Jump to content

Byggd om fra elektronisk til stift tenning, men et stort problem

Recommended Posts

Posted

Som topic sier :S

Skulle stille tenninga i dag, men den reimskiva som står på motoren er jo til elektronisk, og jeg bygde om til stift tenning, så ikke noe stemmer, jeg ser 5 streker på den som er på bilen nå, så endte opp med å sette tenninga på 0.. Siden jeg forstår ikke dette lengre, bilen går som en bøtte med dritt

1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med

1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.

Posted

Legg bort tenningslampa. legg en hånd på gasswaiern å en på fordelern. Så gasser du mens du justerer og har øynene igjenn :lol: Hold på sånn til det høres ut som motoren har det fint :D

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Posted

Skru ut plugg nr 1 (nærmest register) så stikker du en pinne i plugghullet, finn ØD (øvre dødpunkt) og merk av på nedre reimskive samt motor, så lager du en merke sånn ca 8´ før ØD og turner reimskive til 8´ skru i plugg.

Løsne skruen til fordeler så fordeler sitter såpass løs at du kan vri på fordeler.

Napp ut coil kabel fra fordelerlokk og sett kabel-ende nærme jord, sett på tenning (ikke start motor men ha på tenning sånn at det lyser i lampene i intrumentbrettet) vri fordeler først mot klokka, så vrir du fordeler sakte med klokka til du ser en gnist på coilkabel.

Stram fordeler, sett på coilkabel til fordeler, og start opp.

-Rs Cosworth-

Posted (edited)

fant http://www.fordmanuals.org/page-1552.html :) men takk for svar :D blir snart gal av denne motoren

Jeg blir **** meg gal av bilen!!!! når den står i tdc så er ikke merke på motoren i nærheten av reim merkene!! og hvis jeg vrir å kåler til jeg treffer tdc på reima så dør motoren nesten..... Når den ble stilt på tdc etter fordeler merke så er reima LANGT ifra merke på motoren.. Skulle sjekke om den har hoppet over 1 tann

er det merke på alle 3 hjula på ohc ? eller kun kam og veiv.. stilte kam merke ned mot veiva, rotor mot merke på fordeler så står tenninga på 2 grader merke på veiva. Men når jeg starter bilen og tar med tennings lampe så er alt helt på jorde i følge lampa

Edited by Trolljegeren

1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med

1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.