dohcboy Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 kjatti, da får man jaggu betale for det oxo Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Tore_TJ Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 On 12/11/2011 at 6:37 PM, Sierra 2.9 said: 909motorsport du tenker på? de selger da ikke coilovers fra Bilstein? Hehe.. 909 Bilstein coilovers mao grp.A 909 deler er Ford sine motorsport deler enkelt forklart.. Hadde det på min en stund og de er ikke spes bra på gata. On 12/11/2011 at 11:03 PM, dohcboy said: kjatti, da får man jaggu betale for det oxo De er ikke dyre brukt..
Sierra 2.9 Posted December 12, 2011 Author Posted December 12, 2011 On 12/11/2011 at 11:22 PM, Tore_TJ said: Hehe.. 909 Bilstein coilovers mao grp.A 909 deler er Ford sine motorsport deler enkelt forklart.. Hadde det på min en stund og de er ikke spes bra på gata. Åja, det viste jeg faktisk ikke skal ikke på gata heller da får undersøke de litt nærmere da Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i
twin turbo Posted December 12, 2011 Posted December 12, 2011 men på 909 får du forskjellige alt etter kva underlag skal brukes på vel... mener dei er forskjellige for snø grus og asfalt... trehjulsykel
Tore_TJ Posted December 12, 2011 Posted December 12, 2011 On 12/12/2011 at 10:18 PM, twin turbo said: men på 909 får du forskjellige alt etter kva underlag skal brukes på vel... mener dei er forskjellige for snø grus og asfalt... Stemmer det, du kan få de sånn som du vil ha de. De fleste som ligger til salgs har 300lb fjærer bak og er stokk stiv.
BM-RACING Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Hva er det for merke som gjelder og handle av disse coiloversa...... GAZ .. AVO ???? Sierra 2.9 : Har du fått dine ?? Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
Sierra_2.9 Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 GAZ eller AVO trur jeg blir ett fett..selv har jeg GAZ og virker som det er flest her inne som har GAZ. jeg er fornøyd med mine i hvertfall '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Sapphy Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 On 12/12/2011 at 11:30 PM, Tore_TJ said: Stemmer det, du kan få de sånn som du vil ha de. De fleste som ligger til salgs har 300lb fjærer bak og er stokk stiv.Hadde 180 bak på min, var fantastisk
Tore_TJ Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 On 12/22/2011 at 4:26 PM, Sapphy said: Hadde 180 bak på min, var fantastisk 180 er rimelig optimalt for veikjøring da
BM-RACING Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 Hvordan er 180 kontra gule koni fks...... Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
Truckdriver Posted December 27, 2011 Posted December 27, 2011 Kommer vel an på hvilke fjærer du har ilag med gule Koni vil jeg tro. Personlig synest jeg myke fjærer er håpløst ilag med gule Koni.Men hvordan blir det sammenlignet med gule Koni kombinert med Eibach f.eks kanskje?Coiloverene til dohcboy, som er de de eneste med litt komfor jeg har prøv, vil jeg si er mye mer komfortabel i myk stilling enn gule Koni kombinert med Eibach. Vet ikke hvor sterk fjærene hans er, men det er ivertfall GAZ coilovers - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Sapphy Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Koni med eibach er jo skikkelig slafsete på sierra. Hadde det på en mk3 escort en gang, der var det en fin kombo, men på sierraen ble et for mykt. Hardheten er ikke det eneste som avgjør komforten synes eg. Det verste er jo å ha dempere som er for veike på rebound i forhold til fjærhardheten, slik at bilen dabber bortover. S
ArneR Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Hadde alltid gule koni og eibach på sierraen min og synes det var perfekt både til bane og vei. Det funka bra på escorten og synes jeg. Men veldig delte meninger angående konidempere. Mange kaller de sykkelpumper, og mange har hatt problemer med de. Men eg velger å tro at i enkelte hender blir ALT drit. Og i andre hender blir det gull. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Truckdriver Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 On 12/28/2011 at 8:27 PM, Sapphy said: Hardheten er ikke det eneste som avgjør komforten synes eg. Det verste er jo å ha dempere som er for veike på rebound i forhold til fjærhardheten, slik at bilen dabber bortover. SIgrunn enig med den ja, men også motsatt. Veldig kraftig rebound med mye fjærer synest jeg blir ukomfortabelt. Og slik opplevde jeg Eibach kombinert med gule Koni på 4x4 Sierraen min. Med AVO fjærene som står på nå som er mye stivere, så synest jeg faktisk komforten er bedre At delene skal passe sammen er kanskje stikkordet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now