Kverna Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Er det noen her inne som har eller har hatt en slik bil ? Hvordan er de å kjøre, og hvordan er kvaliteten ?Mye dyre rep, eller mest slitedeler ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 (edited) Jeg har ikke hatt ST, men var en stund på jakt etter en. I den tiden var jeg mye på Focus ST Owners Club (FocusSTOC.co.uk) og det som var hovedankepunktet der var først og fremst drivstoffutgiftene. En glimrende bil å kjøre; nydelig motor med nydelig lyd frister til "uøkonomisk" kjøring, så da blir forbruket deretter. Aktiv kjøring gir seg jo også utslag i dekkforbruk :-) Ellers er STn en Focus, som jo har vist seg å være en grei bil mht driftssikkerhet. Fra deres forum (Buyers Guide)Common Problems Oil Filter Diaphram MAF Sensor ProblemsSeat Base CrackedAlternator FailureCV JointsPower steering TSBDrive Shaft TSB(no.64)Rear Gearbox MountSide Skirts - Ensure on 3dr that the skirt is firmly attached to the bodywork where it meets the rear wheel arch.ESP Module FailureWheel Breaing - Noticable by ESP system fault with 5th and 6th 'locked out' Edited December 2, 2011 by Ørjan Focus 1.6 EcoBoost Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Har prøvd en slik en, Focus er jo i utgangspuntet en flott kjørebil for norske veien, god komfort, veldig sportslige kjøreegenskaper og følelse. Muligheten for elektronisk justering av styring er genialt. Skyvet i bilen er jevnt og bra helt fra bunn av, går godt, og skal ikke mye til for at den skal gå enda bedre. Motoren er jo volvo, den er skuddsikker. Generelt eller er bilen en focus, veldig driftsikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 Høres jo bra ut. Disse har jo etterhvert blitt råbillige, og i mine øyne absolutt ett bedre valg enn mk1 rs for de som er ute etter en liten morrobil. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 (edited) Har de blitt billige? de ligger vel mellom 250 -300 for et ok eksemplar? Jeg hadde hvertfall prøvd å finne et eksemplar med lav km, mtp generelle slitedeler i motor. Om du vurderer å kjøpe, ikke gå for den orange som står ved "sundebru". Dette er en gammel demobil, som har vært kræsjet, skjøtet på ford med en org focus, og har stått stille i over 2 år.... Jeg var å kikkka på den da for over 2 år siden.. ikke bra.. Rs kontra ST, tror jeg hadde valgt RS`en jeg, ihvertfall om jeg ikke skulle bruke bilen hveeeer dag og dra på masse km. ST er jo mye med moderne bil på alle mulige måter da, mens RS, ja det er jo en RS.. Edited December 2, 2011 by 2.8i TIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 Har de blitt billige? de ligger vel mellom 250 -300 for et ok eksemplar? Jeg hadde hvertfall prøvd å finne et eksemplar med lav km, mtp generelle slitedeler i motor. Om du vurderer å kjøpe, ikke gå for den orange som står ved "sundebru". Dette er en gammel demobil, som har vært kræsjet, skjøtet på ford med en org focus, og har stått stille i over 2 år.... Jeg var å kikkka på den da for over 2 år siden.. ikke bra.. Rs kontra ST, tror jeg hadde valgt RS`en jeg, ihvertfall om jeg ikke skulle bruke bilen hveeeer dag og dra på masse km. ST er jo mye med moderne bil på alle mulige måter da, mens RS, ja det er jo en RS.. Ja ser de begynner på 220(var vel det den gamle kjøreskolebilen lå på) og oppover. Sendte en mail på den du nevner, men da er jo det greit. Hadde ikke kjøpt den for 200' blank engang når selger er såpass useriøs og ikke opplyser om det. Vil gjerne ha en så ny bil som mulig, da ting går fremover med teknologi og ikke minst sikkerhet, og en 5syl motor i utgangspunktet har ett større potensiale enn en 4syl. Er også 25% større motorvolum i st'en @Ørjan: Er vel også kjent feil at ladetrykkstyringa går på disse ?En st i mine øyne er ikke en samlerbil, så derfor passer det bra for en som skal brukes som bruksbil og kjøres 20' i året Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now