Guest Lars Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 HeiSkal kanskje kjøpe meg Sierra til sommeren som bruksbil. Men selvom det er en bruksbil er det jo gøy om det går litt.Så, om jeg får tak i en 2.0 IS, hvor mye må man ut med for å turbokonvertere den? Har et annet prosjekt på gang så jeg skal ikke bruke så mye på denne, men litt kan jeg vel avse. Går det an å hente deler fra andre biler, eller blir jeg nødt til å kjøpe komplett turbokit til mange og 20 tusen? MvhLars
Guest Lars Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Det er jo ikke så halvgærent Blir sansynligvis en prosjektbil etter at jeg er ferdig med et annet prosjekt, men det er jo gøy å ha litt hester selvom det bare er en bruksbil. Men hvor mye er det safe å dra ut av motoren? Kommer ikke til å gjøre stort med den så...Om det ikke er så mye er det jo like greit med doble Webere f.eks, koster rundt 10 lapper komplett (nytt). Kan jo også prøve å få tak i brutk siden det bare er en bruksbil... Mye kan man dra ut med turbo?Mye kan man dra ut med gassere?
TurboX Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Vil tippe ca. 200 hester, uten å gjøre noe dristig.. Turbo er vel billigst -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Lars Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Ikke verst... det frister. hehe Finnes det ingen andre Ford, eller andre biler, man kan hente turbo etc. etc. fra?Når det kommer til turbo har jeg 0 peiling. hehe.
Guest Lars Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Altså hente fra Cosworth? Er det bolt-on?Men de vokser vel ikke på trær? hehe...
cossie_storm Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 turboer er lett og få tak i må lage/bestille deg en turbo manifold Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
xr4x4_2.8 Posted May 1, 2005 Posted May 1, 2005 kan finne dei en saab turbo eller fiat croma turbo.helt kurantis turbo manifolden som ej hadde var lagd av BLT.trur den ligger på ca 3500 no.den er lagd med samme flens som cosworth turbon går rett på.
cossie_storm Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 kan få kjøpe alt/deler av det du trenger av meg.. se under selges Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Lille rudi Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Ein kompis av meg har bygget fleire ist dei siste åra, nå skal han bruke så og si orginal motor. Men skal prøve med toppakning av kobber. Pluss div små ting
morty999 Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 jeg tror det holder egentlig.. med annen pakning.. veit om flee som har kjørt med 1bar på org stempler...
cossie_storm Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 org topppakning holderTillgessprut Bør/MÅ man ha hvis det skal holde Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
morty999 Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 ja med tillegsprut seff... men uten å gjøre noe med selve motoren
Guest sierra_raaner Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 hvor mye kan man dra ut av motoren då? orginalmotor m turbo azz.
morty999 Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 nja.. kommer ann på motoren egentlig.. men burde jo går greit med en 150- 170
Guest Lille rudi Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Kjører min på 0.5 med kunn større bensinregulator, litt slapp i 3 gir å oppover. Men skal sei kor den drar i 1 og 2 gir
Leo Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Kjære mann... det er ikke før 1,5 det begynner å skje noe.... Ok, det er kun på lave turtall jeg kan lade så mye... enda... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
morty999 Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 2 bar på ist er groomt Leo.. du burde prøve cossie sprut på motorn din.. da trur jeg du får lada mer
RsMuffe Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 2 bar på ist er groomt Leo.. du burde prøve cossie sprut på motorn din.. da trur jeg du får lada mer <{POST_SNAPBACK}> leo er for sta og egen til å gjøre det.. han har ikke trua på det. han fikser heller noe på egen hånd enn å montere cossi-sprut
Leo Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Hehehe, er noe i det ja. Synes leketøyet mitt fungerer ganske greit med det oppsettet jeg har. Jeg har i allefall enda ikke sett for lite bensin, det er helt sikkert. (har lambdameter) OM jeg på et eller annet mirakuløst vis skulle klare å få bruk for mer bensin enn 4 originale og 2 standard blå cossie-dyser kan levere (kjapp hoderegning... 250-260hk) er det ikke verre enn å la Haltechen få kose seg med to litt STØRRE dyser... Om jeg holder på bilen lenge nok, dvs. over vinteren og tiltakslysten melder seg, blir det kanskje oppbygging av ny motor. I første omgang stort sett som den er i dag men kanskje med en noe bedre ventilert topp. Jeg har et par idéer på lur også. Siden det meste er på idéstadiet enda vil jeg ikke gå i detaljer, men jeg har fundert litt på hjemmemekka tenningsretarder. Tar det av derfra vil muligens et par idéer med blokk, topp og turtall bli prøvd ut i praksis. Jeg er kanskje litt spesiell nå, men for min del vil jeg ikke ha for mye cossie-deler under panseret. Jeg synes en IST skal være en IST, ikke en cossiemotor med ståltopp. Men når det er sagt så må jeg jo innrømme at prosjektet med å kombinere ståltopp og Weber/Marelli høres litt interessant og lærerikt ut. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest zr50sl Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 kan skriv under på at leo's IST funka bra... å har enda ikke kommet så langt t å fått prøva an,Leo trur æ kommer nedover en tur snart........
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now