Jump to content

Recommended Posts

Posted

ble nødt til å sette min bil på verksted. Pga, strømmen stoppet ved fordeler og jeg skjønte ingenting.

På verkstedet der sa de at ECU'n var ødelagt.. kjøpte ny ecu hoss "Br Racing V6", de fikk den men bilen startet ikke likevell..

verksedet (et svært bra og politelig verksted) sa: vi skjønner ingenting! :( :( :( :( :( :(

 

noen som har anelse om hva jeg kan gjøre?? kan ecu ha vært ødelagt fra før av? :angry:

Guest Expl0rer^
Posted

skal gjøre susen det

Posted

stopper den ved fordeler, er det vel hele fordeleren som er gåen da.. om du ikke har glemt å plugge inn en kabel under fordeleresnn (er dette på ohc motoren..)

Guest Mr.Escort
Posted

tenningsmodul hvis det er dette på denne? coilen? fordeleren som er gåen?

gnistrer den fra coil til jordingspunkt? fra plugg ledning til jord?

er et av disse alternativene ihvertfall

Guest Lille rudi
Posted

Går de ann å måle coilen? Min stoppe etter 5 sec nå for 10 min sidn, den bare daua rett ut.

 

 

Viss man sette ein plugg i den ledningen som skal til fordelerlokke, skal ikke den gniste då?

 

Har sjifta kabler,ledninger men ikke lokk eller fordeler.

 

 

Dette er og ein och

Posted
ble nødt til å sette min bil på verksted. Pga, strømmen stoppet ved fordeler og jeg skjønte ingenting.

På verkstedet der sa de at ECU'n var ødelagt.. kjøpte ny ecu hoss "Br Racing V6", de fikk den men bilen startet ikke likevell..

verksedet (et svært bra og politelig verksted) sa: vi skjønner ingenting! :(  :(  :(  :(  :(  :(

 

noen som har anelse om hva jeg kan gjøre?? kan ecu ha vært ødelagt fra før av? :angry:

Hvilken strøm stoppet ved fordeleren?

Edit: Og hvilken bil/motor er det?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Posted

1989 2.9i efi.

strømmen fra coil, som går til fordeler og videre til pulgger. går ikke lengere en til fordeler. da stopper det, og går ikke lengere.

Posted
1989 2.9i efi.

strømmen fra coil, som går til fordeler og videre til pulgger. går ikke lengere en til fordeler. da stopper det, og går ikke lengere.

Okay, så du har gnist på kabelen inn i fordeleren, men ikke ut av fordeleren?

For det er høyspenningen du snakker om? Pluggledningene?

Skift rotor. :o

Og fordelerlokket i samme slengen :blink:

For du har ikke gjort det?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest Lille rudi
Posted

Eg har ikke gnist på ledningen som skal til fordeleren. Skal den gniste da eg setter i pluggen der å tar den borti jord?

Posted
Eg har ikke gnist på ledningen som skal til fordeleren. Skal den gniste da eg setter i pluggen der å tar den borti jord?

Ja. Hvis du tar av ledningen som kommer fra coilen og går inn på midten av fordeleren så skal du ha gnist i den. Men du må teste mot jord, feks motorblokka. Du kan teste ved å holde metallkontakten ca 0,5 cm fra godset på motor, trenger ikke ha en plugg der. Men OBS! IKKE hold i den med hendene! Da kan du få deg et sjokk :o

Og pass på at det ikke er bensindamp og sånt når du tester gnist ;)

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest Lille rudi
Posted

Dette er gjort fleire ganger men 0 gnist der og.

Posted
Dette er gjort fleire ganger men 0 gnist der og.

Tror det er noen med føler/tenningsmodul jeg.

Har du sjekka at spenningen på den lysegrønne ledningen pulserer til 0V når du kinner? Eller blir en god del mindre enn 12V, akkurat verdi kommer litt an på hva du måler med. Ei 12V lyspære er topp, koble en ledning på minus og en på pluss på coilen (med alt det andre koblet til) så skal den blinke når du kinner. :D

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest sircossie
Posted

Hørest ut som tenningsmodulen som har tatt kveld ja..

Posted

Hmm, blei visst kaos i trådene her nå..?

For i denne tråden kom det vel "strøm" fram til fordeleren egentlig? :blink:

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest Lille rudi
Posted

Ja de blinka da eg kobla opp ei lyspære, er de denne svarte boksen som heiter tenningsmodul? Eg har prøvd med 2 stk, lure på om begge kan ha toke kvellen.

 

 

Litt dårleg bilde men

 

tnPIC_0004.JPG

Posted
Ja de blinka da eg kobla opp ei lyspære, er de denne svarte boksen som heiter tenningsmodul? Eg har prøvd med 2 stk, lure på om begge kan ha toke kvellen.

Pass på tråden :P

Hvis det blinker når du kinner, men ikke kommer gnist fra coilen så må det jo være coilen da! Kommer coilen fra samme bil som resten?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Posted
Ja de blinka da eg kobla opp ei lyspære, er de denne svarte boksen som heiter tenningsmodul? Eg har prøvd med 2 stk, lure på om begge kan ha toke kvellen.

Pass på tråden :P

Hvis det blinker når du kinner, men ikke kommer gnist fra coilen så må det jo være coilen da! Kommer coilen fra samme bil som resten?

Legger et svar i tråden "din" ;)

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest Lille rudi
Posted

Ja coilen kommer fra samme bil, er de tenningsmodul eg har posta bilde av?

Posted
Ja coilen kommer fra samme bil, er de tenningsmodul eg har posta bilde av?

Se svar i originaltråden din!!!! :D

Denne handler egentlig om noe annet tror jeg :unsure:

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...