Jump to content

Mineral vs. syntetisk


admiralen

Recommended Posts

eg bruker 5w50 mobil 1 denne har eg kun gode erfaringer med å den holder alle spesifikasjoner som en cosworth motor skal ha ;-)

har brukt den sommer som vinter aldrig noe problem i det heletatt ;-) hørte merkbar forskjeld når eg bytta fra det som var på den første cosworthen til mobil 1 sin 5w50.

noen synts det blir som og hive perler te grisen men eg for min del synts det er verd hver krone ;-)

kjører ca 5-7000 km på hvert olje skift eller ny olje hvert år etter hvor mye den blir brukt ;-) men på bruks bilen kjører eg den ca 15-20 000 km før eg bytter å bytter altid filter samtidig.

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sant, bare det at jeg har 20w-50 på bilen nå så da er valget å skifte til en annen type mineral eller evt. helsyntetisk nå som stempelringene er innkjørt.

Det haster IKKE med å skifte fra mineralolje på nybygde motorer.

Hvor langt har du kjørt de nye stempelringene?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det haster IKKE med å skifte fra mineralolje på nybygde motorer.

Hvor langt har du kjørt de nye stempelringene?

 

ca. 300 km, har du noen anbefalinger på mineralolje nå som det er vinter. kjører med sunoco 20w-50 så lenge det er plussgrader i været, men straks det blir minusgrader er det vel greit å kjøre på noe lavere f.eks. 10w-40 ???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...