Cossie85 Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Hei. Har kjøpt meg en sierra sedan 2,0i. Har lyst og senke den, men er usikker på evt hvor mye. Jeg vil at det skal være lavt, ikke alt for lavt. (skal klare og komme meg frem uten subbing overalt) Og at det blir plass til evt 17 eller 18" felger. Blir 40mm senking foran og bak litt lite, eller burde jeg gå for 45 eller mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 skal det godkjenes? 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra 2.9 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 kapp 3 ringer forran å 2 bak. da er det perfekt med 17". Dette blir aldri godkjent. Evt 40mm senk er pent vis du skal kjøpe fjører Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie85 Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 skal det godkjenes? ja, skal det... kapp 3 ringer forran å 2 bak. da er det perfekt med 17". Dette blir aldri godkjent. Evt 40mm senk er pent vis du skal kjøpe fjører tenkte og godkjenne det.. 40 blir pent, 45 blir for mye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Med 40/40 senk (som er/var det einaste som var godkjent før) så blir den sigen i ræva Eller for høy framme med andre ord The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 ikkje kapp fjører vis du har litt "aktiv" kjøring der du muligens får noe hjulløft for er mange som har enda sine dager når fjøra har landet på feil sted... fjører koster ikkje allverden like vel, men hadde vurdert å kjøpt komp pakke med kurante bilstein eller koni dempere sammen. varierer også mye dei 40mm alt etter produsent( tenker da hovedsakli på dei billigeste setta)... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 ikkje kapp fjører vis du har litt "aktiv" kjøring der du muligens får noe hjulløft for er mange som har enda sine dager når fjøra har landet på feil sted... fjører koster ikkje allverden like vel, men hadde vurdert å kjøpt komp pakke med kurante bilstein eller koni dempere sammen. varierer også mye dei 40mm alt etter produsent( tenker da hovedsakli på dei billigeste setta)... i alle dager.. hvis du har en sånn kjørestil at du faktisk for hjulløft(!!) er fjøren det MINSTE problemet du vil få med bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 kjøp et komplett kit med dempere og fjører som passer sammen med en gang.veldig fornøyd med bilstein og spax.mye morsommere å ha en bil med god handling og komfort enn noe billig ræl som kanskje ser bra ut bare for å få den ned på bakken. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 i alle dager.. hvis du har en sånn kjørestil at du faktisk for hjulløft(!!) er fjøren det MINSTE problemet du vil få med bilen Om du kapper fjæra slik at fjæras fjæringsvei blir kortere enn hjulopphenges fjæringsvei så skal det faktisk ikke så mye til for å få hjulløft. Om du ikke vil at den skal subbe så bør du ha senkesett med bakfjærer som er ganske stive. Så mao styr unna f.eks Jamex og Eibach, som har myke bakfjærer som siger en del.Har ikke kjørt så lenge med de enda, men prøver ut AVO fjærer på cossien min. De jeg har er i orginal cossie høyde, men du får de som senkefjærer også. Fordelen med de er at de har rimelig stiv bakfjær.Det er høyden bak som har mest å si for framkommeligheten. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie85 Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 Med 40/40 senk (som er/var det einaste som var godkjent før) så blir den sigen i ræva Eller for høy framme med andre ord Blir så u-fint med høy foran lav bak.. jeg vil ha lik høyde foran og bak.. andre tips da? Om du kapper fjæra slik at fjæras fjæringsvei blir kortere enn hjulopphenges fjæringsvei så skal det faktisk ikke så mye til for å få hjulløft. Om du ikke vil at den skal subbe så bør du ha senkesett med bakfjærer som er ganske stive. Så mao styr unna f.eks Jamex og Eibach, som har myke bakfjærer som siger en del.Har ikke kjørt så lenge med de enda, men prøver ut AVO fjærer på cossien min. De jeg har er i orginal cossie høyde, men du får de som senkefjærer også. Fordelen med de er at de har rimelig stiv bakfjær.Det er høyden bak som har mest å si for framkommeligheten. Virker som coilovers er det beste og gå for da.. så kan jeg få ustert det høyden jeg vil ha selv. Så blir det likt både foran og bak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra 2.9 Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 (edited) http://909motorsport.mystore3.no/products/gaz-coilover-kit-2wd-cosworth Litt mye å koste på en 2.0i kanskje Det finnes kanskje noen som er billigere en di der da, men er uansett dyrt Edited November 27, 2011 by Sierra 2.9 Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 (edited) 40-40 er jo ikke senk! 