Jesper1201 Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Hei. Eberspacheren på min -05 Mondeo (nylig innkjøpt) starter ikke.Sikringen er skjekka, feilkoder er lest ut men får ikke kontakt med varmeren (ikke gjort hos Ford, da de skal ha 1000,- for å lese ut feilminne)har jumpa tempføleren i nederkant av fronten, har hatt bateripolen av i godt og væl en halv time, ingenting har ført til at den starter. Jeg har også fjernkontroll (TP5) og en slik knapp under rattstammen.Fjernkontrollen får "no co" når jeg slår den på, den knappen under rattstamen starter varmeapparatet, men ikke tileggsvarmeren. Er det noen her som har vært borti Eberspacher før som vet om noen småting som går ann å prøve før jeg overhaler den? Bil- og Industrimekaniker Ford Connect 1,8 TDCI - 2008Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012
Jesper1201 Posted November 16, 2011 Author Posted November 16, 2011 Har til nå konstantert ledningsbrudd i + kabelen rett ved varmeren, det ble fikset i forhåpning om at det var den store synderen, vel delvis..Når jeg trykker på knappen i kupeen starter vifta (nedi varmer'n) og går i ca 1,5 sek før den stopper. Noen her som vet hva det skyldes? Bil- og Industrimekaniker Ford Connect 1,8 TDCI - 2008Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012
Sten Andrè Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Har til nå konstantert ledningsbrudd i + kabelen rett ved varmeren, det ble fikset i forhåpning om at det var den store synderen, vel delvis..Når jeg trykker på knappen i kupeen starter vifta (nedi varmer'n) og går i ca 1,5 sek før den stopper. Noen her som vet hva det skyldes?Hvis den starter og stopper, kan det være pga den ikke får tilført diesel. Da må man evt få luftet systemet, noe man kan bruke Fords Diagnoseutstyr til, den tvangskjører pumpa så den får diesel.
Jesper1201 Posted November 17, 2011 Author Posted November 17, 2011 Har nå fått den i gang Men uansett, takk for svaret Bil- og Industrimekaniker Ford Connect 1,8 TDCI - 2008Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012
Jesper1201 Posted November 17, 2011 Author Posted November 17, 2011 Enn så lenge... Nå er den helt dau igjen, forbanna dritt.. Nå er den slik den var fra starten av, men i motsettning så er det ikke ledningsbrudd.. Bil- og Industrimekaniker Ford Connect 1,8 TDCI - 2008Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012
grcossie Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Trenger vell en overhaling, det er ikke ratt få vi gjør det på i løpet av et år
Gess Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 Det er nok muligens at flammesensoren er sotet til. Det var det på min dieselvarmer. Jeg demonterte og rengjorde alt jeg kom til. Tok en del tid og var ikke den festligste jobben, men den har fungert mer eller mindre bra etter det. Det er alltid like spennende når vinteren kommer om Eberspacheren starter eller om det blir ny overhaling. Jeg kjører mye korte turer, med lange turer innimellom. Det blir nok mye koks og drit inni den av den bruken den får. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Jesper1201 Posted November 18, 2011 Author Posted November 18, 2011 Det er vel ikke mulig å komme til flammesensoren og glødepluggen uten å skru den av bilen og demontere den? Bil- og Industrimekaniker Ford Connect 1,8 TDCI - 2008Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now