2011 Author Posted December 14, 2011 bilen bruker ikke vann vet ikke om det er olje i kjølevannet har ikke sjekket enda. tennkabler rotor å fordelerlokk er nytt å det ser fortsatt bra ut
Sierra-Ole Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Hvis du har olje i ekspansjonstanken er toppakningen defekt. Er det olje på en eller flere tennplugger kan dette enten være ventiltetninger eller toppakning. Du kunne jo tatt en kompresjonstest for å utelukke toppakningen som er et typisk Sierra/Scorpio problem. Har du sjekka at du får gnist? Hvis pluggene er våte så må dem tørkes før du tester, for våte plugger tenner ikke. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
wernerchstrand Posted December 15, 2011 Author Posted December 15, 2011 jeg har gnist på pluggene skal låne meg verksted ihelga får å finne ut litt mere å det er olje på flere plugger
Truckdriver Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Ohc er ikke veldig plaget av toppakning. Olje på plugger kommer mest sansynlig av dårlige ventiltetninger og styringer. Oljeforbruk derfra har en større tendens til å legge seg på pluggene enn oljeforbruk fra stempelringene. Det er heller ikke helt uvanlig at stempelringene kokser fast. Fastkoksete stempelringer gir høyt oljeforbruk og dårlig effekt.Får du mye olje på pluggene kan nok det forklare problemet med fjusking.Bytte av motor til en annen brukt ohc vil mest sansynlig ikke hjelpe, da dårlige ventiltetninger og styringer er en gjennganger på de. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now