BR Racing V6 Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Fikk prob med tett varmereg her for en god stund siden og har hørt det var en del jobb å bytte .så en gammel metode med rens med kaustisk soda ble testa ut og skylt igjennom og det funka ca 1mnd. Så starta det gradvis å bli mindre varme og ble så jeg tok en omgang til med sodan.for så bytte om slanger inn og ut for å få det til å ikke tette seg så lett.Men det slapp jeg for ca få minutter så gjekk det nok hull og faktum ble å se seg nødt til å bytte register. Men bare det dritet med å få dette ut på en delebil-. og er det virkelig laga så dritt at man må demontere hele dashbord , og jeg kan ikke se for meg prisen dette må koste å få gjort på et verksted. Jeg vet at det ikke blir noe jeg skal gjøre mye av fremover når jeg har fått byttet om. andre som har hatt lignede prob? 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
bard Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Det er vel et velkjent faktum at de starter med varmeapparatregisteret når de skal bygge en bil. Alt annet er bygd rundt det. I følge Haynes skal det være nok å fjerne dekslene på hver side. Så fjerner man luftslangen nedover og vipper ned undersiden av varmeapparatet (klipset fast). De sier faktisk at det ikke er nødvendig å fjerne midtkonsollen, men det gir bedre plass å jobbe på. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
BR Racing V6 Posted November 15, 2011 Author Posted November 15, 2011 Ok. da skal jeg se på den enheten som jeg har skrudd frem fra delebilen om det er så enkelt å klipse av den delen. det hadde vært helt konge å slippe ut med alt ja. takker for tips:) frode 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
viceguy Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Å om du ikke har Haynes boka så kan du laste ned pdf av den hos meg --> http://my-ride.com/files/haynes-ford-mondeo-service-and-repair-manual.pdf
Cossie270 Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Er veldig greit å bytte v.app.register på mondeo..Slipper å ut med dash'n.. Bare pass på de plastklipsa under til selve registeret,,--klipsa til den boksen tåler ikke mye.. mvh Frode
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now