75-45, fåes med tuv til sierra! http://www.astina.dk/ford/sierra-c-35_877.html =)=) Edited November 27, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie85 Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 http://909motorsport.mystore3.no/products/gaz-coilover-kit-2wd-cosworth Litt mye å koste på en 2.0i kanskje Det finnes kanskje noen som er billigere en di der da, men er uansett dyrt Koster litt. det gjør jo det.. men er et prosjekt. så skal påkostes en del etterhvert. men takk for tips:) 40-40 er jo ikke senk! 75-45, fåes med tuv til sierra! http://www.astina.dk/ford/sierra-c-35_877.html =)=) 75-45, og da mener du det blir en bra høyde? med tanke på 17 evt 18" på`? sia her så det litt mer rimligere ut.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Koster litt. det gjør jo det.. men er et prosjekt. så skal påkostes en del etterhvert. men takk for tips:) 75-45, og da mener du det blir en bra høyde? med tanke på 17 evt 18" på`? sia her så det litt mer rimligere ut.. skal du ha den LAV, noe jeg mener er et must;) så gå for 75-45,, ellers har du jo 55-40. så kjøper du justerbare gaz dempere fra burton:) Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie85 Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 hvordan vil det bli med 75-45 da? med tanke på subbing, 17 eller 18" og godkjenning? blir det lik høyde foran og bak med 75-45 og 55-40.. skjønner det ikke blir lik. men vil det se likt ut? at den ikke er for høy foran og lav bak og omvendt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Om du senker 75 i front tror jeg neppe du får på 17", tror ratt ikke du får på 16" en gang. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie85 Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Om du senker 75 i front tror jeg neppe du får på 17", tror ratt ikke du får på 16" en gang. Det blir for lavt da.. skal ha plass til 17 evt 18".. hvis jeg senker den 55-40 da? Vil det da være plass? og vil det bli lik høyde foran og bak? at det ser likt ut.. Gidder ikk gå til innkjøp av noe før jeg vet hvem type senking som er passe. ikke for høy, ikke for lav og ikke så den er høyere i front eller rompe.. ingen som kan hjelpe meg??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 (edited) 17" går fiiiint! kjørte med 225/40/17:)de hjla hadde ET32. seff er kanten i buen bretta opp da:) Edited November 28, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 17" går fiiiint! kjørte med 225/40/17:)de hjla hadde ET32. seff er kanten i buen bretta opp da:) 225/40/17?? det har jeg ikke sett kunne tenkt meg slig dekkdim selv 40mm senk er ikke lavt mener jeg, 55mm passet bedre om du vil ha lav bil.ingen problem med 17-18" felger om du har rett dekk og ET på felgene. 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 tenk på att rulle omkrets skal vere innen for +-5% av org altså høyde på dekk skal ikkje vere høyere selv om det er 13" eller 18" men bredde er som regel noe breiere ja.... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 (edited) 225/40/17?? det har jeg ikke sett kunne tenkt meg slig dekkdim selv 40mm senk er ikke lavt mener jeg, 55mm passet bedre om du vil ha lav bil.ingen problem med 17-18" felger om du har rett dekk og ET på felgene. beklager, det var vell på 18" hjula. *215/40/17* var det jeg mente:) og trådstarter, Få tlfn`n nr så skal jeg sende deg bilder:) Edited November 30, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 TS: Kommer du fra VW/VAG biler tidligere ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie85 Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 225/40/17?? det har jeg ikke sett kunne tenkt meg slig dekkdim selv 40mm senk er ikke lavt mener jeg, 55mm passet bedre om du vil ha lav bil.ingen problem med 17-18" felger om du har rett dekk og ET på felgene. men var noen som sa at, hvis jeg senker 40-40, så blir den fortsatt høyere i fronten enn rompa. selvom det er lik senking. så da kan jeg gå for 55-40, å det vil bli "likt" foran og bak? jeg vil verken at fronten skal være høyere enn rompa eller omvendt.. men se likt ut og ha plass til 17 evt 18 compomotive felger.. beklager, det var vell på 18" hjula. *215/40/17* var det jeg mente:) og trådstarter, Få tlfn`n nr så skal jeg sende deg bilder:) sendt deg pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 min er senket noe rundt 55/50.. synes det ikke burde være lavere enn det om man skal bruke bilen som normalt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie85 Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 min er senket noe rundt 55/50.. synes det ikke burde være lavere enn det om man skal bruke bilen som normalt.. Det var pent.. hvor store hjul har du på`? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now