Trolljegeren Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Som topic sier :S Skulle stille tenninga i dag, men den reimskiva som står på motoren er jo til elektronisk, og jeg bygde om til stift tenning, så ikke noe stemmer, jeg ser 5 streker på den som er på bilen nå, så endte opp med å sette tenninga på 0.. Siden jeg forstår ikke dette lengre, bilen går som en bøtte med dritt 1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.
Sierra 2.9 Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Legg bort tenningslampa. legg en hånd på gasswaiern å en på fordelern. Så gasser du mens du justerer og har øynene igjenn Hold på sånn til det høres ut som motoren har det fint Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i
Dolk Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Skru ut plugg nr 1 (nærmest register) så stikker du en pinne i plugghullet, finn ØD (øvre dødpunkt) og merk av på nedre reimskive samt motor, så lager du en merke sånn ca 8´ før ØD og turner reimskive til 8´ skru i plugg. Løsne skruen til fordeler så fordeler sitter såpass løs at du kan vri på fordeler. Napp ut coil kabel fra fordelerlokk og sett kabel-ende nærme jord, sett på tenning (ikke start motor men ha på tenning sånn at det lyser i lampene i intrumentbrettet) vri fordeler først mot klokka, så vrir du fordeler sakte med klokka til du ser en gnist på coilkabel. Stram fordeler, sett på coilkabel til fordeler, og start opp. -Rs Cosworth-
Sierra 2.9 Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Det er vel og et alternativ Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i
Trolljegeren Posted November 29, 2011 Author Posted November 29, 2011 fant http://www.fordmanuals.org/page-1552.html men takk for svar blir snart gal av denne motoren 1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.
Trolljegeren Posted November 29, 2011 Author Posted November 29, 2011 (edited) fant http://www.fordmanuals.org/page-1552.html men takk for svar blir snart gal av denne motorenJeg blir **** meg gal av bilen!!!! når den står i tdc så er ikke merke på motoren i nærheten av reim merkene!! og hvis jeg vrir å kåler til jeg treffer tdc på reima så dør motoren nesten..... Når den ble stilt på tdc etter fordeler merke så er reima LANGT ifra merke på motoren.. Skulle sjekke om den har hoppet over 1 tann er det merke på alle 3 hjula på ohc ? eller kun kam og veiv.. stilte kam merke ned mot veiva, rotor mot merke på fordeler så står tenninga på 2 grader merke på veiva. Men når jeg starter bilen og tar med tennings lampe så er alt helt på jorde i følge lampa Edited November 29, 2011 by Trolljegeren 1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.
Recommended Posts