Jump to content

Noen med focus st mk2 her inne ?


Kverna

Recommended Posts

Jeg har ikke hatt ST, men var en stund på jakt etter en. I den tiden var jeg mye på Focus ST Owners Club (FocusSTOC.co.uk) og det som var hovedankepunktet der var først og fremst drivstoffutgiftene. En glimrende bil å kjøre; nydelig motor med nydelig lyd frister til "uøkonomisk" kjøring, så da blir forbruket deretter. Aktiv kjøring gir seg jo også utslag i dekkforbruk :-)

 

Ellers er STn en Focus, som jo har vist seg å være en grei bil mht driftssikkerhet.

 

Fra deres forum (Buyers Guide)

Common Problems

 

Oil Filter Diaphram

MAF Sensor Problems

Seat Base Cracked

Alternator Failure

CV Joints

Power steering TSB

Drive Shaft TSB(no.64)

Rear Gearbox Mount

Side Skirts - Ensure on 3dr that the skirt is firmly attached to the bodywork where it meets the rear wheel arch.

ESP Module Failure

Wheel Breaing - Noticable by ESP system fault with 5th and 6th 'locked out'

 

Edited by Ørjan

Focus 1.6 EcoBoost

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd en slik en, Focus er jo i utgangspuntet en flott kjørebil for norske veien, god komfort, veldig sportslige kjøreegenskaper og følelse. Muligheten for elektronisk justering av styring er genialt. Skyvet i bilen er jevnt og bra helt fra bunn av, går godt, og skal ikke mye til for at den skal gå enda bedre. Motoren er jo volvo, den er skuddsikker. Generelt eller er bilen en focus, veldig driftsikker.

Link to comment
Share on other sites

Har de blitt billige? de ligger vel mellom 250 -300 for et ok eksemplar? Jeg hadde hvertfall prøvd å finne et eksemplar med lav km, mtp generelle slitedeler i motor.

 

Om du vurderer å kjøpe, ikke gå for den orange som står ved "sundebru". Dette er en gammel demobil, som har vært kræsjet, skjøtet på ford med en org focus, og har stått stille i over 2 år.... Jeg var å kikkka på den da for over 2 år siden.. ikke bra..

 

Rs kontra ST, tror jeg hadde valgt RS`en jeg, ihvertfall om jeg ikke skulle bruke bilen hveeeer dag og dra på masse km. ST er jo mye med moderne bil på alle mulige måter da, mens RS, ja det er jo en RS.. ;)

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

Har de blitt billige? de ligger vel mellom 250 -300 for et ok eksemplar? Jeg hadde hvertfall prøvd å finne et eksemplar med lav km, mtp generelle slitedeler i motor.

 

Om du vurderer å kjøpe, ikke gå for den orange som står ved "sundebru". Dette er en gammel demobil, som har vært kræsjet, skjøtet på ford med en org focus, og har stått stille i over 2 år.... Jeg var å kikkka på den da for over 2 år siden.. ikke bra..

 

Rs kontra ST, tror jeg hadde valgt RS`en jeg, ihvertfall om jeg ikke skulle bruke bilen hveeeer dag og dra på masse km. ST er jo mye med moderne bil på alle mulige måter da, mens RS, ja det er jo en RS.. ;)

Ja ser de begynner på 220(var vel det den gamle kjøreskolebilen lå på) og oppover. Sendte en mail på den du nevner, men da er jo det greit. Hadde ikke kjøpt den for 200' blank engang når selger er såpass useriøs og ikke opplyser om det.

 

Vil gjerne ha en så ny bil som mulig, da ting går fremover med teknologi og ikke minst sikkerhet, og en 5syl motor i utgangspunktet har ett større potensiale enn en 4syl. Er også 25% større motorvolum i st'en :)

 

 

@Ørjan: Er vel også kjent feil at ladetrykkstyringa går på disse ?

En st i mine øyne er ikke en samlerbil, så derfor passer det bra for en som skal brukes som bruksbil og kjøres 20' i året :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...