Guest ReTALIAToR Posted August 1, 2003 Posted August 1, 2003 Jeg lurer på en ting, er det vanskelig og montere en turbo på en sierra XR4x4 2,8i. Og hvor mye koster det...? Finnes det andre muligheter og få ut flere hester, på en billigere måte..? --mvhHenning SolbakkenE-post: retaliator_2@hotmail.com
Guest rskagen Posted August 1, 2003 Posted August 1, 2003 Du kan jo prøve å chiptrimme den å sette på powerfilter, effektanlegg, dette er jo ting som ikke er vanskelige å gjøre, tipper du greier å få en 160 hk på det, men det spørs jo hvilken chip du bruker...
Trones... Posted August 2, 2003 Posted August 2, 2003 rskagen!!!! Chip på en 2.8i??? Det går nok ikke Har du ikke hørt om mekanisk innsprut?? ReTALIAToR: Snakk med rbracing på Cosworth.no... Han er en guru på V6 motorer!!! Og han selger alt du kan tenke deg av trim til V6 motoren.. Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
WingDude Posted August 3, 2003 Posted August 3, 2003 Hmm, er det ikke "br racing" han kaller seg da....
Trones... Posted August 3, 2003 Posted August 3, 2003 Kjetil: Du har helt rett Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
Guest btl Posted August 9, 2003 Posted August 9, 2003 hmm..Få tak i noen små turboer, og mekk to grenrør og downpipesBytte ut k-jetronicen til datasprut.porte toppenstørre ventilerannen kamakselTror du fort får 250-300hk med dette oppsettet
Trones... Posted August 15, 2003 Posted August 15, 2003 btl: Har d u tenkt og gjøre dette med din bil?? Har du prøvd å regnet på hva dette vil koste deg?? Til en opplysning!!!! Motor: Standard 2,8i med forsterkede toppakninger og KKK turbolader med ladeluftkjøler, Ladetrykk: 0,35 bar Effekt: 240 HkDreiemoment: 360 NM Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
Guest Ghia4x4 Posted September 13, 2003 Posted September 13, 2003 rskagen!!!! Chip på en 2.8i??? Det går nok ikke Har du ikke hørt om mekanisk innsprut?? ReTALIAToR: Snakk med rbracing på Cosworth.no... Han er en guru på V6 motorer!!! Og han selger alt du kan tenke deg av trim til V6 motoren.. Haha, funny shit...
RHeskja Posted October 10, 2003 Posted October 10, 2003 Er en i Haugesund som har sierra 2,8i twin turbo. Han har jobba ***** me det for å få det til å funke. Går vistnok som et helvette. Skal se på denne bilen en av det nermeste dagene for en kamerat av meg lure på å kjøpe den.
Guest Ghia4x4 Posted October 14, 2003 Posted October 14, 2003 Er det en vanlig Sierra2 2.8i sedan/kombi eller er det en såkalt XR4x4? Uansett rimelig heftig å putte en turbo i en slik bil - to blir bare helt rått da! La oss høre om han kjøper bilen eller ei... Og for hvor mye?
RHeskja Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 Plutselig ble den bilen min! :) Bilen var en orginal ford sierra xr4x4 2.8i combi 87mod (ny type) 5dørt. Nå er hele greia flutta over til en 85mod sierra 2l 3dørt. Bilen har mekanisk innsprut me 7.2 bar's bensintrykk og 0.4bars turbotrykk.. bilen går rimelig bra men dårlig motor i den nå. Har liggende en scorpion motor med efi sprut og kvassere kammer. Skal bygge den over me begge turboene og senke komp trykke å kjøre 1 bar på turboene. gleder meg.
Guest Ghia4x4 Posted May 13, 2004 Posted May 13, 2004 du putta turboene i vintersleden din altså? Uansett. Gøyalt.
Count Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Fattern har 2,8 med elektronisk innsprøytning.. Så aldri si aldri. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
RHeskja Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Det er vert å teste de. Det er fahn meg så rå akselrasjon !! Ligge du på 1500omdr. og trør flatt så er det dødt til 2500 men klutcher du på 2000 me 4 hjulstrekk får du sånn skikkeli "flying opplevelse" på 2 å 3 giret..... Jeg har ikke putta turboene i vintersleden. Har en 3dørt vingebil me v6'en. Å en 2l 5dørt kombi som blir brukt om vinteren å når lommeboka er rimelig tynn... v6en sluker bensin.......!!!!!!!!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now