admiralen Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Hvor lenge bør man kjøre med mineralolje (20w-50) etter at man har kjørt inn stempelringene på motoren. Kan man da umiddelbart skifte til syntetisk (5w-50) eller anbefales det å gjøre et visst antall mil med mineral først? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 1500km , og skifte filter samtidig. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Hvorfor ikke kjøre på mineral hele året? Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Hvorfor ikke kjøre på mineral hele året? Trodde det kanskje var litt ugreit å kjøre 20w-50 olje om vinteren pga. viskositeten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Ja, men du får da mineral i andre viskositeter. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Ja, men du får da mineral i andre viskositeter. Ja, det er sant, bare det at jeg har 20w-50 på bilen nå så da er valget å skifte til en annen type mineral eller evt. helsyntetisk nå som stempelringene er innkjørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 eg bruker 5w50 mobil 1 denne har eg kun gode erfaringer med å den holder alle spesifikasjoner som en cosworth motor skal ha ;-) har brukt den sommer som vinter aldrig noe problem i det heletatt ;-) hørte merkbar forskjeld når eg bytta fra det som var på den første cosworthen til mobil 1 sin 5w50.noen synts det blir som og hive perler te grisen men eg for min del synts det er verd hver krone ;-) kjører ca 5-7000 km på hvert olje skift eller ny olje hvert år etter hvor mye den blir brukt ;-) men på bruks bilen kjører eg den ca 15-20 000 km før eg bytter å bytter altid filter samtidig. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Ja, det er sant, bare det at jeg har 20w-50 på bilen nå så da er valget å skifte til en annen type mineral eller evt. helsyntetisk nå som stempelringene er innkjørt. Det haster IKKE med å skifte fra mineralolje på nybygde motorer. Hvor langt har du kjørt de nye stempelringene? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 Det haster IKKE med å skifte fra mineralolje på nybygde motorer. Hvor langt har du kjørt de nye stempelringene? ca. 300 km, har du noen anbefalinger på mineralolje nå som det er vinter. kjører med sunoco 20w-50 så lenge det er plussgrader i været, men straks det blir minusgrader er det vel greit å kjøre på noe lavere f.eks. 10w-40 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Hvordan er det for turboen å kjøre med mineralolje, når de som regel oppgis til å kreve syntetisk? Det er også her belastningen er størst. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now